Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrusznik cały czas pracuje


Filip899

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

W mojej megi 2 2002r. Pojawił się problem, że cały czas rozrusznik się kręci po odpaleniu. A wyglądało to tak: Wkładam kartę, sprzęgło + start odpalił i od razu zaczął rzęzić i obroty były 1200. Wyłączyłem silnik włącznikiem i dalej się kręcił. Dopiero po odłączeniu przewodu "+" z akumulatora rozrusznik przestał kręcić. Lecz gdy go przyłożyłem do klemy "+" znowu zaczął kręcić. Zostawiłem go na noc i problem jak to w renault sam się rozwiązał na "chwilę" i wrócił ponownie, wymieniłem rozrusznik na nowy. Wymiana rozrusznika nie przyniosła żadnego rezultatu. Proszę o pomoc albo gdzie zacząć zaglądać ? Z tego co rozumiem z zasady działania rozrusznika. Kabel + jest na stałe podłączony do rozrusznika, masa jest z obudowy skrzyni biegów, drugi przewód na rozruszniku daje sygnał do zakręcenia, dobrze rozumiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze kombinujesz. Do rozrusznika podłączone jest stałe prądowe zasilanie. Zasilanie do cewki załączającej pracę rozrusznika podaje moduł UPC pod maską silnika. W tym module jest przekaźnik rozrusznika.  Podejrzewam uwalony moduł UPC który nie rozłącza zasilania cewki załączającej rozrusznik po pięciu sekundach od naciśnięcia na przycisk Start.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek dam dla speca, żeby przekaźnik nowy wlutował w moduł, jeżeli będzie dostępny w sklepie bo na mój rozum po drodze raczej innych przekaźników, sterowników nie ma (oprócz tego jednego przekaźnika rozrusznika). Z tego co mówisz, to rozumiem, że jak się wciska start to rozrusznik kręci przez 5 sekund i odpuszcza ? Bo właśnie zastanawia mnie jak to jest jeżeli używa się karty ? Na zwykłym kluczyku odpuszczasz po prostu kluczyk się cofa i przestaje płynąć prąd do rozrusznika co cofa bendiks. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciśnięcie przycisku Start powoduje załączenie rozrusznika na okres potrzebny do uruchomienia silnika ale nie dłuższy niż około 5 sekund. Po tym czasie jeżeli silnik nie został uruchomiony rozrusznik powinien stracić zasilanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektronik sprawdził moduł. Mówi, że jest wszystko w porządku i nic wymieniać nie trzeba. Będę składał do kupy i patrzył kabelki w aucie a konkretnie to ten co idzie do cewki w rozruszniku. Ma ktoś może jakiś schemat elektryczny Podłączenia rozrusznika ? Przejrzałem książki w pdfie "megane napraw to sam." i nic nie znalazłem :/

Dobra, a więc sprawa wygląda tak: moduł sprawdzony i sprawny, każdy przekaźnik jest rozłączony i po podaniu napięcia "cyka", nowy rozrusznik, sprawdziłem przewód, który bezpośrednio idzie do rozrusznika, pojawiło się 12,V. Na krótko podłączyłem kabel sygnałowy do elektromagnesu rozrusznika, rozrusznik kręci. A więc wszystko do kupy złożone, odpalam odpalił ale rozrusznik cały czas się kręcił, wyłączyłem silnik i reakcja była ok. Rozrusznik nie kręcił jak to było zauważalne wcześniej. Moim zdaniem po wysłaniu sygnału przez przekaźnik do cewki sygnał trwa cały czas. Jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny tego, że bendix się nie cofa po odpaleniu auta ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Filip899 napisał:

Ma ktoś może jakiś schemat elektryczny Podłączenia rozrusznika

W dziale PLIKI są schematy elektryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Filip899 napisał:

gdzie szukać przyczyny tego, że bendix się nie cofa po odpaleniu auta ? 

Należy sprawdzić suwliwość zębatki, stan tulei centrujących i sprężyny cofającej (lubi pękać). Zwiększenie obrotów po zapaleniu silnika, to  wyrzut zębnika przez wieniec koła zamachowego i rozłączenie obwodu prądowego zasilającego rozrusznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi przyszło jeszcze na myśl, że może na cewkę przekaźnika działa cały czas napięcie i jest dawany cały czas sygnał na elektrozawór rozrusznika i temu może nie chce się cofnąć po uruchomieniu silnika. W przenośni, ja by cały czas kluczyk był przekręcony na rozruch. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontowałem rozrusznik, podpiąłem go na krótko i jak zdejmowałem zasilanie z cewki to zębatka wprawiająca w ruch koło zamachowe cofała się. Myślę że z karty albo z przycisku idzie sygnał do przekaźnika rozrusznika i wydaje mi się, że ten sygnał nie puszcza. Sam już nie wiem gdzie problemu szukać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz wyjęty rozrusznik to sprawdź czy na cieńszym przewodzie dochodzącym do rozrusznika jest napięcie. Normalnie nie powinno być. Jeżeli jest napięcie  to wyjmij bezpiecznik 25 A od rozrusznika z modułu bezpieczników pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już złożyłem do kupy. Ale wyciągnąłem wtyczkę w której jest przewód sygnałowy do cewki i podpiąłem go na krótko do akumulatora i kręci a jak złożyłem wszystko do kupy to na sygnałowym nie było napięcia. Napięce było tylko na tym głównym co idzie do rozrusznika. Elektryk podpowiedział zrobić taki eksperyment: wyjąłem bezpiecznik 25A, włożyłem kabelek, żeby szybko wyjąć. Odpaliłem auto i wyjąłem kabelek a rozrusznik dalej się kręcił. Żeby to normalnie działało to po odpaleniu i wyciągnięciu tego kabelka/bezpiecznika powinno nie być prądu na cewce i powinien się rozrusznik odłączyć od koła zamachowego a się nie rozłącza. Przed tym eksperymentem wyjąłem bezpiecznik 25A i rozrusznik nie kręcił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renia już po zabiegu i powiem szczerze, że sam, nigdy bym się nie domyślił czemu rozrusznik rzęził. A owego zjawiska przyczyną był... sam rozrusznik, a konkretniej jakiś gamoń co go "regenerował" na marginesie nie pozdrawiam sklepu z rozrusznikami i alternatorami znajdującego się w Białymstoku przy ulicy gajowej Zdjęcie przykładowe ale już tłumacze o co chodzi. Pierścień oznaczony 2 był za duży ( z jakiegoś innego auta) i to on cały czas ocierał i rzęził o zęby koła zamachowego. Na razie Renia naprawiona, wszystko działa cacy, lecz nie wiem skąd był problem, że rozrusznik po dotknięciu do klemy + sam kręcił. Może to był problem w poprzednim rozruszniku, że cewkę szlag trafił.

 

Zamykam temat i dzięki wszystkim za aktywność, Pozdrawiam :)

rozrusznik.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.04.2019 o 22:11, jabrze napisał:

Należy sprawdzić suwliwość zębatki, stan tulei centrujących i sprężyny cofającej (lubi pękać). Zwiększenie obrotów po zapaleniu silnika, to  wyrzut zębnika przez wieniec koła zamachowego i rozłączenie obwodu prądowego zasilającego rozrusznik.

Byłem blisko, ale taka regeneracja nawet przez myśl mi nie przeszła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!