Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek płynu chłodniczego


vorleserin

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

zauważyłam wczoraj na śniegu różową plamę płynu chłodniczego.

Autem wjechałam w zaspę i urwałam przewód od filtra paliwa, ale to raczej nie powinno mieć związku.

Auto tak czy inaczej już jeździ, ale po wjechaniu na kanał zauważyłam, że płyn zbiera się na rurkach od parownika.

Poniżej zdjęcie. 

Nie zauważyłam wcześniej wycieku, ale możliwe, że już wcześniej coś się działo.

 

Otworzyłam maskę i doznałam szoku - w zbiorniku wyrównawczym nie było ani kropli płynu! Przyznaję, że już dawno nie kontrolowałam stanu, ale temperatura silnika była w porządku.

Co można z tym zrobić?

20190120_151415.jpg

20190120_154744.jpg

Edytowane przez vorleserin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten parownik wygląda na całkiem nowy, świeżo założona instalacja gazowa? Jeśli tak to być może wystarczy tylko dokręcić te opaski zaciskowe. Niechlujne podejście do montażu albo guma węży zmiękła i zrobił się luz. Jeśli nie jest to na tyle nowe, jak wygląda, to opaski mogły wyrobić wężyki, czego efektem są pęknięcia pod nimi. Tutaj, jeśli węże są dane z jakimś zapasem, można obciąć je przed miejscem montażu zacisków, nałożyć ponownie na króćce i zamocować nowymi opaskami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety na połączeniu węży z parownikiem będzie co jakiś czas niestety się pociło raz więcej raz mniej mam tak od początku i dokręcanie pomaga ale na chwilę. Najbardziej widoczny ubytek płynu jak również w tych miejscach widoczny jest zimą niestety . Ja wymieniałem płyn w zeszłym roku w listopadzie i miałem kontrolować gdyż mógł się jeszcze układ odpowietrzyć ale jakoś po kilku dniach jazdy dolałem niewiele a w dzisiaj sprawdzając płyn przed planowanym wyjazdem w zbiorniczku było nie więcej niż minimum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dziwne, użytkuję druga instalację gazową (a trzecią obsługuję w innym aucie w rodzinie) i nie spotkałem się z nagminnym zapoceniem tego miejsca. Obecnej nie ruszam, bo jest na gwarancji póki co, ale poprzednią serwisowałem sam i zawsze było tam sucho. Samodzielnie regenerowałem parownik i po tym zabiegu również mi tam nie ciekło :) W obecnej instalacji nastukane 10 tysięcy i suchutko.

Ja w ogóle, żeby zapobiegać niszczeniu węży przez opaskę, daję pomiędzy wężyk, a opaskę kawałek gumy obciętej ze starej dętki rowerowej. Opaska tnie podkładkę z dętki, a nie wężyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja zakładana 2 lata temu już, na razie wszystko było z nią w porządku poza zapchanym filtrem spowodowane podobno złej jakości gazem (a gaz tylko na firmowych stacjach). 

Czyli próbować odkręcić opaski i założyć nieco niżej? Patent z dętka bardzo fajny. Spróbuję.

Te wężyki to mogę bez problemu odkręcić? Do serwisowania instalacji gazowej się jeszcze nie zabierałam, ale ogólnie jestem w miarę ogarnięta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście zacząłbym od próby dokręcenia, a jak nie pomoże to wtedy robić coś poważniejszego ;) Opaski raczej tak po prostu nie przesuniesz, króćce wchodzące w wężyk pewnie nie są zbyt długie, ale próbuj oczywiście, kto wie. Węże wodne możesz wyciągać, naturalnie trochę płynu zgubisz po drodze. Ja dla bezpieczeństwa i dla własnego spokoju zawsze zakręcam gaz na butli i "wypalam" resztki z układu, cokolwiek nie robiłbym przy instalacji, ale to ja :D

Po ilu kilometrach od wymiany zapchał się ten filtr? Tak z ciekawości pytam.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zakręcić gaz na butli? Jak mówiłam, przy gazie jeszcze nie robilam nigdy.

 

Jeżeli jutro mechanik nie będzie miał czasu tego zrobić to już ją spróbuję coś wtedy. Jutro mechanik musi mi jeszcze załatwić złączkę od filtra paliwa, bo muszę wrócić 350km do domu.

