Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z uruchamianiem na zimnym silniku


kirasjer

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

może ktoś coś podpowie w temacie, mianowicie:

Mam problem z porannym uruchamianiem Meganki (Silnik:1.6 K4M-856 77kW 105KM), po dłuższym postoju ale TYLKO w niskich temperaturach - poniżej 10-15 stopni. Problem objawia się ciężkim odpalaniem, tzn po uruchomieniu obroty skaczą na 500-600 czasem potrafi od razu zgasnąć, albo 1-2 sek. poszarpie i obroty rosną do 1100 - 1200 ... Jak się uruchomi, wystarczy przejechać 10 m, zgasić i już odpala od strzału ... W zimie, podczas dużych mrozów po 2 h postoju już zaczynały się problemy, teraz gdy temp. oscyluje w granicy 0-5 stopni auto po 5-6 h stania zaczyna już mieć pierwsze objawy ... po 8h i więcej zaczyna go telepać przy starcie.

To co zostało wymienione i sprawdzone: Komputer nie pokazuje żadnych błędów, wyczyszczona przepustnica (oraz wymieniona na inna w pełni sprawną na wszelki wypadek), wymieniona pompa paliwa na nową (podejrzenie padło na cofające się paliwo - ale sprawdzone, nawet po długim postoju paliwo jest przy samych wtryskach ...) , wymienione świece, silnik nie wykazuje żadnych objaw zużycia tj. ciśnienie/kompresja w normie.

Problemu nie ma na ciepłym silniku, oraz gdy temp otoczenia jest powyżej 15 stopni ... wtedy uruchamia się praktycznie bezproblemowo.

Czy ktoś miał by jakieś pomysły ... czy może to być czujnik wału / wałka rozrządu ? do czego się jeszcze przyczepić ...

 

Edytowane przez kirasjer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie;

- akumulator musi być sprawny w 100 %, klemy czyste,

- czysty filtr powietrza,

 -czysty map sensor oraz szczelny jego montaż,

- świece i cewki muszą być suche i czyste,

- warto wymienić czujnik położenia wału  - tylko oryginał.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator wymieniony na nowy .... 

Filtr powietrza też jest ok ....

Map sensor rzeczywiście był luźno zamontowany - nie wiem czy tak jest wszędzie czy nie, ale dodatkowo opaską został złapany, teraz się nawet nie ruszy :)

Świece są nowe i suche, cewki raczej też

Czujnik położenia wału i wałka rozrządu jest właśnie planowany do wymiany ...

 

Czy jeśli byłby to czujnik to jest możliwe aby komputer nie rejestrował żadnego błędu ?

9 godzin temu, Silverek napisał:

Mi to podpada pod zapowietrzenie układu...

Zapowietrzenie układu wydaje mi się że nie objawiało by się tylko w niskich temp. a tu temp. spada poniżej 10 stopni i zaczynają się problemy ....

Podczas mrozów po 1-2h staniu był już taki efekt - więc wskazywało by na to że coś lub któryś czujnik w niskich temp. szwankuje ... ale jak go wyłapać skoro nie ma żadnego błędu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kirasjer napisał:

Czy jeśli byłby to czujnik to jest możliwe aby komputer nie rejestrował żadnego błędu ?

Bardzo chimeryczny jest czujnik położenia wału korbowego i jego stan może być zmienny,

W I-wersji warto oba czujniki przeczyścić,

4 minuty temu, kirasjer napisał:

Map sensor rzeczywiście był luźno zamontowany

Warto go uszczelnić silikonem wysokotemperaturowym,

Warto zmniejszyć odstęp elektrod świec do ok. 0,7 mm.

Czy masz instalację LPG?

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, LPG nie ma ....

9 godzin temu, Silverek napisał:

@kirasjer w moim poprzednim samochodzie miałem identyczny przypadek i finalnie wyszło na to, że jednak układ się zapowietrzał. Warto to zweryfikować dla świętego spokoju.

 

To mi jeszcze podpowiedz jak to zweryfikować ... ciśnienie jest podbijane prawidłowo przy starcie auta , paliwo dochodzi do samej listwy i nie widać żadnych bąbelków ....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Nie papuguj.

W listopadzie 2017 ....

 

Co do katalizatora - odnośnie Twojego postu - czy błąd: P0420 - Zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników, tzw współczynnik konwersji ( blok cylindrów nr1) poniżej wymaganej wartości może mieć na to wpływ ?

Bo Tylko ten jeden błąd jest zapamiętany ....

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przytkany katalizator, ( zbyt duży udział jazd po mieście ),

Mimo, że jest to silnik benzynowy, to duży udział jazd po mieście i na krótkich dystansach powoduje zmniejszenie drożności katalizatora.

Wymagane jest, wyjazd na trasę i jazda z wysokimi obrotami silnika, co jakiś czas.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co bym sprawdził to czujnik temperatury cieczy. On ma największy wpływ na dawkę rozruchową paliwa. Z opisu wynika, że masz zbyt ubogą mieszankę podczas rozruchu zimnego silnika. 

Kup elm 327 i komórką z androidem sprawdzisz czy odczytana temperatura silnika odpowiada rzeczywistej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, aniewa napisał:

Nie papuguj.

 

Czy PCMScanem odczytam te informacje ?? Oraz czy w przypadku zbyt ubogiej mieszanki nie powinno byc sladu w bledach ??

 

8 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Przytkany katalizator, ( zbyt duży udział jazd po mieście ),

Mimo, że jest to silnik benzynowy, to duży udział jazd po mieście i na krótkich dystansach powoduje zmniejszenie drożności katalizatora.

Wymagane jest, wyjazd na trasę i jazda z wysokimi obrotami silnika, co jakiś czas.  

 

Dosyć często jeszcze w trasy i na obwodnicach ... temat katalizatora u mnie raczej dotyczy nie przypchanego tylko wypalonego i rozsypanego (szukam obecnie nowego / używanego ale problem jest z dopasowaniem go )

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, kirasjer napisał:

u mnie raczej dotyczy nie przypchanego tylko wypalonego i rozsypanego

Niesprawny katalizator powoduje zakłócenia w pracy silnika, gdyż dane z katalizatora pobierają sondy lambda, które odpowiadają za precyzyjne dozowania dawki paliwa.

Zamienniki, należy odpuścić.

Usterkę należy szybko usunąć.


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!