Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, 

jestem amatorem mechaniki- staram się sam naprawiać swoje autko, oczywiście na tyle, na ile potrafię.

Po przeglądzie wyszło, że mam do wymiany następujące podzespoły: 

Tylne tuleje przedniego wahacza L+P

drązek kierowniczy L+P

sworzeń prawy

Robiliście je może sami?
Jestem ciekaw, które z tych rzeczy mogę próbować sam, a które z góry lepiej oddać do mechanika. 

Dzięki. 

 

PS. 
mam podstawowy zestaw narzędzi, oraz ewentualnie kanał. 

Bez imadła niestety. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu zrobisz to sam. W dziale download ściągniesz serwisówki i wg nich wymienisz wszystko to co napisałeś. Zakres zaawansowania średni. Po prostu odkręcasz po kolei to co napisali w instrukcji i tyle. Ale nie baw się w wymianę tulei w wahaczu, tylko wymień cały wahacz ze sworzniem. Wyjdzie taniej i mniej problematycznie oraz bardziej trwale. Ja to wszystko robię bez kanału, ale z kanałem będzie wygodniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mireczek, wróciłem do tematu i super dzięki, że odpisałeś. 

Pomysł z całym wahaczem wydaje się OK. Taki zestaw będzie myślisz dobry?
https://allegro.pl/oferta/wahacz-lp-2szt-renault-megane-ii-scenic-ii-2002-6965016928

nie wiem czy powinienem na coś konkretnego zwrócić uwagę?
Oraz, rozumiem, że domyślnie w takim zestawie są tuleje i sworzeń zamontowane. 

może od razu taki zestaw wziąć i to wszystko wymienic?
https://allegro.pl/oferta/wahacz-sworzen-lacznik-renault-megane-2-ii-przod-7435653357 

 

Wiec podsumowując:

1. Podane zestawy są OK, czy powinienem brać koniecznie Oryginał? 

2. Do takiego zestawu muszę osobno kupić drążek kierowniczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te pierwsze wahacze odpuściłbym, nawet producent wstydził się d nich przyznać.

Drugi zestaw to MaxGear. Jest to brand dystrybutora-hurtowni AutoPartner. Więc w pewnym sensie wyrób markowy, z pełną gwarancją, z jasnym statusem gwaranta.

Z tym, że musisz się zastanowić ile chcesz zainwestować, w jakim ogólnym stanie jest auto-czy warto inwestować? Jak długo i jaki przebieg planujesz.

Robisz sam, koszty montażu odpadają, więc może warto kupić coś lepszego? Z drugiej strony, kupić tanie części, za jakiś czas, możesz sam powtórnie wymienić.

Ale pamiętaj, wymiana wahaczy, gum stabilizatora, wymaga trochę pracy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łączniki stabilizatora MaxGear (raz się skusiłem) nie wytrzymały nawet 5k km, jak znów zaczęły stukać, także nie wiem, czy warto brać wahacz, który trochę jednak kosztuje. Wymiana gum stabilizatora w tym aucie to jakaś tragedia, magiel od strony kierowcy skutecznie blokuje dostęp do czegokolwiek, ledwo rękę można tam wsadzić, żeby sobie pomacać :/ Od strony pasażera zresztą nie jest specjalnie lepiej.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok więc wezmę po prostu ten zestaw: 

https://allegro.pl/oferta/wahacz-r-l-przod-megane-ii-scenic-ii-18mm-oryginal-6562842899

wyjdzie 100zł drożej niż jakbym zamówił zestaw tuleje+sworzeń x2, ale wtedy musiałbym doliczyć robocizne kogoś z prasą plus dojazd tam itp i wyjdzie zapewne podobnie. 
A myśl o tym, ze mam nie wymienic już wszystkich tulei i w bliskim czasie robic to drugi raz bo wtedy te się skończą to chyba nie jest to czego chce. 

Ogolnie takie tuleje itp sie wymienia od razu zestawami zwykle, czy ja źle myśle ;)?

Dorwę jeszcze drążek kierowniczy i zobaczę co z tego wyjdzie. 

Dzięki za porady. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!