Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6sce wymiana oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Rok temu kupiłem Megane z pakietem serwisowym. Za miesiąc przegląd , na liczniku 11 tys km a zorientowałem się że nie ma wymiana oleju w programie.

A teraz żart, dzwonię do ASO a oni chcą 550zl a jak przywiozę swój olej to 300. Za samą usługę wymiany chcą 200zl! Szok! Wściekłem się, bo np w Hyundaiu Za lepszy olej z wymiana jest 230zl...

Wymyśliłem że wymienię sam ale mam problem. 

Chciałem kupić filtr oleju ale wszędzie pasujące np na allegro oryginały są koloru niebieskiego a ja mam biały. A chce to tak zrobić żeby nikt nic nie zauważył, żeby nie anulowali mi gwarancji. Olej to wiadomo elf 5w40 sxr ale co z tym filtrem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej i filtr możesz kupić gdzie chcesz nikt ci tego nie zabroni nawet ASO. zapytaj tylko jakiej firmy filtry są tolerowane przez nich żebyś nie stracił gwarancje.

Jak już tutaj pisałem 

ASO ma wyznacznik roboczogodziny  w zależności od miejscowości i aso ceny są rożne ale za wymianę musisz liczyć koszt roboczogodziny

wymieniałem w zeszłym roku i wychodziło czas wymiany oleju 0,6 RG  i wymiana filtra oleju 0,4 RG . Są to oddzielne 2 rzeczy nie da się połączyć choć na logikę praca jest jedna :-) ja miałem swój olej i filtr a wymianę zrobiłem w ASO, bo oni podpisują się pod wymiana i dalej samochód ma gwarancje.  Nie chce strzelić byka i ewentualnie inni mnie poprawią bądź doprecyzują, że można dokonać wymiany oleju nie w ASO a w innym warsztacie pod warunkiem że dopełni on procedury zalecanej przez producenta ze wszelkimi normami obowiązującymi w ASO i wtedy usługa będzie taka jak w ASO i nie stracisz gwarancji. Tak to sobie sprytnie wymyślili żeby nie kombinować w okresie gwarancyjnym. 

A wiemy że Polak Potrafi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W warsztacie niezależnym,czyli rozumiem poza ASO??

Więc w jaki sposób gwarnacja zostaje zachowana???Tak można??

Czyli przypuśćmy-chciał bym wymienić olej i filtry np tu: http://www.maril.pl/

Gwarancja nadal będzie obowiązywała i będę miał wpis w książce serwisowej??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to napisz jaki miałeś problem gwarancyjny z silnikiem który mógł być powiązany z użytym olejem a który to gwarant rozwiązał z ochotą i radością ;)

Przy jakimkolwiek problemie który aso będzie miało możliwość podciągnąć pod jakość użytego oleju, filtra itp. Odeślą cię do gwaranta usługi. Czyli warsztatu który robił wymianę. A ten znając życie odeśle cię do dystrybutora olejów ;) itp itd ;)

Przepisy unijne swoja droga ale w dyrektywie jest zapis o tym ze warsztat wykonujący przegląd musi mieć niezbędne narzędzia ( z tym to nie problem) oraz niezbędne szkolenia personelu technicznego. Wtedy może przymkną oko jak coś się zepsuje. 

Jak chcesz oszczędzić to kup olej ale w hurtowni i jedz ze swoim. Pamiętaj tylko o zachowaniu fv zakupowej. Jakby co ;)

Inne sposoby oszczędzania na aucie z gwarancja to proszenie się o kłopoty. O wiele lepiej zmienić sobie ten olej gdziekolwiek i nic nigdzie nie wpisywać. Filtr kupić w aso i po sprawie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem problem z obrotami silnika  oraz wyskoczeniem komunikatu o możliwej awarii. Laweta z asistance i do mojego lokalnego ASO .  Wgrywano nowy soft. Zdarzenie z samego końca gwarancji koniec sierpnia.  Przebieg był o 13 tyś.  Oliwa zmieniona w czerwcu w serwisie Bosh system. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz prawo do wymiany poza ASO o ile serwis zachowa warunki nadane przez producenta. Myślę, że jeśli by powiedzieli, że coś nie tego, to sprawa w sądzie nie będzie ciężka do wygrania, bo wymiana oleju nie jest ciężka, wystarczy, że serwis zezna "no spuściliśmy olej, wymieniliśmy filtr, naoliwiliśmy uszczelkę i nalaliśmy oleju pomiędzy min i max" i koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to się mówi chcesz mieć na gwarancji dupochron wymień w ASO - Serwis musi z czegoś żyć:-)

Kup olej  kup filtr zapytaj tylko czy na twoim filtrze będzie zachowana dalej gwarancja -tak ja uczyniłem i wymieniłem w ASO, choć po dopytaniu o ceny wychodziło prawie na to samo. bo sklep tez ma swoje marże i tez musi żyć a w ASO leją z beczki olej. 

A co do niezależnych warsztatów to każdy ci podbije pieczątkę tylko potem,  jak powyżej koledzy napisali  serwis reno się wypnie na ciebie i będzie odsyłał do warsztatu gdzie coś robiłeś a oni do producenta oleju, a samochód będzie sobie stał bo nikt nie będzie chciał naprawić  bo to są już czyjeś koszta. 

Więc każdy robi jak uważa i trzeba samemu podjąć decyzje:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!