Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam posiadam samochód renault megane 3 1.6 benzyna i mam problem z poborem prądu ponieważ na wyłączonym silniku i zamkniętym samochodzie. Pobór prądu do ponad 3 ampery a z tego co czytałem to max 0.3 ampera może ktoś już miał taki problem i pomoże. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak przeprowadziłeś pomiary? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, ro8in napisał:

ponad 3 ampery

To jest awaria - nie wyłączył któregoś przekaźnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ile odczekałeś po zamknięciu auta? Pamiętaj, że np. w gniazdkach zapalniczki prąd jest jeszcze przez kilka minut po zamknięciu auta. Gdyby cały czas uciekały Ci 3 Ampery to byś pewnie auta po jednej nocy nie odpalił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Jottar napisał:

 Gdyby cały czas uciekały Ci 3 Ampery to byś pewnie auta po jednej nocy nie odpalił.

A  nawet po 6 godzinach.

15 minut temu, Jottar napisał:

w gniazdkach zapalniczki prąd jest jeszcze przez kilka minut po zamknięciu auta

Jest w zasilaniu tablicy licznikowej, ale w gnieździe zapalniczki i w radiu się wyłącza z zamknięciem drzwi z pilota, czy z zadziałania HF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@jabrze, kiedyś to sprawdzałem patrząc po zamknięciu auta kiedy zgaśnie mi dioda na ładowarce do komórki. Ale skoro mówisz, że jest inaczej to sprawdzę jeszcze raz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prąd w gnieździe zapalniczki jest jeszcze równo minute po zamknięciu samochodu.

  • Zwycięzca 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, ro8in napisał:

a z tego co czytałem to max 0.3 ampera

To też bardzo dużo i wskazuje na problem elektryczny.

Średnio  jest ok. 50 mA

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A masz dobrą baterie w mierniku? Bo jak słaba to może źle pokazać wskazanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poprawny pomiar może się odbyć dopiero po kilku - kilkunastu minutach od zamknięcia samochodu. Moduły elektroniczne usypiają się kolejno przez dość długi czas (zanika ruch na magistrali can). W przypadku istniejącego fabrycznego autoalarmu trzeba zblokować włącznik informujący o zamknięciu maski. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, kaldach napisał:

Poprawny pomiar może się odbyć dopiero po kilku - kilkunastu minutach od zamknięcia samochodu.

I do pomiaru prądu nie można przerwać obwodu zasilania, dlatego miernik należy prędzej mieć zbocznikowany. W przypadku przerwania obwodu wskazania wynoszą nawet  powyżej 0,3A i nie są odzwierciedleniem rzeczywistości -  warunki i pomiar należy powtórzyć. Idealne wskazania są pulsujące i wynoszą do 32 mA bez alarmu - po uśpieniu BSI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak otworzyłem samochód, otworzyłem maskę zamknąłem samochód. I zabrałem się za odkręcanie klemy w samochodzie z akumulatora także minęło jakieś 5 min jak zamknąłem obwód poprzez miernik i na mierniku pokazał mi ponad 3 ampery powtórzyłem działania parę razy w różnych odstępach czasowych i bez zmian ciągle ta sama wartość 3,2 Ampera. Lampki w schowku i bagażniku spr. I właśnie mam taki problem z odpalaniem jak samochód odpalę i pojadę bliską trasę i radio na zgaszonym silniku pogra parę minut to już jest problem z odpaleniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, jabrze napisał:

I do pomiaru prądu nie można przerwać obwodu zasilania,

Czyli należy szukać uszkodzonego obwodu. Pierwszym podejrzanym jest włącznik w zamku drzwi. Jeśli on nie działa prawidłowo to BSI się nie uśpi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, jabrze napisał:

I do pomiaru prądu nie można przerwać obwodu zasilania, dlatego miernik należy prędzej mieć zbocznikowany. W przypadku przerwania obwodu wskazania wynoszą nawet  powyżej 0,3A i nie są odzwierciedleniem rzeczywistości -  warunki i pomiar należy powtórzyć. Idealne wskazania są pulsujące i wynoszą do 32 mA bez alarmu - po uśpieniu BSI.

