Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

rafcio_100

Megane II phI 1.9 dCi nadal bierze olej po wymianie turbiny

Recommended Posts

Jak nigdy moja Meganka nie brała oleju, od wymiany do wymiany był stan tak jakoś w listopadzie/grudniu zaczęło mi oleju ubywać (komunikat TOP-UP OIL LEVEL). Wtedy przypuszczenia poszły na turbinę, bo siedzi jeszcze oryginalna (a przebieg 280kkm), zaraz przed świętami zjeżdżałem do domu z myślą wymiany turbiny i niestety wróciłem już na lawecie, na autostradzie turbo padło. Wymiana na regenerowaną (z zaufanego "źródła"), przy okazji wymieniony rozrząd z simeringiem na wałku i wymieniona rurka od powrotu oleju od turbiny (pękła przy zakładaniu). Wycieki wyeliminowane, jeżdżę szczęśliwy a tutaj nagle początkiem lutego znowu TOP--UP OIL LEVEL. Zrobiłem jakieś 1.5kkm od wymiany turbiny, dolałem 0.5 litra oleju, po jakimś tysiącu sytuacja się powtórzyła. Samochód puszcza normalny czarny dymek przy mocnym przyspieszaniu, podczas normalnej jazdy nie kopci, zbiera się dobrze, chociaż rano przy zimnym silniku mam wrażenie, że kopci jakby bardziej i jakby nieco inaczej czuć spaliny. I moje pytanie, czy to objawy pierścieni tłokowych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

280 to nie przebieg na pierścienie. Zupełnie inny objaw, kopciłby fest przy przyśpieszaniu na niebiesko, jak w moim 1.5 przy przebiegu ok 390. Skoro po wymianie turbo wciąga olej, a przed awarią tego nie było, to wniosek chyba oczywisty. Podejrzewam, że wsadzili w warsztacie najtańszego chińskiego gruza. Odepnij węże dolotowe i sprawdź czy nie pływa w nich olej. W wydech do katalizatora raczej nie puszcza. Ewentualnie wciąga olej odmą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Olej zaczął ubywać przed awarią, jechałem aby wymienić turbo i po drodze padło, dokładnie tak napisałem w pierwszym poście :) a że syfu mi nie wsadzili to ręczę za to...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zalecam koniecznie;

 - kontrola/wymiana filtra powietrza,

 - kontrole zaworu odmy olejowej (stan membrany, najczęstsza przyczyna ponownej awarii turbiny i silnika ), 

   Kupować tylko oryginał zaworu odmy, bo zamienniki to chińczyki i nie na długą pomagają,

 - odmy olejowej ( pojemnik na olej ) powinien być cały, nie popękany,  z drożnymi końcówkami,

-  kontrola drożności przewodów olejowych wychodzących z odmy i zaworu odmy.

   Im cieńszy przewód tym większe prawdopodobieństwo jego zatkania,

- przy takim przebiegu wymiana magistrali olejowej turbosprężarki,

- pomiar ciśnienia oleju na gorącym silniku,

- kontrola/czyszczenie zaworu egr, 

43 minuty temu, rafcio_100 napisał:

Wycieki wyeliminowane,

- kontrola stanu czystości silnika i ew.wycieków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak najszybciej, bez zdejmowania tego cienkiego węża idącego od odmy do silnika sprawdzić jego drożność?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czynności w/wym powinny być zrobione równolegle przy montażu regenerowanej turbiny,

Pośpiech, zalecany jest tylko przy łapaniu pcheł,

W Twoim przypadku należy podejść do tego z pełnym zaangażowaniem, jeżeli chcesz jeszcze pojeździć tym autem.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak:

-filtr powietrza w porządku (sumiennie wymieniany, jak zresztą wszystkie filtry, co max 15kkm, nigdy nie przeciągam terminu wymiany)

-nie do końca rozumiem, co się kryje pod tajemniczym pojęciem magistrali olejowej turbosprężarki, ale rurka od powrotu jest nowa, natomiast zasilająca szczelna, ciśnienie oleju bez turbiny było sprawdzone, bez zarzutów, na turbinie "zawór" w który wkręca się zasilanie jest nowy

-na gorącym silniku ciśnienie również wzorowe

-egr wyprogramowany

-tydzień temu wymieniałem oring uszczelniający wlew oleju -> żadnych wycieków nie stwierdzono oprócz spoconego dość mocno olejem mocowania owego wlewu (trzy śruby)

 

Stąd moje pytanie o odme gdyż:

-przez co najmniej 80kkm nie była czyszczona

-odma/wlew oleju ubrudzony w oleju

-zawaliłem sprawę, gdy zakładałem opaskę skręcaną na ten wąż od odmy do bloku silnika i nie sprawdziłem wtedy drożności tego węża + drożności pozostałych połączeń odmy i samej odmy. Wyczytałem, że najczęściej własnie ten najcieńszy przewód jest powodem ubytku oleju, gdy jest zatkany, stąd właśnie pytanie, jak najszybciej go sprawdzić (ponieważ dokładnie mogę to zrobić dopiero w kolejny weekend :( )

 

EDIT: Przy około 240/250kkm wymieniałem panewki, stan starych wskazywał, że silnik jest zadbany i nie ma mowy o przekręceniu licznika czy też skatowanym silniku, wszystko w jak najlepszym porządku.