Także jak nie wyrobi się z tym płynem to jakoś już ją to zrobię.

 

Spróbuję dzisiaj jeszcze dokręcić opaski, pogazowac trochę i zobaczę rano czy dalej ścieka płyn.

 

Szczerze to nie mam pojecia po ile km. Gaz zakładałam w listopadzie 2016 przy 135 tysiacach. Teraz jest 185 tysięcy. Filtr zapchał się po roku więc pewnie jakieś  25 tysięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te filtry powinno się często wymieniać, naprawdę nie oszczędzaj na tym. Co 10-15 tysięcy góra, one grosze kosztują, a jak masz zapał i możliwości to spokojnie zrobisz to sama. Czyściłem kiedyś parownik po jakichś 70 tysiącach, to co się w nim znajdowało, jest trudne do opisania, a filtry regularnie wymieniałem. Na tym fazy płynnej można znaleźć nawet opiłki metalu, takie gówno sprzedają, a też nie kupuję u Miecia na obrzeżach miasta ;) Szkoda silnika i samej instalacji, uwierz.

Zawór ręczny odcinający gaz masz na butli. Zapewne masz taką w kole zapasowym, więc odkręcasz ten plastikowy dekielek na środku butli i tam gdzieś przy elektrozaworze znajdziesz okrągłą główkę zaworka, wkręcasz ją na maksa. Potem odpalasz auto, przełączasz na gaz i czekasz aż samo wróci na PB, sygnalizując pikaniem tak, jak wtedy, gdy skończy się gaz. To znaczy, że wypaliłaś to co zostało w układzie po zakręceniu butli. Można bezpiecznie dłubać wtedy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jasne, o to mi chodziło, niech samo się przełączy ;) Jeśli to Ty zakładałaś instalację to na pewno masz od niej instrukcję obsługi, powinny być tam interwały dla wymiany filtrów.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozumiem:) zobaczę czy jutro mechanicy mi ogarną temat, jak nie to sama pobawię się tym i wymienię filtr od razu.

 

Jak się wymienia ten filtr? 

A parownik wystarczy odkręcić i przepłukać?

 

Ostatnio właśnie szarpie mi auto mocno, przy przełączaniu na gaz. Byłam jakieś 3tys km temu na przeglądzie instalacji, ale podobno wsZystko było ok. Teraz może sama trochę pogrzebie przy tym. 

Dzięki za wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr fazy ciekłej powinien być gdzieś w samym parowniku. W necie na pewno bez problemu znajdziesz opisy czy filmy z tym związane, jak wpiszesz co tam masz w aucie. Będzie gdzieś jakaś kopułka dokręcana, którą zdejmujesz i pod nią filtr. Drugi to filtr fazy lotnej, jego wymiana jest łatwiejsza, będzie gdzieś na wężyku gazu idącym od parownika do wtryskiwaczy, taka większa puszka. Jak będziesz wymieniała to pamiętaj, że on jest kierunkowy. Będzie na nim strzałka, która musi wskazywać w stronę wtryskiwaczy gazu.

Regeneracja parownika to trochę więcej zabawy. Wyciągasz, rozkręcasz, myjesz (to najgorsze, syf zgromadzony w środku nie schodzi tak łatwo) i wymieniasz membrany oraz uszczelki. Można kupić zestawy regeneracyjne, instrukcje pewnie też w sieci znajdziesz. To już jak chcesz, do niczego nie zachęcam. Więcej roboty, jest to trudniejsze, trzeba podejść do tego na poważnie, żeby wszystko było idealnie szczelne potem, a i po regeneracji koniecznie lecisz na regulację gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, 

zawsze bałam się dotykać tej instalacji gazowej, bo to już wydawało mi się trudniejsze niż grzebanie przy mechanice czy elektronice. Tzn. bardziej niebezpieczne ;)

Teraz właściwie wydaje się całkiem proste. Spróbuję coś przy tym porobić sama, zawsze się czegoś nauczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudniejsze nie jest, wymaga większej uwagi i zachowania zasad bezpieczeństwa, bo to instalacja gazowa. Odcięcie gazu + sprawdzenie szczelności po każdej naprawie, podstawa. Oczywiście robisz to na własną odpowiedzialność, żeby nie było, ja do niczego nie namawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!