Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszkodzona głowica i wałek


Szczotka75

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, Szczotka75 napisał:

Wcale nie twierdzę, że usterka byla napewno przed sprzedażą, lub, że to napewno mechanik popełnił błąd.

A autem jeździłeś od października? To na chłopski rozum, jak usterka mogła być przed sprzedażą skoro jeździło? Dużo szybciej byś się "rozkraczył". Przemyśl bo pakujesz się w niepotrzebne koszty. Rozmawiałeś z mechanikiem czy poczuwa się do odpowiedzialności?

Tematy rękojmi mnie mocno interesują i będę obserwował z ciekawością. Ciekawe czy w umowie nie została ona mocno ograniczona przez stosowne zapisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, właśnie piękna czarna coupetka była, naszym jedynym autem. Żona jest trochę podłamana, dała prawie 28 tyś, mój wkład był niewielki :-). Już nam przed tą jak szukaliśmy sprzedano powypadkową hatchback, ale w ramach właśnie rękojmi i opinii specjalisty oddaliśmy auto i zwrócono pieniądze. Poźniej to auto znaleźliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdrawiam tego mechanika. Jak mu coś strzeliło to nawet nie powinien mieć prawa tego ruszać i od razu dzwonić po właściciela i przy właścicielu otwierać silnik. Teraz to skąd wiesz czy sam nie zatuszował sprawy np: spuszczając olej? Wałek wątpię, że byłby z innego auta ale z tym olejem to może być prawda. Kolejna sprawa to przedłużanie roboty i telefon dopiero jak coś pierdyknęło. Daj spokój byłemu właścicielowi bo sobie narobisz większej lipy i czep się mechanika. Kolejna sprawa to jak widziałem zdjęcie głowicy, nie wyglądała jakby jeździła bez oleju. Wszędzie jego ślady. A jeśli chodzi o wałek, to takie kratery pokazują się od razu a z czasem się nawet zacierają jak silnik pracuje. Tu ewidentnie wszystko świeże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To była ewidentna wada ukryta (jeśli była ukryta) z historią powypadkową ale silnik można uznać za część eksploatacyjną, a zużycia tych rękojmia nie obejmuje.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczuję bo wiem jak to jest zostać bez auta :D niby w domu kilka jest i pożyczyć mogę, ale co swoje to swoje. Zwłaszcza, że cena dosyć zaporowa, ale może jakoś dobrze wyposażona, i "młody" rocznik. @pbet wiem do czego pijesz tym 

7 minut temu, pbet napisał:

A autem jeździłeś od października? To na chłopski rozum, jak usterka mogła być przed sprzedażą skoro jeździło? Dużo szybciej byś się "rozkraczył". 

ale jak się jest tak pod "ścianą" to robi się co może. Ja bym mimo wszystko mechanika wziął pod lupę ( wiem powtarzam się) bo nawet JEŚLI jest Bogu ducha winny, to jeśli tak jak kolejność wymiany jest opisana w pierwszym poście autora,  mechanik zrobił to inaczej ( nawet nie wiedziałem o tej kolejności wcześniej). To mechanik będzie miał nauczkę na całe życie by najpierw wszystko co można sprawdzić. Kurdę nie chce tak oskarżać mechanika, bo może faktycznie JAKIMŚ CUDEM poprzedni właściciel może coś wiedział czego nie powiedział, ale kurde pół roku auto jeździło, i dało oznakę tylko zużytego KZFR więc no wnioski nasuwają się same. Moja meganka dostaje ostro po garach bo naprawdę nie oszczędzam silnika, a wszystko odpukać ok.. Samo z siebie nic się nie psuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się, obejmuje. To nie klocki czy tarcze. Rozumując tak jak Ty, to przecież wszystko się zużywa. To raz, dwa to chyba, nie chcesz mi wmówić, że to co jest na zdjęciach to normalne zużycie, weź przestań

Dobra, koniec, ide spać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech może kolega Szczotka75 skonsultuje się jeszcze raz z prawnikiem a nie opiera swojej wiedzy o rękojmi na jakimś artykule Sprawa jest skomplikowana ale nie sądzę by wina leżała po stronie poprzedniego właściciela. Auto jednak jeździło i to nieźle przez kilka miesięcy a to, że padł kzfr to normalne w tych silnikach. Z drugiej strony jestem ciekaw w jaki sposób mechanik uszkodził głowicę. Uruchomił silnik bez oleju. nawrzucał opiłków? Dziwne to wszystko. A najgorsze, że każdy będzie się teraz wypierać. Jestem bardzo ciekaw co stwierdzi rzeczoznawca. Podobnie jak kolega Pbet będę z uwagą obserwował temat. Sam niedawno sprzedałem megankę, uczciwie powiedziałem kupującemu co i jak, samochód był serwisowany w aso, miał lpg i gdybt nabywca po kilku miesiącach miał do mnie pretensje, że mu się silnik posypał to bym w ogóle z nim nie rozmawiał, chyba, że za pośrednictwem mojego prawnika. Każdy przecież może zaraz po kupnie zakatować silnik a potem obwiniać poprzedniego właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta rękojmia działa  osoba prywatna -----------> osoba prywatna?  przy sprzedaży auta, czy firma --------------> kupujący osoba prywatna? bo jeśli prywatny ------------> prywatny to lepiej auto sprzeadać do komisu nawet taniej i mieć święty spokój, niż się szarpać przez następny rok z klientem. Jak temat wszyscy obczają to będzie rzeźnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pożyjemy, zobaczymy. W dniu dzisiejszym rzeczoznawca obejrzał zdjęcia. Zaznaczam tylko zdjęcia i zupełnie nie zobowiązująco stwierdził, że według niego takich zniszczen nie dokonał mechanik przy wymianie rozrządu. Według niego takie kratery powstają jak auto jeździ z małą ilością oleju. Odrazu po zakupie wymieniłem olej i dbałem o prawidłowy stan. Tyle z mojej strony. Rzeczoznawca ma jechać obejrzeć głowicę i silnik. Poźniej wyda niezależną opinię.Myślę, że stanie się to po niedzieli. Dostał namiary na zakład, gdzie jest głowica, a gdzie stoi samochód. Następnym etapem będzie naprawa. A co dalej, nie wiem, zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!