Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z uruchamianiem na zimnym silniku


kirasjer

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

może ktoś coś podpowie w temacie, mianowicie:

Mam problem z porannym uruchamianiem Meganki (Silnik:1.6 K4M-856 77kW 105KM), po dłuższym postoju ale TYLKO w niskich temperaturach - poniżej 10-15 stopni. Problem objawia się ciężkim odpalaniem, tzn po uruchomieniu obroty skaczą na 500-600 czasem potrafi od razu zgasnąć, albo 1-2 sek. poszarpie i obroty rosną do 1100 - 1200 ... Jak się uruchomi, wystarczy przejechać 10 m, zgasić i już odpala od strzału ... W zimie, podczas dużych mrozów po 2 h postoju już zaczynały się problemy, teraz gdy temp. oscyluje w granicy 0-5 stopni auto po 5-6 h stania zaczyna już mieć pierwsze objawy ... po 8h i więcej zaczyna go telepać przy starcie.

To co zostało wymienione i sprawdzone: Komputer nie pokazuje żadnych błędów, wyczyszczona przepustnica (oraz wymieniona na inna w pełni sprawną na wszelki wypadek), wymieniona pompa paliwa na nową (podejrzenie padło na cofające się paliwo - ale sprawdzone, nawet po długim postoju paliwo jest przy samych wtryskach ...) , wymienione świece, silnik nie wykazuje żadnych objaw zużycia tj. ciśnienie/kompresja w normie.

Problemu nie ma na ciepłym silniku, oraz gdy temp otoczenia jest powyżej 15 stopni ... wtedy uruchamia się praktycznie bezproblemowo.

Czy ktoś miał by jakieś pomysły ... czy może to być czujnik wału / wałka rozrządu ? do czego się jeszcze przyczepić ...

 

Edytowane przez kirasjer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie;

- akumulator musi być sprawny w 100 %, klemy czyste,

- czysty filtr powietrza,

 -czysty map sensor oraz szczelny jego montaż,

- świece i cewki muszą być suche i czyste,

- warto wymienić czujnik położenia wału  - tylko oryginał.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator wymieniony na nowy .... 

Filtr powietrza też jest ok ....

Map sensor rzeczywiście był luźno zamontowany - nie wiem czy tak jest wszędzie czy nie, ale dodatkowo opaską został złapany, teraz się nawet nie ruszy :)

Świece są nowe i suche, cewki raczej też

Czujnik położenia wału i wałka rozrządu jest właśnie planowany do wymiany ...

 

Czy jeśli byłby to czujnik to jest możliwe aby komputer nie rejestrował żadnego błędu ?

9 godzin temu, Silverek napisał:

Mi to podpada pod zapowietrzenie układu...

Zapowietrzenie układu wydaje mi się że nie objawiało by się tylko w niskich temp. a tu temp. spada poniżej 10 stopni i zaczynają się problemy ....

Podczas mrozów po 1-2h staniu był już taki efekt - więc wskazywało by na to że coś lub któryś czujnik w niskich temp. szwankuje ... ale jak go wyłapać skoro nie ma żadnego błędu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kirasjer napisał:

Czy jeśli byłby to czujnik to jest możliwe aby komputer nie rejestrował żadnego błędu ?

Bardzo chimeryczny jest czujnik położenia wału korbowego i jego stan może być zmienny,

W I-wersji warto oba czujniki przeczyścić,

4 minuty temu, kirasjer napisał:

Map sensor rzeczywiście był luźno zamontowany

Warto go uszczelnić silikonem wysokotemperaturowym,

Warto zmniejszyć odstęp elektrod świec do ok. 0,7 mm.

Czy masz instalację LPG?

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, LPG nie ma ....

9 godzin temu, Silverek napisał:

@kirasjer w moim poprzednim samochodzie miałem identyczny przypadek i finalnie wyszło na to, że jednak układ się zapowietrzał. Warto to zweryfikować dla świętego spokoju.

 

To mi jeszcze podpowiedz jak to zweryfikować ... ciśnienie jest podbijane prawidłowo przy starcie auta , paliwo dochodzi do samej listwy i nie widać żadnych bąbelków ....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Nie papuguj.

W listopadzie 2017 ....

 

Co do katalizatora - odnośnie Twojego postu - czy błąd: P0420 - Zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników, tzw współczynnik konwersji ( blok cylindrów nr1) poniżej wymaganej wartości może mieć na to wpływ ?

Bo Tylko ten jeden błąd jest zapamiętany ....

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przytkany katalizator, ( zbyt duży udział jazd po mieście ),

Mimo, że jest to silnik benzynowy, to duży udział jazd po mieście i na krótkich dystansach powoduje zmniejszenie drożności katalizatora.

Wymagane jest, wyjazd na trasę i jazda z wysokimi obrotami silnika, co jakiś czas.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co bym sprawdził to czujnik temperatury cieczy. On ma największy wpływ na dawkę rozruchową paliwa. Z opisu wynika, że masz zbyt ubogą mieszankę podczas rozruchu zimnego silnika. 

Kup elm 327 i komórką z androidem sprawdzisz czy odczytana temperatura silnika odpowiada rzeczywistej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, aniewa napisał:

Nie papuguj.

 

Czy PCMScanem odczytam te informacje ?? Oraz czy w przypadku zbyt ubogiej mieszanki nie powinno byc sladu w bledach ??

 

8 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Przytkany katalizator, ( zbyt duży udział jazd po mieście ),

Mimo, że jest to silnik benzynowy, to duży udział jazd po mieście i na krótkich dystansach powoduje zmniejszenie drożności katalizatora.

Wymagane jest, wyjazd na trasę i jazda z wysokimi obrotami silnika, co jakiś czas.  

 

Dosyć często jeszcze w trasy i na obwodnicach ... temat katalizatora u mnie raczej dotyczy nie przypchanego tylko wypalonego i rozsypanego (szukam obecnie nowego / używanego ale problem jest z dopasowaniem go )

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, kirasjer napisał:

u mnie raczej dotyczy nie przypchanego tylko wypalonego i rozsypanego

Niesprawny katalizator powoduje zakłócenia w pracy silnika, gdyż dane z katalizatora pobierają sondy lambda, które odpowiadają za precyzyjne dozowania dawki paliwa.

Zamienniki, należy odpuścić.

Usterkę należy szybko usunąć.


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!