Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane 1.6 110km


adam1976

Rekomendowane odpowiedzi

Jasne ;) tylko jak coś się zesra na takim parkingu i wyjdzie na to że świadomie mimo zakazu to zrobiłeś to do końca życia się nie wypłacisz. 

 

Ale wiadomo nie od dziś ze Polak to kombinator i przepisy ma w dupie ;) 

 

Nigdzie nie napisałem że jestem przeciwnikiem gazu. Sam miałem 3 samochody z takim zasilaniem ale silniki powyżej 3 litrów i czasy studenckie więc kasa była na 1 miejscu ;) rozumiem i absolutnie nie neguje. 

Ale to że gaz śmierdzi to niezaprzeczalny fakt. Na parkingu po prostu czuć auta z gazem. W czasie jazdy też jak jedziesz za zapalniczka w korku to czuć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Sarna1 napisał:

Jasne ;) tylko jak coś się zesra na takim parkingu i wyjdzie na to że świadomie mimo zakazu to zrobiłeś to do końca życia się nie wypłacisz.  

Dokładnie. O tym pisałem ciut wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od instalacji stanu auta i podzespołów, za moim nie czuć często jeżdżę z kolegą i staliśmy nie raz w korku i tez nic od niego nie czułem, ale nie mówię że to niemożliwe :). Co do wjazdu na podziemne, czasami nie mam wyjścia miejsc jak na lekarstwo <dobani>.

3 minuty temu, pbet napisał:

To też :) No i żona moja gazy by nie zatankowała, a jak wiemy mamy już od dawna samoobsługę.

Tankowanie gazu w PL jest prostsze niż tankowanie benzyny z pistoletu, poza tym patrząc na kobiety mało która tankuje sama przynajmniej w moich rejonach mimo samoobsługi, i tak idą po gościa z stacji :). Tankowanie gazu w UK przez bayonet to dopiero jest wyczyn :D. Niemniej rozumiem, skoro żona mówi nie to nie :D u mnie to też zawsze tak wygląda, że to nasza "wspólna" decyzja :D niezależnie o co chodzi :) , poza tym skoro jak mówisz stać Cię na benzynę to nie ma tematu każdy jeździ na czym chce nawet na CNG :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Sarna1 napisał:

W czasie jazdy też jak jedziesz za zapalniczka w korku to czuć.

Owszem, jak jedziesz za trupem, którego miejsce już dawno na złomie, a właściciel ma w tyłku jakikolwiek serwis, można wyczuć gazownika. Ale jeśli mam być szczery, wolę stać w korku za zapalniczką niż za zajechanym dieslem...to jest dopiero smród.

Swoją drogą, kurdę aż przejdę się obok swojego auta i powącham, heh. Jestem wręcz pewny, że nic nie czuć :D

Przed chwilą, czik3n napisał:

Co do wjazdu na podziemne, czasami nie mam wyjścia miejsc jak na lekarstwo <dobani>.

A na to mam prostą receptę, nie jeżdżę do takich galerii (pomijam, że jestem sporadycznym gościem tych jaskiń marketingu :D)  Skoro żal im pieniędzy na doinwestowanie w system wentylacji parkingu, bo dlatego są zakazy (swoją drogą znak zakazu dla LPG nie istnieje w przepisach) to mają jednego klienta mniej, ich strata ;)

@czik3n co to jest "bayonet"?

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie o co się tu kłócić to jest problem naszego kraju, że parkingi podziemne są niedostatecznie wentylowane. W Paryżu są stacje paliw w parkingach podziemnych i jakoś to funkcjonuję więc dlaczego mam się bać wjechać autem w 100% sprawnym z nową instalacją pod galerie, skoro Janusze i mirki starymi zarżniętymi gruzami z LPG również wjeżdżają :) .

@droopy tak jak mówi @Silverek to przejściówka do gazu, najgorsze zło jakie człowiek mógł człowiekowi wymyślić :D w niemczech czy FR zatankujesz bez problemu na przejściówce występującej na zachodzie, ale w UK trzeba się tak namęczyć, że nawet pracownik stacji ma problemy :D a tankowałem dosyć często bo mase km po Londynie zrobiłem 

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Sarna1 napisał:

Dodaj jeszcze to że gaz po prostu śmierdzi,

Tak śmierdzi i niszczy silnik - szczególnie tym, którzy go nie mają. Nie opowiadaj chłopie bzdur, proszę.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 2 auta z gazem i nie jestem do LPG uprzedzony. Miałbym też teraz gdyby nie "wspólna decyzja" podjęta przez żonę. Bardzo możliwe, że za jakiś czas Renia zacznie jeździć jak wcześniejszy diesel tzn. blisko 100 km dziennie, a wtedy gaz wpadnie na 100%.

Wracając do głównego wątku bo znacznie z niego zboczyliśmy ja polecam koledze nie brać pod uwagę diesli tak na wszelki wypadek i 1.4 Tce także z uwagi, że auto swoje lata i przebieg auto będzie już miało (nieznana historia traktowania silnika). Jeśli świadomie poszukuje 1.6 to raczej wie co robi i pewnie będą to krótkie odcinki. Jeśli autor chce mieć święty spokój i spokojny sen oraz jest w stanie zaakceptować zużycie paliwa 1.6 lub zainwestować 3-4k w gaz to polecam ten silnik i sądzę, że w zakładany budżecie będzie to najrozsądniejszy wybór.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam drugie z gazem i jestem zadowolony. Mi to się opłaca i tyle. Po prostu jestem przeciwnikiem powielania negatywnych opinii na temat lpg.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mich64 napisał:

Tak śmierdzi i niszczy silnik - szczególnie tym, którzy go nie mają. Nie opowiadaj chłopie bzdur, proszę.

Jakbyś przeczytał moje wcześniejsze wpisy to byś wiedział ze miałem 3 samochody z gazem, przepraszam 4. W tym 2 służbowe od nowości z lpg. 

 

Gaz nie zniszyl mi silnika, bo jeździłem nimi do 150 tys km ale śmierdzi. I zdania nie zmienię. 

Wstaw sobie auto do garażu i rano się zaciągnij. No normalnie fiołki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi nie śmierdzi i poprzednie też nie śmierdziało, auta trzymam w ogrzewanym garażu. Jeśli Ci śmierdzi/śmierdziało znaczy masz/miałeś nieszczelność a to jest już niebezpieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując 1.6 silnik bardzo prosty, i tani w utrzymaniu. Idealny do gazu, a sama awaria  KZFR nie jest kosztem na tyle dużym by nie móc tego przełknąć dlatego polecamy :). Wydaje mi się ( ale to już moja osobista opinia) przy odsprzedaży autko będzie więcej warte z 1.6 pod maską aniżeli z 1.4Tce chyba, że byłbym 1 właścicielem 1.4 i miał pełną dokumentacje, jeśli nie to w takim przypadku 1.4 to ryzyko, a 1.6 nie ma się co bać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 warte lecz to nie jest auto na autostrady do szybkiej jazdy , bo pali wtedy i nie słuchaj ze bierze gazu na tempomacie 8.6 przy 130 bo tyle benzyny by wziął. Lecz i tak bardzo je pochwale za taka cenę, megi rządzi w stosunku jakość/cena. Sprawdź wybór kierowców 2018. 1 miejsce wyrwało, nie przypadkiem. W innych takich zestawieniach jest wysoko. Aby nie były to gazety,  które niemieckie marki propagują... Bo wiadomo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!