Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dCi nadal bierze olej po wymianie turbiny


rafcio_100

Rekomendowane odpowiedzi

Problem podobny w megance ojca, co prawda 1.5 dci, ale ta sama przypadłość. Na odpiętej odmie w butelce oleju brak, same opary i nic poza tym. W wężach w dolocie sucho, turbo nie puszcza. Odmienna sytuacja, gdy odma podpięta. Turbo wysysa z olej  i puszcza dalej. Tak jakby zawór odmy nie domykał się i powodował zbyt duże podciśnienie i tym samym wysysanie. Sprawdziłem go, membrana cała, nie popękana, jest sprawna, domyka się. Fakt, że była dość wiotka i zniekształcona i może nie działała w 100%. Zamówiłem niedawno nowy zamiennik, zobaczymy jaki efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Wielkość ciśnienia a tym samym ilość oparów olejowych w skrzyni korbowej;

       a/ zależy od stanu technicznego układu tłokowo  -korbowego,

       b/ ilość przedmuchów gazów rośnie wraz z zużyciem tego układu,

       c/ na ilość osadów w tym układzie wpływ ma dodatkowo ;

           -  jakość oleju

           -  oraz częstotliwość jego wymiany .

          -   im lepszy olej tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza,

2/ Sprawny zawór odmy olejowej, reguluje ciśnienie w skrzyni korbowej w zależności od obciążenia silnika,

3/ Niesprawny zawór olejowy jest częstą przyczyna awarii turbiny, silnika.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Historia dobiegła końca dopiero teraz, bo we wrześniu robiłem sam wysprzęglik :) opiszę co i jak zrobione, niestety nie mam porobionych zdjęć. W szczytowej formie Renówka wzięła mi 300 ml oleju na 80 km.

Głowica poszła w górę, mechanik powiedział, że pierwszy raz widział tyle nagaru na tłokach, pierścienie olejowe na dwóch były mocno zapieczone. Wymienione pierścienie, panewki, łańcuch pompy olejowej, wyczyszczony intercooler, wymienione uszczelniacze zaworowe i cztery prowadnice, wyczyszczony katalizator (miał 30% przepustowości). Do zrobienia były też wszystkie cztery wtryski. Przy okazji pozmieniałem wszystkie płyny w samochodzie, po wymianie hamulcowego sprzęgło o stokroć lżej chodzi. Teraz zrobiłem 1000km i oleju nie ubyło ani grama, a samochód o ile jest dynamiczniejszy to nawet nie ma porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!