Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam posiadam samochód renault megane 3 1.6 benzyna i mam problem z poborem prądu ponieważ na wyłączonym silniku i zamkniętym samochodzie. Pobór prądu do ponad 3 ampery a z tego co czytałem to max 0.3 ampera może ktoś już miał taki problem i pomoże. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak przeprowadziłeś pomiary? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, ro8in napisał:

ponad 3 ampery

To jest awaria - nie wyłączył któregoś przekaźnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ile odczekałeś po zamknięciu auta? Pamiętaj, że np. w gniazdkach zapalniczki prąd jest jeszcze przez kilka minut po zamknięciu auta. Gdyby cały czas uciekały Ci 3 Ampery to byś pewnie auta po jednej nocy nie odpalił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Jottar napisał:

 Gdyby cały czas uciekały Ci 3 Ampery to byś pewnie auta po jednej nocy nie odpalił.

A  nawet po 6 godzinach.

15 minut temu, Jottar napisał:

w gniazdkach zapalniczki prąd jest jeszcze przez kilka minut po zamknięciu auta

Jest w zasilaniu tablicy licznikowej, ale w gnieździe zapalniczki i w radiu się wyłącza z zamknięciem drzwi z pilota, czy z zadziałania HF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@jabrze, kiedyś to sprawdzałem patrząc po zamknięciu auta kiedy zgaśnie mi dioda na ładowarce do komórki. Ale skoro mówisz, że jest inaczej to sprawdzę jeszcze raz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prąd w gnieździe zapalniczki jest jeszcze równo minute po zamknięciu samochodu.

  • Zwycięzca 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, ro8in napisał:

a z tego co czytałem to max 0.3 ampera

To też bardzo dużo i wskazuje na problem elektryczny.

Średnio  jest ok. 50 mA

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A masz dobrą baterie w mierniku? Bo jak słaba to może źle pokazać wskazanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poprawny pomiar może się odbyć dopiero po kilku - kilkunastu minutach od zamknięcia samochodu. Moduły elektroniczne usypiają się kolejno przez dość długi czas (zanika ruch na magistrali can). W przypadku istniejącego fabrycznego autoalarmu trzeba zblokować włącznik informujący o zamknięciu maski. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, kaldach napisał:

Poprawny pomiar może się odbyć dopiero po kilku - kilkunastu minutach od zamknięcia samochodu.

I do pomiaru prądu nie można przerwać obwodu zasilania, dlatego miernik należy prędzej mieć zbocznikowany. W przypadku przerwania obwodu wskazania wynoszą nawet  powyżej 0,3A i nie są odzwierciedleniem rzeczywistości -  warunki i pomiar należy powtórzyć. Idealne wskazania są pulsujące i wynoszą do 32 mA bez alarmu - po uśpieniu BSI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak otworzyłem samochód, otworzyłem maskę zamknąłem samochód. I zabrałem się za odkręcanie klemy w samochodzie z akumulatora także minęło jakieś 5 min jak zamknąłem obwód poprzez miernik i na mierniku pokazał mi ponad 3 ampery powtórzyłem działania parę razy w różnych odstępach czasowych i bez zmian ciągle ta sama wartość 3,2 Ampera. Lampki w schowku i bagażniku spr. I właśnie mam taki problem z odpalaniem jak samochód odpalę i pojadę bliską trasę i radio na zgaszonym silniku pogra parę minut to już jest problem z odpaleniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, jabrze napisał:

I do pomiaru prądu nie można przerwać obwodu zasilania,

Czyli należy szukać uszkodzonego obwodu. Pierwszym podejrzanym jest włącznik w zamku drzwi. Jeśli on nie działa prawidłowo to BSI się nie uśpi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, jabrze napisał:

I do pomiaru prądu nie można przerwać obwodu zasilania, dlatego miernik należy prędzej mieć zbocznikowany. W przypadku przerwania obwodu wskazania wynoszą nawet  powyżej 0,3A i nie są odzwierciedleniem rzeczywistości -  warunki i pomiar należy powtórzyć. Idealne wskazania są pulsujące i wynoszą do 32 mA bez alarmu - po uśpieniu BSI.

 

 Tak tylko dla porządku, aby definicje nazw się zgadzały:

Moduł komfortu w PSA nazywa się BSI, natomiast w Renault to UCH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
22 godziny temu, Jottar napisał:

 kiedyś to sprawdzałem patrząc po zamknięciu auta kiedy zgaśnie mi dioda na ładowarce do komórki. Ale skoro mówisz, że jest inaczej to sprawdzę jeszcze raz.

Nie ma co sprawdzać, jest dokładnie jak piszesz. Zasilanie zapalniczki jest odcinane w kilka minut po zaryglowaniu auta.

Edytowano przez Lelupi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...