Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trzeszczenie lewy słupek/lewe tylne drzwi


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Czy ktoś z was spotkał się z trzeszczeniem w słupku od strony kierowcy ? Jest to szczególnie odczuwalne na wszelakiego rodzaju nierównościach, do tego dochodzi delikatne trzeszczenie w lewych tylnych drzwiach (jak gdyby jakiś opiłek metalu był zamknięty w profilu drzwi). O ile trzeszczenie dochodzące ze słupka powinno być łatwe w naprawie (wygląda to na mechanizm pasa) o tyle opiłek zamknięty w profilu drzwi będzie ciężki do usunięcia...... Jeśli mają mi zdejmować drzwi w serwisie i coś cudować to słabo to widzę...... Jak jest u was w megankach ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie tyle trzeszczy, co w środku jakby coś terkotało/obijało się/telepało. Na początku myślałem, że to może coś w kieszeni drzwi,  ale nie. Nie wiem czy to pasy,  bo ruszanie/ wyciągnie nic nie daje.  Co gorsze,  nie zawsze to się powtarza... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Witajcie. Czy udało wam się rozwiązać problem trzeszczenia bo mam to samo . Wymienili mi te listwy czarne zewnętrzne ale nie pomogło . To rzeczywiście wydaje się że trzeszczy mechanizm pasa ale rozebrałem cały słupek od środka i to na pewno nie to . Może rzeczywiście to uszczelki. Czy ktoś ma jakieś rozwiązanie ? U mnie nasila się to jak są upały w zimie cisza. 

Dodam że z prawej strony też słychać tak samo może troszkę ciszej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie trzeszczy po prawej stronie w okolicy słupka B, przy przejeżdżaniu przez nierówność. Najbardziej słyszalne jest przy wysokich temperaturach. Też podejrzewam te czarne pionowe listwy na przednich i tylnych drzwiach, ale skoro po wymianie u kolegi powyżej nic się nie zmieniło, to nie wiem, czy to rzeczywista przyczyna.

Po zgłoszeniu w serwisie, przy okazji innej usterki i po jeździe próbnej, serwisant stwierdził, że to normalne że plastiki się naprężają, nadwozie się lekko skręca i ma prawo być coś słychać... bla, bla, bla... I że dla niego jest to ledwo słyszalne. Szkoda, że ja już jestem na to wyczulony i słyszę za każdym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest wina listew bo miałem wymieniane jeździłem trochę bez nich żeby sprawdzić i dalej trzeszczało . Obstawiam uszczelkę drzwi u góry przy szybie . Wiem że był taki problem w poprzednich wersjach  jak również problem miał też z tym Volkswagen ale doklejali bezbarwną jakąś specjalną taśmę na karoserię przy łączeniu karoserii z uszczelką i problem znikał. Po prostu słaba jakość Materiałów a w szczególności części Val..o .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pojawiło się jakieś pukanie/trzask prawdopodobnie gdzieś między przednimi a tylnymi prawymi drzwiami (zamek drzwi???). Objaw występuje jak nadwozie pracuje tj. lewo-prawo. Dźwięk jakby się coś naprężało i pukało. Bardzo trudno to zlokalizować ….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie . Drzwi żadne nie trzeszczą jestem prawie pewien że to trzeszczą kurtyny powietrzne które są umocowane w słupku na górze pod sufitem są zwinięte i przyczepione za pomocą rzepów więc przypuszczam że jakaś część jest blisko blachy słupka i trzeszczy u mnie jak blacha jest nagrzana słońcem w zasadzie tylko wtedy trzeszczy więc może jakiś klej  puszcza lub za lekko  zwinięta kurtyna . Nie ruszam tego bo obawiam się że wystrzeli .  Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tym ? albo może już ktoś rozwiązał ten problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę sprostowań odnośnie konstrukcji kurtyn:

1. Kurtyny nie są mocowane na rzepy - gdyby tak było, przy wystrzale nie utrzymywałyby zadanej pozycji. Są przykręcane do ramy śrubami poprzez metalowe uszka, które to z kolei są wszywane w konstrukcję kurtyny.

2. W konstrukcji kurtyn nie stosuje się kleju (przynajmniej w większości), poza naklejaną i przeszywaną etykietką.

3. Kurtyny są rolowane maszynowo i w przypadku za luźnego zrolowania, nie ma możliwości zapięcia tzw. wrapperów, które mają utrzymać zrolowanie, a w czasie wybuchu się zerwać.

4. Żeby kurtyna wystrzeliła, musi dostać sygnał z czujników. Jeśli uda się zlokalizować wtyczkę od inflatora (element z ładunkiem wybuchowym i gazem) i ją odłączyć, nie powinna wystrzelić. Nie wiem, jak później z ponownym podłączeniem, czy nie będzie pokazywało błędu.

Niestety nie znam dokładniej konstrukcji kurtyn w MIV, więc osobiście nie podjąłbym się grzebania przy tym.

 

Trzeszczenie u mnie to ewidentnie plastik, tylko nie potrafię zlokalizować który.

 

 

Edytowane przez Tuscan_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację . Nie mam wiedzy technicznej odnośnie kurtyn ale dzięki za sprostowanie . Jak odchyliłem lekko tapicerkę t zobaczyłem kurtynę owiniętą jakimiś paskami stąd mój opis. Plastiki wyciągałem wszystkie i raczej to nie to ale blacha na słupku od zewnątrz jest bardzo cienka i jak lekko pukam na górze przy łączeniu z dachem od zewnątrz to właśnie trzeszczy podobnie stąd mój wniosek że kurtyny są za blisko blachy ale już sam nie wiem. Kurtyn nie tykam . Jak namierzysz te odgłosy to daj proszę informację. Dzięki .

 Znalazłem na forum  w megane 2 coś takiego - a na górze jest taki czarny wspornik może warto spróbować go usztywnić ??

 

Wygłuszanie słupków środkowych

 

Obudowa słupków to dolna i górna obudowa. Dolna zachodzi na tą górną.

Potrzebujemy taśmę do sklejania kanałów wentylacyjnych oraz piankę tapicerską.

Opuszczamy maksymalnie oparcie przednich fotel. Oburącz odciągamy dolną osłonę u góry. Następnie ściągamy uszczelki drzwiowe z obydwu drzwi przy tych słupkach. Teraz odczepiamy górna osłonę. Najpierw należy odczepić 2 dolne zaczepy. Jak już je odczepimy ciągniemy górna osłonę lekko w dół i do środka. Po zdjęciu tej osłony widzimy czarny plastikowy wspornik, który jest zamocowany w poprzek kapsułka. To ten element hałasuje i drzy w czasie jazdy po nierównościach. Ściąga się go ciągnąc w dół. Aby go usztywnić należy go skleić silikonem lub usztywnić pianką tapicerską wciskając ją między blachę słupka a ten element. Następnie oklejamy wszystkie otwory taśmą. Mocujemy wiązki przewodów, które w fabryce nikt nie zamocował (bardzo ciekawe)

Teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam,

 

Czy ktoś z Was uporał się z problemem z pierwszego postu?

Tzn jak gdyby jakiś opiłek metalu był zamknięty w profilu lewych tylnych drzwi.

Jest to o tyle dziwne że pojawia się tylko czasami i tylko przy dohamowaniu lub ostrych skrętach.

Oczywiście na postoju ruszając drzwiami nic nie słychać żeby coś latało w środku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!