Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane III phI] Kołatanie silnika


BillyGugu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów

 

Musze zwrócić się do Was o pomoc w ustaleniu przyczyny problemu. Przy ruszaniu czuć bujanie silnika. Mam wrażenie jakby jakąś część kołatała z okolic podsilnikowych (?)- wykonywała owalne ruchy co przekłada się na bujanie silnika. Wykluczam przesuniętą dwumasę, niedawno komplet wymieniałem a objawy te same przed jak i po.

Szukam jakiejkolwiek wskazówki i jedyne co znalazłem to uszkodzona półoś/wał napędowy/kielich.

Objawy występują tylko pod obciążeniem, przy ruszaniu (początkowa faza, niskie obroty). Poduchy wymienione wszystkie w styczniu na oryginalne.

 

Dzięki z góry za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, BillyGugu napisał:

jedyne co znalazłem to uszkodzona półoś/wał napędowy/kielich.

Objawy występują tylko pod obciążeniem, przy ruszaniu (początkowa faza, niskie obroty).

Czy objawy nasilają się przy ruszaniu ;

  - przy skręconych kołach?

  - przy skrętach kół ?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010

Nie dzieje się to ani przy wykonywaniu skrętu, ani przy skręconych kołach.

Rozumiem, że półoś odpada w takim wypadku. 

Na początku napisałem,  że wykluczam dwumasę z powodu wymiany kompletu oraz takich samych objawów zarówno przed jak i po. Czy pomimo wymiany koła dwumasowego na nowe jest jakiś element, który mógłby powodować takie objawy?

Czy skupić się bardziej na element, który przenosi napęd? 

Edytowane przez BillyGugu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje włączyć klimatyzację, światła, dać po garach i obserwować czy ;

  1/ pasek osprzętu;

        -  chodzi cicho?

        -  nie ma skłonności do spadania?

        -  jest wystarczająco mocno naciągnięty?
        -  czy napinacz oraz pasek nie wpadają w drgania ? ( wymiana napinacza i paska ),

  2/ koło pasowe wału ;

         -  chodzi równo, nie bije na boki ?

23 godziny temu, BillyGugu napisał:

Przy ruszaniu czuć bujanie silnika. Mam wrażenie jakby jakąś część kołatała z okolic pod silnikowych (?)

- wykonywała owalne ruchy co przekłada się na bujanie silnika.

        -  czy wszystkie koła są w jednej płaszczyźnie? ( wymiana na nowe ),

        -  czy koła nie są nadmiernie wyrobione/wypracowane??

        -  kiedy koło pasowe wału było wymieniane?

   3/ na alternatorze masz założone koło ze sprzęgłem jednokierunkowym czy zwykłe koło?

        Koniecznie musi być ze sprzęgłem jednokierunkowym ze względu na duże wahania momentu obrotowego,

  4/ czy koło napędowe kompresora klimatyzacji i stan jego łożysk jest OK?

         

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010

Zdecydowanie będę szedł w kierunku kół, koło pasowe wału korbowego wymieniłem jakieś dwa tygodnie temu wraz z paskiem, diagnozę postawiłem na podstawie tego forum i była ona w 100% trafna. Ustały drgania kabiny a co najważniejsze- drgania drążka zmiany biegów. Podejrzewam tym samym wymianę koła pasowego alternatora. 

Żeby sprawdzić rzeczy opisane przec Ciebie muszę udać się do mechanika... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

T "bujanie " to tylko czujesz czy też słychać jakiś niepokojący odgłos? To bujanie przenosi się na budę, kierownicę, jak to odczuwasz? Koła, półosie mają zbyt małą masę by powodować bujanie silnika przy ruszaniu a więc przy małej prędkości. Co by się działo przy dużych prędkościach? Może za mało gazu dodajesz przy ruszaniu i silnik lekko się przydławia. Trudno na odległość coś doradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.04.2019 o 23:36, BillyGugu napisał:

Żeby sprawdzić rzeczy opisane przez Ciebie muszę udać się do mechanika... 

To właściwy kierunek działań, mechanik będzie mógł posłuchać i zobaczyć w czym rzecz,

Dnia 25.04.2019 o 22:11, BillyGugu napisał:

Objawy występują tylko pod obciążeniem, przy ruszaniu (początkowa faza, niskie obroty).

Czyli jak silnik chodzi na luzie to kołatania nie ma?? mimo wzrostu obrotów??

Jeżeli kołatanie występuje tylko przy ruszaniu i przy niskich obrotach - to należy raczej udać się do mechanika montującego dwumasę.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!