Edytowano przez rafcio_100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, rafcio_100 napisał:

rurka od powrotu jest nowa,

natomiast zasilająca szczelna,

ciśnienie oleju bez turbiny było sprawdzone, bez zarzutów,

Warto zasilającą rurkę również wymienić na nową; chodzi o przepustowość oraz trwałość,

Jakie wartości ma to ciśnienie?  

Ciśnienie oleju na gorącym silniku powinno  być ;

  • na wolnych obrotach; min.1,5 bar dla 120 KM, oraz 2,5 bar dla 130 KM,

  • na wyższych obrotach ; ok.4 –5 bar dla 120 KM oraz  6,5 bar dla 130 KM,

Przy tym przebiegu zaleca się wymianę pompy olejowej na ;

 - nową, taką samą,

 - lub wzmocnioną z wersji 130 KM, plus nowa miska olejowa.

   Pompa oleju z silnika 130 KM ma ciśnienia o ok.1 bar wyższe przy wolnych obrotach

  i spokojnie obsłuży smarowanie wszystkich panewek ; Wymiana pompy oleju 120 na 130 KM

42 minuty temu, rafcio_100 napisał:

-przez co najmniej 80 kkm odma nie była czyszczona

f1d590a740358d4ba8a54b605147.thumb.jpg.49ac133d7e7a8e0bfef21c7cfee55a2b.jpg             5ab3c6748339a_Odma19dci120KM.thumb.png.8d81ed17eaac6df4c17a739cba607010.png 

Należy ją dokładnie przeczyścić i udrożnić odpływy,

Bardzo ważne, to stan zaworu odmy, a w szczególności jej membrany.Tylko oryginał.

Zawór ten dba o prawidłowe ciśnienie w skrzyni korbowej oraz zapewnia prawidłowe odzyskiwanie oleju z oparów,

 5abce1d42367b_Zawrodmyolejowej.thumb.png.7a640f488182188e2029211787fd4b20.png

Warto stosować ;

 - markowy filtr oleju i paliwa; mann, knecht, purflux,

 - oraz markowy olej np; Valvoline Synpower 5W40 lub lepszy,

Dnia 26.02.2019 o 13:00, rafcio_100 napisał:

chociaż rano przy zimnym silniku mam wrażenie, że kopci jakby bardziej i jakby nieco inaczej czuć spaliny.

Wygląda na przegrzane uszczelniacze zaworowe, które przepuszczają olej do komory spalania.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że problem rozwiązany, zawór odmy do wymiany. Nowy jest już w drodze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 No i problem nie został rozwiązany, olej znika nadal w takim samym tempie. Zauważyłem w gnieździe zaworu EGR niepokojące ilości oleju (czyli znajduje się w dolocie).

Podsumowując sytuację z braniem oleju przed moją renatę:

-odma sprawdzona na drożność (przemyta jedynie benzyną, nie było żadnych zastrzeżeń, żadnego nagaru itp., była czysta i drożna), wymieniony oring na odmie

-wymieniony zawór odmy na nowy, oryginalny

-wszystkie przewody powietrzne, olejowe związane z turbosprężarką również były sprawdzone

-ciśnienie oleju wzorcowe

Po tych operacjach olej znikał nadal w takim samym tempie, jak przed wymianą turbosprężarki.

 

"Turbiniarz" zalecił pojeździć jakieś 300-400km ze zdjętym wężem od odmy (zaślepić część idącą do zasilania turbo, żeby nie ciągnęła lewego powietrza, część idąca od odmy wyprowadzona jest pod spodem gdzieś do połowy samochodu, żeby się nie zagazować w kabinie :D ), jeżeli sytuacja się uspokoi, to najprawdopodobniej siedzą uszczelniacze zaworowe. Po zaleceniu mechanika zajmującego się turbosprężarkami od którego zresztą była brana na wymianę regenerowana (zaufany człowiek) sprawdzam dzisiaj stan oleju (przejechane nieco ponad 400km) i oleju nie ubyło ani grama, gdzie wcześniej przy takim przebiegu byłby to ubytek widoczny na bagnecie. Zostaje więc jedynie głowica w górę i się okaże, ale tak czy siak będę robił i pierścienie i uszczelniacze zaworowe. Wrzucę post, jak już głowica będzie ściągnięta i okaże się, w jakim stanie są uszczelniacze, pierścienie i cała reszta z tym związana.

Edytowano przez rafcio_100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.06.2019 o 14:18, rafcio_100 napisał:

No i problem nie został rozwiązany, olej znika nadal w takim samym tempie.

Zauważyłem w gnieździe zaworu EGR niepokojące ilości oleju (czyli znajduje się w dolocie).

Czy w tym czasie, jazda miała charakter ułański czy racjonalnie spokojna, bez szaleństw???

W większości przypadków takie znikanie oleju ma miejsce przy jeździe np; do Chorwacji, Włoch - w stylu ułańskim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciężko jednoznacznie stwierdzić, zdarza się i spokojna i cięższa noga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.06.2019 o 14:18, rafcio_100 napisał:

Zostaje więc jedynie głowica w górę i się okaże,

ale tak czy siak będę robił i pierścienie i uszczelniacze zaworowe. 

Kierunek działań prawidłowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę nadal z wystawionym wężem od odmy, w puszce były ślady oleju, ale od tej pory go znacznie mniej ubywa. Za remont wezmę się pewnie dopiero na przełomie sierpnia/września, wtedy dam znać co wyszło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...