Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszkodzona głowica i wałek


Szczotka75

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie do znawców tematu. Otóż, zostawiłem w sobotę auto mechanikowi, żeby wymienił rozrząd w moim megane 3 coupe 1.6 16v 110 KM z 2009. Auto kupione w październiku, serwisowane na bieżąco przez poprzedniego właściciela. Wszystko robił mu mechanik pracujący w serwsie renault. Ogólnie auto pedantycznie zadbane pod kazdym względem. Jak kupiłem przebieg miało 111 tyś. Po zakupie zaraz wymieniłem olej i filtry bo tak wychodziło z książki. Wymiana rozrządu rozpisana była na maj tego roku. Od połowy grudnia, mimo, że auto trzymam w garażu to raz na tydzień - dwa tygodnie zdarzało się, że po nocy przy pierwszym odpaleniu gasł. Drugie odpalenie już w porządku. Po jakimś czasie jak już zdarzyło się, że nie odpalił za pierwszym razem to  doszedł do tego taki odgłos terkotania prawej stronie. Domyśliłem się, że to fazator tak terkocze. Zakupiłem orginalny, kompletny rozrząd z fazatorem. W sobotę zostawiłem auto u mechanika. Poleciłem wymienić rozrząd i uszczelniacz pod pokrywą zaworów, bo wiadomo poci się tam. Dzisiaj chłopak mi dzwoni, że trzeba wymienić głowice i wałek bo sie zatarło i zdjęcia mi przysłał tego zatarcia. Ja się nie znam, no widzę tylko, że jakieś tam rysy na zdjęcjach. Ten co miał wymieniać twierdzi mi, auto albo jeździło z małym stanem oleju, albo jakiś opiłek to spowodował.Dzwoniłem do byłego właściciela, facet pedantyczny. Zaręcza, że wszystko robił na czas i to u faceta z serwisu renault. Auto krajowe, cały czas w jednej rodzinie. Ja odrazu po zakupie wymieniłem filtry i olej. Pytanie skąd tak poważna szkoda. Czy to te obnawy co miałem z odpalaniem i to terkotanie. Czy jak sugeruje ten mechanik byłego właściciela, czyli rozrząd wymieniony od dupy strony. Według niego najpier powinno się ściągnąć pokrywe, zobaczyc co i jak, uszczelnić i złożyć, a dopiero następnie wymienić rozrząd. Podobno błąd przy założeniu rozrządu może skutkować uszkodzeniem wałka. Wiem, że w sobotę najpierw gość zrobił rozrząd, a dopiero następnie ściągnął pokrywe. Miał mi zrobić wszystko w sobotę, ale później zaczął przedłużać jak dzwoniłem popołudniu. W sumie auto dostał o 9 rano, a do 20 się nie wyrobił, nawet do 23 chciał przeciągnąć. Zrezygnowałem z czekaniem, skoro o 20 wziął sie dopiero za pokrywę. Teraz oczywiście twierdzi, że po wymianie rozrządu nie odpalał silnika, tylko zabrał się za pokrywę. Mnie jednak coś skłania myśleć, że tak jak mówi ten mechanik z renault, najpierw wymienił rozrząd, odpalił i coś poszło nie tak. Następnie odkręcił pokrywę, a tu dupa. Zastanawia mnie czemu w sobote nie stwierdził, że poszła głowica i wałek, tylko dopiero dzisiaj. Koszty mam teraz spore, już za rozrząd i pokrywą z robocizną 1250 zł. Teraz to sam nowy wałek 800. Szukam używki głowicy już nawet, ale na necie narazie nie znalazłem. Nawet jak kupie używke, podobno mam ją dać do sprawdzenia do wyspecjalizowanego zakładu. Ten chce za wymiane głowicy i wałka następne 500. Ja nie wiem czy 3,5-4 tyś wystarcą, jak wogóle coś znajdę. Cały czas dręczy mnie pytanie, czy to nie wina tego co robił w sobotę. To młody chłopak, góra 25 lat, niby ma swóją firme i warsztat. Jednak jakoś w sobotę za cholere nie mógł mi powiedzieć ile mu to zajmie. Najpierw, że 6-8 godzin, dzwonie koło 18 to mi mówi, że jeszcze 2 godziny, a koło 20, że może o 23 skończy. O 20 kazałem mu już nie robić, bo bałem się, że coś spierdoli. Zostawiłem auto, a ten mi dzisiaj dzwoni i dupa blada. Zastanawia mnie to, że skoro robił rozrząd wiele razy to dlaczego nie mogł ocenić czasu ile mu potrzeba. Coś mnie skłania do myślenia, że to on spierdolił mi auto. Chłopak z polecenia, ze strony siostry mojej żony. Lipa straszna. Sam nie wiem co z tym wszystkim robić.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Szczotka75 napisał:

Chłopak z polecenia, ze strony siostry mojej żony. Lipa straszna

Co ile km był wymieniany olej przez poprzedniego właściciela??

Na jakim oleju jeździł? ( sprawdzenie w ASO )

Czy sprawdzałeś udokumentowany przebieg??

Pokaż zdjęcia głowicy i wałków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak już ma dojść do wymiany silnika to rzeczywiście tańsza opcja, chociaż trochę totolotek jak to bywa przy zakupie używanych silników. Na aledrogo zaczynają się od 1400 zł z tego co widzę. Graty możesz poprzekladać ze swojego. 

