Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju w skrzyni biegów- dla tych co jeszcze tego nie robili


nyerik

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem niedawno z moją Meganką II z 2004r. 1.5 DCI na wymianie oleju w manualnej skrzyni biegów. Auto ma 240 000 km i olej w skrzyni chyba nigdy nie był wymieniany. Wiem co wiąże się z zalaniem złego oleju czy nalaniu za dużo w skrzyniach nie-przelewowych (a nie wiem jaką mam) dlatego dla pewności pojechałem z autem do ASO Renault. Nawet pan z ASO mówił: "a coś się dzieje? Producent nie nakazuje wymiany". Powiedziałem, że auto jest stare i wielu mechaników twierdzi, że trzeba wymieniać. Zalali olej Elf Tranself NFJ 75W80, zapłaciłem 270 zł, oprócz tego przeprowadzili ogólny przegląd i umyli i odkurzyli samochód (w cenie). 

Myślałem, że będzie tak, że nie odczuję żadnej różnicy (robiłem to tylko dla dobra sprawności samochodu),  ale odczułem wyraźną od razu. Biegi zmieniają się wyraźnie lepiej i płynniej, przypomina nieco nowy samochód, a wcześniej wcale nie było jakoś źle ze zmianą biegów. Tak więc kto jeszcze nie wymieniał niech lepiej to zrobi.

 

 

Edytowane przez nyerik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się noszę z wymianą oleju w skrzyni, bo często jeżdżę po mieście, i mielę lewarkiem jak zupą w garze. Imho ten Klimek to aktorzyna, a nie żaden mechanik z życia wzięty... samozwańczy mechanik z tefałenu.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, czik3n napisał:

Imho ten Klimek to aktorzyna, a nie żaden mechanik z życia wzięty... samozwańczy mechanik z tefałenu.

Mam odmienne zdanie. Pewnie przygotowuje się do każdego programu ale wiedza którą przekazuje jest nieoceniona. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie napisałem co się zmieniło- biegi zmieniają się lepiej, bardziej gładko i zapewne ma to duże znacznie dla żywotności skrzyni biegów.

Edytowane przez nyerik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Roboty przy tym dużo nie ma. Olej elf tranself nfj 3x1L ok 100zl. Nowa uszczelka miedziana 7zl. Niektóre skrzynie,  jak pk6 potrzebują elfa nfp. 

Najważniejsze,  żeby wlać odpowiednią ilość,  ale to nietrudno znaleźć w manualach.  Typ skrzyni wyjdzie po rozkodowaniu Vinu. 

Poza tym przy skrzyniach,  gdzie nie leje się do przelewu, jest żółta naklejka z informacją po angielsku,  żeby nie przepelniac skrzyni poza poziom. 

Różnicę czuć bez wątpienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W środę jadę wymienić olej w swoim automacie. Jedni twierdzili, że nie potrzeba, inni, że to konieczność. Jedni mówili, że wymiana dynamiczna, inni, że statyczna. Jadę zrobić to metodą statyczną do fachowców od skrzyń automatycznych. Całkowity koszt u mnie, według wyceny to kwota 440 PLN. Zobaczymy czy poczuję różnicę. Auto ma najechane 98 tyś,, więc olej pewnie już w części stracił swoje właściwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 20.04.2019 o 11:54, Tomik napisał:

Auto ma najechane 98 tyś,, więc olej pewnie już w części stracił swoje właściwości.

 

Czytałem, że powinno się wymieniać w przedziale od 80-100tyś więc już czas na Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie statycznej, biegi zmieniają się tak samo. Olej, który został zlany, był czysty o czerwonym zabarwieniu. Magik od wymiany powiedział by kolejna wymianę przeprowadzić po 60-80 tyś.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomik u Ciebie jest skrzynia aj0 i mało który warsztat robi wymianę dynamiczną w tych skrzyniach. Statyczna powinna spokojnie wystarczyć. Dbaj o regularną wymianę a problemów nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!