Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

niedawno kupiłem MIII phIII 1.6 benz. i mam dwa pytania odnośnie pracy układu chłodzenia.

Czy to normalne, że przy prędkości około 100 km/h i więcej odczuwalny jest wzmożony powiew powietrza z kratek? Tak jakby przelatywało znacznie więcej powietrza, a ustawienie wiatraka jest manualne na najniższy bieg. Tryb AUTO oczywiście wyłączony. Może jakiś filtr się rozsypał ale jakiś kanał jest nieszczelny?

 

Czy jeśli użyję przycisku AC OFF całkowicie rezygnuję z trybu automatycznego. Np. zimą chciałbym utrzymywać automatycznie 22 stopnie, bez klimy.

 

Dodam, że w mojej starszej MII problem z nawiewem nie występował i możliwe było używanie trybu auto bez klimy (klima się załączała tylko latem jeśli była potrzebna).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AC OFF to Air Condition OFF czyli klimatyzacja wyłączona, a nie tryb AUTO.

Klimatyzacja w zimie powoduje, że szyby przy 22* nie będą zaparowane, więc wyłączanie jej jest IMHO totalnie bez sensu.

Najlepszym trybem pracy posiadając klimatronik jest ustawienie go w tryb AUTO i regulacja ewentualnie wysokością temperatury. Wtedy cały układ pracuje (grzałki, klimatyzator), nie ma grzybów, przegrzań wnętrza i zimna...

 

 

Swoją drogą - nie rozumiem tych drogowych skner, którzy często-gęsto, poubierani w czapy i kożuchy popylają z zaparowanymi szybami, samochodami wartymi kilkanaście tysięcy złotych, czyli klima w środku musi być, ale zawsze to "oszczędność" na paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mrarek napisał:

AC OFF to Air Condition OFF czyli klimatyzacja wyłączona, a nie tryb AUTO.

Jeśli jesteś w trybie auto i wciśniesz AC OFF to nie wychodzisz z trybu auto - klimatronik dalej będzie próbował utrzymać zadaną temperaturę tyle że bez użycia sprężarki klimy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jottar. Bardzo dobra informacja. Wryłem się w temat :D ale po prostu mnie to zaciekawiło bo w Mondeo mk2 miałem tryb auto bez klimy i to była super sprawa. Czyli tutaj też się da :)

szkoda, że tryb AUTO się ustawia automatycznie na szybę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja np mam chore zatoki i cały rok nie mogę jeździć na klimie. I OSOBIŚCIE nic mi nie paruje. Jak zapanuje to dopiero wtedy włączam, żeby osuszhc wnętrze. W lato jeżdżę tylko za dnia gdy temperatura jest wysoka. Wieczorem otwieram okna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, mrarek napisał:

Swoją drogą - nie rozumiem tych drogowych skner, którzy często-gęsto, poubierani w czapy i kożuchy popylają z zaparowanymi szybami, samochodami wartymi kilkanaście tysięcy złotych, czyli klima w środku musi być, ale zawsze to "oszczędność" na paliwie.

Po pierwsze jadąc tylko kilka kilometrów przez miasto, nie będę się rozbierał ze wspomnianych czapy i kożucha, bo to bez sensu. Po drugie, jak do auta nie dostaje się woda i filtr kabinowy jest w dobrym stanie, to parowanie może wystapić tylko zaraz po wejściu do zimnego wozu. Ja całą zimę nie używam klimy, bo nie mam takiej potrzeby i nie dlatego, że jestem jakimś sknerusem. Równie dobrze można powiedzieć, że jestem sknerusem, bo sobie gaz zamontowałem... Uruchamiam nawiew i po krótkiej chwili mam szyby odparowane...Bez sensu to jest takie twierdzenie, że ktoś od razu jest sknerą :/ Nawet latem używam klimy tylko wtedy, gdy już naprawdę są tropiki. Mnie to powietrze zwyczajnie nie służy i tyle.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Jottar napisał:

Jeśli jesteś w trybie auto i wciśniesz AC OFF to nie wychodzisz z trybu auto - klimatronik dalej będzie próbował utrzymać zadaną temperaturę tyle że bez użycia sprężarki klimy.

Tak jest.

 

@droopyja piszę o drogowych sknerach, którzy jeżdżą z zaparowanymi szybami. Jak ktoś nie ma zaparowanych, to nie dotyczy ich mój wpis.
Ale uważam, że sporo ludzi nie wie do czego służy klimatyzacja w samochodzie, mając tylko wiedzę o tym, że ma chłodzić.

Podobnie jest z tymi, którzy w zimie zawzięcie skrobią tylną szybę, nie wiedząc o tym, że wystarczy włączyć kneflem ogrzewanie i po kłopocie.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Renia08 napisał:

@Jottar. Bardzo dobra informacja. Wryłem się w temat :D ale po prostu mnie to zaciekawiło bo w Mondeo mk2 miałem tryb auto bez klimy i to była super sprawa. Czyli tutaj też się da :)

szkoda, że tryb AUTO się ustawia automatycznie na szybę.

 

hmm u mnie wciśnięcie trybu auto ustawia nawiew środkowy(na kierowce, pasażera) zmiana ustawienia nawiewu powoduje wyłączenie trybu auto i dlatego nie jeżdżę na auto bo nie mogę zmieniać nawiewu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mrarek napisał:

Podobnie jest z tymi, którzy w zimie zawzięcie skrobią tylną szybę, nie wiedząc o tym, że wystarczy włączyć kneflem ogrzewanie i po kłopocie.

Lepiej niech nawet oskrobie całe auto, niż jak trafi się na zabieganego, co wali drogą z zaspą na dachu i robi zamieć za sobą ;) 

Apropo tego ogrzewania szyby, macie jakiś sprawdzony lakier (nie wiem, grafitowy?) do regeneracji ścieżek? Zauważyłem, że jedna u mnie nie działa i znalazłem nawet przerwę w niej.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kede86 napisał:

 

hmm u mnie wciśnięcie trybu auto ustawia nawiew środkowy(na kierowce, pasażera) zmiana ustawienia nawiewu powoduje wyłączenie trybu auto i dlatego nie jeżdżę na auto bo nie mogę zmieniać nawiewu

Tryb auto jest nadal aktywny, tylko kierunkiem nawiewu w tym momencie sterujesz ręcznie.

Ja środkowe nawiewy podniosłem max do góry i skierowałem je do siebie, czyli w kierunku osi pojazdu, dzięki temu skutecznie przewietrza kabinę a nie wieje w twarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Lelupi napisał:

Tryb auto jest nadal aktywny, tylko kierunkiem nawiewu w tym momencie sterujesz ręcznie.

Nie zgodzę się z Tobą. Jeśli nawiew pracuje w trybie AUTO, a Ty zmienisz prędkość lub kierunek nawiewu to tryb automatyczny jest wyłączany i wtedy tymi parametrami sterujesz ręcznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!