Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gdzie "+" po akcesoriach pod maską 1.9 dCi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukam przewodu + 12v aby podłączyć elektryczną pompkę cieczy. Będę szukać pod maską 1.9 dCi 120KM, może ktoś podpowie z czego takiego + wziąć? Po akcesoriach tzn po pierwszym naciśnięciu przycisku "start/stop", nie chodzi mi o zapłon. Akcesoria są jeszcze włączone po wyłączeniu silnika i zapłonu czyli gniazdo 12V w kabinie itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednej ze złoconych wtyczek jest napięcie przed rozruchem, ale możemy użyć wyłącznie do sterowania ze względu na małą obciążalność.

Swoją drogą masz bardzo dobry pomysł, ale ta pompa po rozruchu nie powinna pracować za długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jabrze Czyli ta pompa ma pracować tylko na wyłączonym silniku rozumiem? Resztę przepływu wytworzy sobie silnik?

Przede wszystkim chciałbym aby pracowała po zgaszeniu silnika, aby ta turbosprężarka miała jeszcze chwilę jakiekolwiek chłodzenie. Zapłon w tym momencie odpada bo po zgaszeniu silnika się wyłącza ale + akcesorii zostaje uruchomiony dalej do momentu otwarcia drzwi, więc dlatego to był mój kierunek.

 

Znalazłem schemat elektryczny do podłączenia jak to wygląda w silniku F9Q 803, jest okej. Spróbuje ogarnąć to może tak jak tam jest seryjnie. (Schemat w załączniku, pompa to numer 369, płytka sterująca to 299, 120 ECU i 1337 to UPC z tego co rozumiem)

 

P.S. Orientuje się ktoś jak i gdzie poprowadzony jest wąż właśnie od pompy wody? Mam całą magistrale od 130 i od silnika idzie do pompy, a od pompy gdzie ma się kierować? Termostat wersja 130KM ma taki sam jak 120KM?

ciecz.PDF

 

EDIT: Czy płytka o numerze 299 znajduję się w module UCH? Czy jest to zintegrowany układ w module?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym schemacie pompa to oczywiście 369 i sterowana jest przekaźnikiem umieszczonym na specjalnej płytce 299 wraz z przekaźnikiem podgrzewacza paliwa w filtrze. Płytka 299 z tymi przekaźnikami znajduje się pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika ( UPC 1337 nie UCH jak napisałeś które znajduje się w kabinie).

Prawdopodobnie na tej płytce masz tylko przekaźnik od podgrzewacza oleju napędowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A płytka 299 jest pod modułem czy gdzie? Faktycznie pomyliłem nazewnictwo ale miałem na myśli ten moduł pod maską ;) Czy to jest ta płytka z przekaźnikami co na foto zaznaczone na żółto? Pod modułem UPC kojarzę tylko te przekaźniki

49339603_368030483746893_1278124353950580736_n.jpg

50003264_375059279710783_3783143830111387648_n.png

Znalazłem jeszcze takie zdjęcie co jest pod skrzynką UPC ale akurat nie mojego auta ale pewnie wygląda tam wszystko tak samo :D Która to będzie ta płytka 299? :)

49947425_230795771190633_4566287118892007424_n.thumb.jpg.39655d9e28c1e1fa595f634845dc8858.jpg

 

Edytowane przez marek789
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

299 to płytka z jednym przekaźnikiem na zdjęciu najniższym lub to co zaznaczyłeś na żółto na zdjęciu pierwszym. Listwa z szeregiem bezpieczników mocy to płytka 777.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dla potwierdzenia się dopytam. Czy pompa w seryjnym 1.9 dCi 130 z fabryczną taką pompą pracuje wraz z silnikiem? Aa może włącza się zaraz po wyłączeniu silnika, jeśli tak to jak długo pracuje?

 

 

P.S. Pompa posiada dwa wyjścia, jedno idzie z magistrali wodnej z silnika do wejścia pompy, a wyjście gdzie ma prowadzić? Gdzie się z nim mam wpiąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro chcesz zakładać dodatkową pompę wody to tylko w celu schładzania turbiny i oczywiste jest, że wyjście z pompy musi prowadzić do płaszcza turbiny. Jak nie masz turbiny chłodzonej cieczą to cała robota bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu bym tematu nie zakładał. Już mam prawie wszystko do założenia turbo ze 130KM do silnika 120KM. Mam magistrale wodne z przodu silnika, te co idą za termostatem trójniki, oba kolektory itp czyli prawie wszystko. EGRu całkowicie się pozbywam. Na następny miesiąc zostało mi turbo do szukania i jakieś pierdoły typu nowe uszczelki. Czyli bezpośrednio z pompki ten długi przewód idzie w turbo :) A przynajmniej tak rozumiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 16.01.2019 o 09:16, aniewa napisał:

Strzałkami zaznaczyłem dwa piny na których masz 12 V po naciśnięciu przycisku start. Nie jest to plus po zapłonie tylko plus akcesoriów. Przewody żółte.

11.thumb.jpg.64d3c31a4f62076f0e05e41b43fec8e6.jpg

 

 

 

Wykorzystałem w końcu ten 3 pin w niebieskiej wtyczce. Wszystko działa tak jak chciałem. Gaszę auto, pompa dalej pracuje dopóki nie otworzę drzwi i system nie wyłączy wszystkiego. I tak siedzę zawsze w aucie chwilę po zgaszeniu, więc to rozwiązanie mi odpowiada :) Dzięki @aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!