Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

niedawno kupiłem MIII phIII 1.6 benz. i mam dwa pytania odnośnie pracy układu chłodzenia.

Czy to normalne, że przy prędkości około 100 km/h i więcej odczuwalny jest wzmożony powiew powietrza z kratek? Tak jakby przelatywało znacznie więcej powietrza, a ustawienie wiatraka jest manualne na najniższy bieg. Tryb AUTO oczywiście wyłączony. Może jakiś filtr się rozsypał ale jakiś kanał jest nieszczelny?

 

Czy jeśli użyję przycisku AC OFF całkowicie rezygnuję z trybu automatycznego. Np. zimą chciałbym utrzymywać automatycznie 22 stopnie, bez klimy.

 

Dodam, że w mojej starszej MII problem z nawiewem nie występował i możliwe było używanie trybu auto bez klimy (klima się załączała tylko latem jeśli była potrzebna).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AC OFF to Air Condition OFF czyli klimatyzacja wyłączona, a nie tryb AUTO.

Klimatyzacja w zimie powoduje, że szyby przy 22* nie będą zaparowane, więc wyłączanie jej jest IMHO totalnie bez sensu.

Najlepszym trybem pracy posiadając klimatronik jest ustawienie go w tryb AUTO i regulacja ewentualnie wysokością temperatury. Wtedy cały układ pracuje (grzałki, klimatyzator), nie ma grzybów, przegrzań wnętrza i zimna...

 

 

Swoją drogą - nie rozumiem tych drogowych skner, którzy często-gęsto, poubierani w czapy i kożuchy popylają z zaparowanymi szybami, samochodami wartymi kilkanaście tysięcy złotych, czyli klima w środku musi być, ale zawsze to "oszczędność" na paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mrarek napisał:

AC OFF to Air Condition OFF czyli klimatyzacja wyłączona, a nie tryb AUTO.

Jeśli jesteś w trybie auto i wciśniesz AC OFF to nie wychodzisz z trybu auto - klimatronik dalej będzie próbował utrzymać zadaną temperaturę tyle że bez użycia sprężarki klimy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jottar. Bardzo dobra informacja. Wryłem się w temat :D ale po prostu mnie to zaciekawiło bo w Mondeo mk2 miałem tryb auto bez klimy i to była super sprawa. Czyli tutaj też się da :)

szkoda, że tryb AUTO się ustawia automatycznie na szybę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja np mam chore zatoki i cały rok nie mogę jeździć na klimie. I OSOBIŚCIE nic mi nie paruje. Jak zapanuje to dopiero wtedy włączam, żeby osuszhc wnętrze. W lato jeżdżę tylko za dnia gdy temperatura jest wysoka. Wieczorem otwieram okna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, mrarek napisał:

Swoją drogą - nie rozumiem tych drogowych skner, którzy często-gęsto, poubierani w czapy i kożuchy popylają z zaparowanymi szybami, samochodami wartymi kilkanaście tysięcy złotych, czyli klima w środku musi być, ale zawsze to "oszczędność" na paliwie.

Po pierwsze jadąc tylko kilka kilometrów przez miasto, nie będę się rozbierał ze wspomnianych czapy i kożucha, bo to bez sensu. Po drugie, jak do auta nie dostaje się woda i filtr kabinowy jest w dobrym stanie, to parowanie może wystapić tylko zaraz po wejściu do zimnego wozu. Ja całą zimę nie używam klimy, bo nie mam takiej potrzeby i nie dlatego, że jestem jakimś sknerusem. Równie dobrze można powiedzieć, że jestem sknerusem, bo sobie gaz zamontowałem... Uruchamiam nawiew i po krótkiej chwili mam szyby odparowane...Bez sensu to jest takie twierdzenie, że ktoś od razu jest sknerą :/ Nawet latem używam klimy tylko wtedy, gdy już naprawdę są tropiki. Mnie to powietrze zwyczajnie nie służy i tyle.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Jottar napisał:

Jeśli jesteś w trybie auto i wciśniesz AC OFF to nie wychodzisz z trybu auto - klimatronik dalej będzie próbował utrzymać zadaną temperaturę tyle że bez użycia sprężarki klimy.

Tak jest.

 

@droopyja piszę o drogowych sknerach, którzy jeżdżą z zaparowanymi szybami. Jak ktoś nie ma zaparowanych, to nie dotyczy ich mój wpis.
Ale uważam, że sporo ludzi nie wie do czego służy klimatyzacja w samochodzie, mając tylko wiedzę o tym, że ma chłodzić.

Podobnie jest z tymi, którzy w zimie zawzięcie skrobią tylną szybę, nie wiedząc o tym, że wystarczy włączyć kneflem ogrzewanie i po kłopocie.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Renia08 napisał:

@Jottar. Bardzo dobra informacja. Wryłem się w temat :D ale po prostu mnie to zaciekawiło bo w Mondeo mk2 miałem tryb auto bez klimy i to była super sprawa. Czyli tutaj też się da :)

szkoda, że tryb AUTO się ustawia automatycznie na szybę.

 

hmm u mnie wciśnięcie trybu auto ustawia nawiew środkowy(na kierowce, pasażera) zmiana ustawienia nawiewu powoduje wyłączenie trybu auto i dlatego nie jeżdżę na auto bo nie mogę zmieniać nawiewu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mrarek napisał:

Podobnie jest z tymi, którzy w zimie zawzięcie skrobią tylną szybę, nie wiedząc o tym, że wystarczy włączyć kneflem ogrzewanie i po kłopocie.

Lepiej niech nawet oskrobie całe auto, niż jak trafi się na zabieganego, co wali drogą z zaspą na dachu i robi zamieć za sobą ;) 

Apropo tego ogrzewania szyby, macie jakiś sprawdzony lakier (nie wiem, grafitowy?) do regeneracji ścieżek? Zauważyłem, że jedna u mnie nie działa i znalazłem nawet przerwę w niej.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kede86 napisał:

 

hmm u mnie wciśnięcie trybu auto ustawia nawiew środkowy(na kierowce, pasażera) zmiana ustawienia nawiewu powoduje wyłączenie trybu auto i dlatego nie jeżdżę na auto bo nie mogę zmieniać nawiewu

Tryb auto jest nadal aktywny, tylko kierunkiem nawiewu w tym momencie sterujesz ręcznie.

Ja środkowe nawiewy podniosłem max do góry i skierowałem je do siebie, czyli w kierunku osi pojazdu, dzięki temu skutecznie przewietrza kabinę a nie wieje w twarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Lelupi napisał:

Tryb auto jest nadal aktywny, tylko kierunkiem nawiewu w tym momencie sterujesz ręcznie.

Nie zgodzę się z Tobą. Jeśli nawiew pracuje w trybie AUTO, a Ty zmienisz prędkość lub kierunek nawiewu to tryb automatyczny jest wyłączany i wtedy tymi parametrami sterujesz ręcznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!