Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, 

jestem amatorem mechaniki- staram się sam naprawiać swoje autko, oczywiście na tyle, na ile potrafię.

Po przeglądzie wyszło, że mam do wymiany następujące podzespoły: 

Tylne tuleje przedniego wahacza L+P

drązek kierowniczy L+P

sworzeń prawy

Robiliście je może sami?
Jestem ciekaw, które z tych rzeczy mogę próbować sam, a które z góry lepiej oddać do mechanika. 

Dzięki. 

 

PS. 
mam podstawowy zestaw narzędzi, oraz ewentualnie kanał. 

Bez imadła niestety. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu zrobisz to sam. W dziale download ściągniesz serwisówki i wg nich wymienisz wszystko to co napisałeś. Zakres zaawansowania średni. Po prostu odkręcasz po kolei to co napisali w instrukcji i tyle. Ale nie baw się w wymianę tulei w wahaczu, tylko wymień cały wahacz ze sworzniem. Wyjdzie taniej i mniej problematycznie oraz bardziej trwale. Ja to wszystko robię bez kanału, ale z kanałem będzie wygodniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mireczek, wróciłem do tematu i super dzięki, że odpisałeś. 

Pomysł z całym wahaczem wydaje się OK. Taki zestaw będzie myślisz dobry?
https://allegro.pl/oferta/wahacz-lp-2szt-renault-megane-ii-scenic-ii-2002-6965016928

nie wiem czy powinienem na coś konkretnego zwrócić uwagę?
Oraz, rozumiem, że domyślnie w takim zestawie są tuleje i sworzeń zamontowane. 

może od razu taki zestaw wziąć i to wszystko wymienic?
https://allegro.pl/oferta/wahacz-sworzen-lacznik-renault-megane-2-ii-przod-7435653357 

 

Wiec podsumowując:

1. Podane zestawy są OK, czy powinienem brać koniecznie Oryginał? 

2. Do takiego zestawu muszę osobno kupić drążek kierowniczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te pierwsze wahacze odpuściłbym, nawet producent wstydził się d nich przyznać.

Drugi zestaw to MaxGear. Jest to brand dystrybutora-hurtowni AutoPartner. Więc w pewnym sensie wyrób markowy, z pełną gwarancją, z jasnym statusem gwaranta.

Z tym, że musisz się zastanowić ile chcesz zainwestować, w jakim ogólnym stanie jest auto-czy warto inwestować? Jak długo i jaki przebieg planujesz.

Robisz sam, koszty montażu odpadają, więc może warto kupić coś lepszego? Z drugiej strony, kupić tanie części, za jakiś czas, możesz sam powtórnie wymienić.

Ale pamiętaj, wymiana wahaczy, gum stabilizatora, wymaga trochę pracy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łączniki stabilizatora MaxGear (raz się skusiłem) nie wytrzymały nawet 5k km, jak znów zaczęły stukać, także nie wiem, czy warto brać wahacz, który trochę jednak kosztuje. Wymiana gum stabilizatora w tym aucie to jakaś tragedia, magiel od strony kierowcy skutecznie blokuje dostęp do czegokolwiek, ledwo rękę można tam wsadzić, żeby sobie pomacać :/ Od strony pasażera zresztą nie jest specjalnie lepiej.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok więc wezmę po prostu ten zestaw: 

https://allegro.pl/oferta/wahacz-r-l-przod-megane-ii-scenic-ii-18mm-oryginal-6562842899

wyjdzie 100zł drożej niż jakbym zamówił zestaw tuleje+sworzeń x2, ale wtedy musiałbym doliczyć robocizne kogoś z prasą plus dojazd tam itp i wyjdzie zapewne podobnie. 
A myśl o tym, ze mam nie wymienic już wszystkich tulei i w bliskim czasie robic to drugi raz bo wtedy te się skończą to chyba nie jest to czego chce. 

Ogolnie takie tuleje itp sie wymienia od razu zestawami zwykle, czy ja źle myśle ;)?

Dorwę jeszcze drążek kierowniczy i zobaczę co z tego wyjdzie. 

Dzięki za porady. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!