Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszkodzona głowica i wałek


Szczotka75

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, Szczotka75 napisał:

Wcale nie twierdzę, że usterka byla napewno przed sprzedażą, lub, że to napewno mechanik popełnił błąd.

A autem jeździłeś od października? To na chłopski rozum, jak usterka mogła być przed sprzedażą skoro jeździło? Dużo szybciej byś się "rozkraczył". Przemyśl bo pakujesz się w niepotrzebne koszty. Rozmawiałeś z mechanikiem czy poczuwa się do odpowiedzialności?

Tematy rękojmi mnie mocno interesują i będę obserwował z ciekawością. Ciekawe czy w umowie nie została ona mocno ograniczona przez stosowne zapisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, właśnie piękna czarna coupetka była, naszym jedynym autem. Żona jest trochę podłamana, dała prawie 28 tyś, mój wkład był niewielki :-). Już nam przed tą jak szukaliśmy sprzedano powypadkową hatchback, ale w ramach właśnie rękojmi i opinii specjalisty oddaliśmy auto i zwrócono pieniądze. Poźniej to auto znaleźliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdrawiam tego mechanika. Jak mu coś strzeliło to nawet nie powinien mieć prawa tego ruszać i od razu dzwonić po właściciela i przy właścicielu otwierać silnik. Teraz to skąd wiesz czy sam nie zatuszował sprawy np: spuszczając olej? Wałek wątpię, że byłby z innego auta ale z tym olejem to może być prawda. Kolejna sprawa to przedłużanie roboty i telefon dopiero jak coś pierdyknęło. Daj spokój byłemu właścicielowi bo sobie narobisz większej lipy i czep się mechanika. Kolejna sprawa to jak widziałem zdjęcie głowicy, nie wyglądała jakby jeździła bez oleju. Wszędzie jego ślady. A jeśli chodzi o wałek, to takie kratery pokazują się od razu a z czasem się nawet zacierają jak silnik pracuje. Tu ewidentnie wszystko świeże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To była ewidentna wada ukryta (jeśli była ukryta) z historią powypadkową ale silnik można uznać za część eksploatacyjną, a zużycia tych rękojmia nie obejmuje.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczuję bo wiem jak to jest zostać bez auta :D niby w domu kilka jest i pożyczyć mogę, ale co swoje to swoje. Zwłaszcza, że cena dosyć zaporowa, ale może jakoś dobrze wyposażona, i "młody" rocznik. @pbet wiem do czego pijesz tym 

7 minut temu, pbet napisał:

A autem jeździłeś od października? To na chłopski rozum, jak usterka mogła być przed sprzedażą skoro jeździło? Dużo szybciej byś się "rozkraczył". 

ale jak się jest tak pod "ścianą" to robi się co może. Ja bym mimo wszystko mechanika wziął pod lupę ( wiem powtarzam się) bo nawet JEŚLI jest Bogu ducha winny, to jeśli tak jak kolejność wymiany jest opisana w pierwszym poście autora,  mechanik zrobił to inaczej ( nawet nie wiedziałem o tej kolejności wcześniej). To mechanik będzie miał nauczkę na całe życie by najpierw wszystko co można sprawdzić. Kurdę nie chce tak oskarżać mechanika, bo może faktycznie JAKIMŚ CUDEM poprzedni właściciel może coś wiedział czego nie powiedział, ale kurde pół roku auto jeździło, i dało oznakę tylko zużytego KZFR więc no wnioski nasuwają się same. Moja meganka dostaje ostro po garach bo naprawdę nie oszczędzam silnika, a wszystko odpukać ok.. Samo z siebie nic się nie psuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się, obejmuje. To nie klocki czy tarcze. Rozumując tak jak Ty, to przecież wszystko się zużywa. To raz, dwa to chyba, nie chcesz mi wmówić, że to co jest na zdjęciach to normalne zużycie, weź przestań

Dobra, koniec, ide spać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech może kolega Szczotka75 skonsultuje się jeszcze raz z prawnikiem a nie opiera swojej wiedzy o rękojmi na jakimś artykule Sprawa jest skomplikowana ale nie sądzę by wina leżała po stronie poprzedniego właściciela. Auto jednak jeździło i to nieźle przez kilka miesięcy a to, że padł kzfr to normalne w tych silnikach. Z drugiej strony jestem ciekaw w jaki sposób mechanik uszkodził głowicę. Uruchomił silnik bez oleju. nawrzucał opiłków? Dziwne to wszystko. A najgorsze, że każdy będzie się teraz wypierać. Jestem bardzo ciekaw co stwierdzi rzeczoznawca. Podobnie jak kolega Pbet będę z uwagą obserwował temat. Sam niedawno sprzedałem megankę, uczciwie powiedziałem kupującemu co i jak, samochód był serwisowany w aso, miał lpg i gdybt nabywca po kilku miesiącach miał do mnie pretensje, że mu się silnik posypał to bym w ogóle z nim nie rozmawiał, chyba, że za pośrednictwem mojego prawnika. Każdy przecież może zaraz po kupnie zakatować silnik a potem obwiniać poprzedniego właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta rękojmia działa  osoba prywatna -----------> osoba prywatna?  przy sprzedaży auta, czy firma --------------> kupujący osoba prywatna? bo jeśli prywatny ------------> prywatny to lepiej auto sprzeadać do komisu nawet taniej i mieć święty spokój, niż się szarpać przez następny rok z klientem. Jak temat wszyscy obczają to będzie rzeźnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pożyjemy, zobaczymy. W dniu dzisiejszym rzeczoznawca obejrzał zdjęcia. Zaznaczam tylko zdjęcia i zupełnie nie zobowiązująco stwierdził, że według niego takich zniszczen nie dokonał mechanik przy wymianie rozrządu. Według niego takie kratery powstają jak auto jeździ z małą ilością oleju. Odrazu po zakupie wymieniłem olej i dbałem o prawidłowy stan. Tyle z mojej strony. Rzeczoznawca ma jechać obejrzeć głowicę i silnik. Poźniej wyda niezależną opinię.Myślę, że stanie się to po niedzieli. Dostał namiary na zakład, gdzie jest głowica, a gdzie stoi samochód. Następnym etapem będzie naprawa. A co dalej, nie wiem, zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!