Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki powinien być poziom oleju?


nyerik

Rekomendowane odpowiedzi

Poniżej zdjęcia bagnetu oleju jaki mam w swoim Megane II. Wygląda on inaczej niż w instrukcji obsługi. Nie wiem do końca jaki powinien być właściwy poziom oleju. Jest obecnie do dolnej kreski jak widać na zdjęciu. Czy to za mało i powinienem wlać więcej? Ciężko zrozumieć z tych x-ksów o co chodzi bo idą one przez cały dół bagnetu po jednej stronie. Po drugiej częściowo, do tego są kreski...

 

 

 

 

 

 

20190313_144128.jpg

20190313_144135.jpg

20190313_144230.jpg

20190313_144237.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie dolna kreska to minimum, a górna maksimum, czyli masz oleju na minimum...Tam pod tym olejem jest jeszcze jedna kreska? Te X to może po prostu takie wypustki, żeby olej się lepiej do tego przyczepiał i łatwiej było poziom odczytać? Faktycznie bagnet dziwnie wygląda :D

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie jest poziom MIN i MAX? Tam gdzie te kreski poziome?

To było na ciepłym, ale wcześniej olej był tylko na samym dole bagnetu, dużo poniżej pierwszej kreski od dołu, a samochód pokazywał "OIL LEVEL OK". Dolałem litr i jest tyle. To mam teraz dodać kolejny litr?

droopy no właśnie, bardzo dziwnie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda

Więc nie masz minimum skoro nie alarmuje. Masz lekko poniżej średniego stanu.

Na zimnym albo lekko ciepłym masz sprawdzić nie po jeździe autem i chwile po.

Olej w Megankach jest powalony tak samo mierzenie jego stanu. 

 

20190313_170000.jpg

Edytowane przez Renia08
  • Like 1
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mireczek01 zobacz na zdjęcia, które zamieściłem. Bagnet wygląda całkiem inaczej niż w instrukcji. Nie tylko dolna kreska jest znacznie wyżej niż w instrukcji, ale jeszcze kreski X są zarówno pod jak i powyżej dolnej kreski z jednej strony (może tego nie widać na zdjęciu bo olej zasłania). Z drugiej natomiast są pod pierwszą kreską i częściowo między jedną a drugą.

 

Renia08 nie alarmował nawet jak było wyraźnie poniżej pierwszej kreski, tak więc to tym bardziej wskazuje na Twoją sugestię.

Edytowane przez nyerik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile kresek oleju pokazuje Ci na zegarach? To "oil OK" to się pojawiło przy odpaleniu po dłuższym postoju czy krótko po zgaszeniu auta? Według mnie standardowo olej powinien być między tymi poziomymi kreskami, jak w instrukcji wyżej.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pokazuje stanu oleju na zegarach, tylko napis "Oil level OK" (czyli chyba wtedy gdy poziom oleju jest ok). Pojawiało się i po postoju i krótko po zgaszeniu, a poziom oleju był znacznie poniżej dolnej kreski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie róbcie facetowi bigosu w głowie. Nawet instrukcja mówi tak samo jak ja pokazałem na Twoim przykładzie. Masz LEKKO później średniego stanu I to na ciepłym silniku.  Na zimnym będziesz mieć lekko powyżej średniej. Chcesz to dolej jeszcze jak się martwisz. Nic sie nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, nyerik napisał:

mireczek01 zobacz na zdjęcia, które zamieściłem. Bagnet wygląda całkiem inaczej niż w instrukcji.

Niestety nie masz racji, w instrukcji to tylko poglądowy rysunek. Ten górny rysunek to jest twój (przykładowy) bagnet. To że, się nieznacznie różni, to tylko pamiętaj rysunek, a nie zdjęcie. Teraz masz stan minimalny (a nawet poniżej jego stanu). Niewierzysz to podjedz do ASO i się zapytaj mechaników.  

19 minut temu, Renia08 napisał:

Masz LEKKO później średniego stanu

Niestety nie. I nie wprowadzaj w błąd. Jak uwierzy to będzie jeździł poniżej stanu minimalnego, co może się różnie skończyć.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak dla mnie ten czujnik poziomu pokazuje bzdury...nawet jeśli Renia08 ma rację, w co trochę mi się nie chce wierzyć, to i tak powinieneś mieć 2, góra 3 kreski, ale na pewno nie maks.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!