 

 Tak tylko dla porządku, aby definicje nazw się zgadzały:

Moduł komfortu w PSA nazywa się BSI, natomiast w Renault to UCH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
22 godziny temu, Jottar napisał:

 kiedyś to sprawdzałem patrząc po zamknięciu auta kiedy zgaśnie mi dioda na ładowarce do komórki. Ale skoro mówisz, że jest inaczej to sprawdzę jeszcze raz.

Nie ma co sprawdzać, jest dokładnie jak piszesz. Zasilanie zapalniczki jest odcinane w kilka minut po zaryglowaniu auta.

Edytowano przez Lelupi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
23 godziny temu, Jottar napisał:

Pamiętaj, że np. w gniazdkach zapalniczki prąd jest jeszcze przez kilka minut po zamknięciu auta.

W gnieździe zapalniczki jest napięcie, a prąd płynie dopiero jak podłączysz odbiornik. Jak nie ma odbiornika to nie płynie prąd.

20 godzin temu, ro8in napisał:

Powiem tak otworzyłem samochód, otworzyłem maskę zamknąłem samochód. I zabrałem się za odkręcanie klemy w samochodzie z akumulatora także minęło jakieś 5 min jak zamknąłem obwód poprzez miernik i na mierniku pokazał mi ponad 3 ampery powtórzyłem działania parę razy w różnych odstępach czasowych i bez zmian ciągle ta sama wartość 3,2 Ampera.

Jeżeli samochód stał przez noc i rano normalnie silnik odpalił (od strzału) to ten miernik, którym mierzyłeś jest do niczego, albo ten ogromny pobór prądu ustaje za jakiś czas. Z tego co piszesz to masz problem już po paru minutach. Druga sprawa mierzyłeś na zakresie DC, AC czy True RMS? Najlepszym rozwiązaniem byłby miernik cęgowy, który ma sondę prądową i nie ma potrzeby odkręcania klemy akumulatora.

Nowy akumulator o pojemności 60Ah przy prądzie 3A  "pociągnie" w porywach 20h. Używany ile.....zależy w jakim jest stanie?

Edytowano przez tomrud

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Lelupi napisał:

Nie ma co sprawdzać, jest dokładnie jak piszesz. Zasilanie zapalniczki jest odcinane w kilka minut po zaryglowaniu auta.

Proponuję sprawdzić włączając np dodatkowy wentylator, czy jakiś inny odbiornik pobierający duży prąd, bo u mnie w M3Ph1 jest inaczej. Dioda w ładowarce do telefonu zanika mi po kilku minutach, bo jest bez obciążenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Poszedłem do garażu z miernikiem cęgowym. Przed upływem jednej minuty od zamknięcia samochodu pobór prądu wynosi około 1,9A. Po minucie pobór prądu spada do około 50mA.

IMG_20190102_185128.jpg

 

IMG_20190102_185521.jpg

Edytowano przez tomrud

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Jabrze, nie piszę o ładowarce wepchniętej w zapalniczkę, lecz o napięciu dostępnym w gnieździe zapalniczki po zaryglowaniu auta.

Zresztą, było już na forum co najmniej klika wpisów na ten temat.

Edytowano przez Lelupi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

No to trzeba powyciągać kilka bezpieczników i sprawdzać kiedy pobór prądu spadnie.

Edytowano przez tomrud

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, tomrud napisał:

W gnieździe zapalniczki jest napięcie, a prąd płynie dopiero jak podłączysz odbiornik. Jak nie ma odbiornika to nie płynie prąd.

Jasne, to był skrót myślowy. Ale ludzie często mają na stałe podłączone różne odbiorniki, np. ładowarka do komórki, transmiter FM, rejestrator jazdy i nawet o tym nie pamiętają. Wiadomo, że jak nic nie jest podłączone, to poboru nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×