Poprawka. Od 800 zl się zaczynają.

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, co do poprzedniego właściciela to na 99,9% wierzę mu, że dbał o auto. Nie mam teraz książki przed oczami, ale z tego co pamiętam to co 10 tyś. Olej Elf. Wszystko tak jak ma być. Mechanik, który mu dbał o auto to serwisant z aso renault. Auto z polskiego salonu, sprawdzone, historia sprawdzona. Od nowości w jednej rodzinie. Pedantycznie utrzymane wszędzie. Skrupulatnie prowadzona książka, co było zrobione i kiedy, przy ilu km, a obok co ma być zrobione na przyszłość i też przy ilu km. Silnik suchy. No ręce opadają. Ja poprostu czuję to, że to zostało uszkodzone w sobotę. Chłopak mnie zwodził co parę godzin, bo coś mu poszło nie tak. Myślał, że jakoś to będzie, ale dzisiaj już nie miał wyjścia i poinformował mnie, że niby już tak było. Wiem napewno, że najpierw wymienił rozrząd, później zdjął pokrywę. Pytanie czy zanim ją zdjął to odpalił. Wypiera się, że nie.  Ja twierdze, że tak i wtedy doszło do uszkodzenia. Tylko co z tego, nie udowodnie mu. Ręce opadają, ledwo człowiek auto kupił za 27 tyś, a teraz złom.

Edytowane przez Szczotka75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz walczyć w sądzie i wziąć rzeczoznawcę albo się spróbować dogadać. Tak czy siak nie będzie łatwo. Wg mnie oddałeś auto sprawne, odbierasz sprawne. Nie powinieneś odbierać.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej nie dramatyzuj. Takie rzeczy się zdążają. To tylko maszyna. Boeingi 737 też najnowsze spadają i wtedy jest tragedia. 

Ty co najwyżej będziesz miał inny silnik. Ciśnij gościa żeby naprawił auto i tyle. Silniki są śmiesznie tanie. 

 

A na przyszłość rób serwis w jakimś warsztacie z historią i renoma. Albo sieciówka typu Bestdrive czy Bosch. 

Ja np. w nowszych samochodach Robię serwisy w ASO, trochę drożej ale łatwiej się później auto sprzedaje.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Szczotka75 napisał:

Dzisiaj chłopak mi dzwoni, że trzeba wymienić głowice i wałek bo sie zatarło i zdjęcia mi przysłał tego zatarcia.

Pokaż te zdjęcia.

Może da się naprawić??

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do renault, cena głowicy to kosmos 9 tyś, wałek 600 zl. Regenerowana 4,7 tyś. Będę jutro dzwonił po warsztatach, które zajmują się regeneracją. Wymiana silnika to ostateczność. Strasznie mi zależało zachowani oryginalnego stanu auta. Silnik idealny, wszystkie śrubki pod maską orginał, wnętrze jak salonu, żadnej ryski. Na lakierze jeden odprysk i z 4 malutki ubytki wielkości główki zapałki na drzwiach pewnie parkingówki. Sprawdzony lakier, nic nie malowane. Chciałem tylko zrobić rozrząd i oddać do renowacji lakieru i zabezpieczenia. Byłby jak z zalonu. Poprzedni właściciel był mega pedantem. Dlatego zapłaciłem troche więcej niż np. z Niemiec z nieznaną historią. Przy zakupie auta kierowałem się opiniami z forum, że 1.6 16v trwały, żeby nie brać tce. Wymiana silnika to już nie będzie to samo auto, dla mnie. Długo szukałem takiego egzemplarza, po drodze natknąłem się na kilku wałkarzy. Szkoda.

part000001(1).jpg

part000001.jpg

Edytowane przez Szczotka75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam więcej zdjęć. To mi wysłał. Próbował mi wmówić, że auto jeździło bez oleju, albo opiłek mi wpadł jakiś. Szkoda słów.

Zastanawiam się, czy jeżeli miałbym tak uszkodzoną głowice i wałek wcześniej jak on to mówi, to nie byłoby żadnych objawów i jeździłbym normalnie tak jak jeździłem ? Nie mam żadnego argumentu, żeby mu udowodnić wine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy zrobić zdjęcia pozostałym gniazdom i czopom,

Wygląd ogólny głowicy /tła i wałka jest OK,

Należy znaleźć fachowca z dziedziny naprawy i regeneracji głowicy i wałków i posłuchać jego zdania, może nie jest tak źle jak opisujesz,

Po montażu ( po naprawie ) należy zmienić filtr oleju i sprawdzić spuszczany olej oraz sprawdzić ciśnienie oleju na biegu jałowym

( pompa oleju ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za podpowiedź. Powiem mu, żeby zrobił zdjęcia.

Facet dosłał mi jeszcze kilka zdjęć. Mam namiar na zakład w Krakowie gdzie naprawiają głowice, ale nie wiem czy to się wogóle da naprawić. Znalazłem, też gościa który handluje silnikami do renault i ma taki silnik, ale to ostateczność.

part000001(2).jpg

part000001(5).jpg

part000001(4).jpg

part000001(3).jpg

Edytowane przez Szczotka75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!