Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od miesiąca czy dwóch zaobserwowałem dziwny objaw przy odpalaniu a raczej czasami jego braku.

Wkładam kartę odpalam No i właśnie czasami odpala przez tydzień ok. Czasami po wcisnieciu guzika słychać pojedyncze 'cyknięcie' i nic się nie dzieje i tak przez nawet 15 prób po czym za 16 razem odpala. 

Nie ma na to wplywu pogoda ani to jak często gaszę i odpalam auto i jakie trasy robię. Myślę sobie może jakiś spadek napięcia na akumulatorze przy rozruchu i dlatego tak się dzieje. Aku ma 3.5 roku bosh 54ah.

Fakt ze nawet do 50 km trasie gdy akumulator powinien być w pełni naładowany to przy odpaleniu jednak trochę przeciąga ale odpali jednak nie jest to od tzw strzała.

Napięcie ładowania ok 14.4 ~14.5 przy odpalonym silniku.

 Wczoraj zostawiłem auto pod domem aku 12.80 rano po 14h 12.42V odpalił normalnie. 

Może jakieś zwarcie w celi i stąd omawiane objawy.

Wczoraj sprawdziłem napięcie w spoczynku i wyniosło 0.42A więc stanowczo za dużo ale może źle to zrobiłem.

Zamykam auto zdejmuje minusową kleme czekam godzinę dla pewności ze wszystko się uspilo i mierze pobór prądu podpinając między minusową kleme a zdjęte ramie. Czy tak?  Miernik ustawiony na A podziałka 20. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, gokart napisał:

Od miesiąca czy dwóch, zaobserwowałem dziwny objaw przy odpalaniu a raczej czasami jego braku.

Proponuje;

 - świece i cewki muszą być suche i czyste, ( warto świece wymienić ),

 - wymienić filtr ; powietrza i paliwa,

 - przeczyścić ( Kontakt 60 ) wszelkie łącza, styki elektryczne szczególnie przy ; 

      - w UPC,

      - czujnikach położenia wału korbowego i wałka rozrządu ;

              - warto przeczyścić ich czoła pomiarowe,

             -  czujnik położenia wału to czujnik chimeryczny, raz działa a raz nie,  

      -  czujniku temperatury silnika,

      -  styki map sensora;

             - musi być szczelny montaż w dolocie,

      - styki złącza przepustnicy;

            - warto przeczyścić przepustnicę i wymienić oringi,

3 godziny temu, gokart napisał:

 Wczoraj zostawiłem auto pod domem aku 12.80 V rano, po 14 h; 12.42 V  - odpalił normalnie. 

 

Napięcie na akumulatorze powinno być > 12,5 V ;

  - czy ostatnio auto długo było nie jeżdżone,

  - należy podładować akumulator ;    

      - Sprawdź stan klem i biegunów akumulatora, powinny być czyste i mocno dokręcone,

      - Jeżeli napięcie na akumulatorze przy włączonym rozruszniku spadnie poniżej 10 V, to zwykle znaczy ;

             -  że bateria jest już zużyta,

             -  profesjonalnie  -  to  pomiar  testerem w serwisie,

3 godziny temu, gokart napisał:

Wczoraj sprawdziłem napięcie w spoczynku i wyniosło 0.42 A więc stanowczo za dużo ale może źle to zrobiłem.

 

0,42 A - to jest natężenie prądu - jest zbyt duże ;

     - prawdopodobnie przy pomiarze został załączony jakiś odbiornik,

     - wymagana pomoc drugiej osoby przy pomiarze. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, gokart napisał:

x

Jeden wspólny mianownik - bardzo brudna instalacja zasilająca w samochodzie.

Spadanie przekaźnika rozruchu świadczy o nieprawidłowym napięciu zasilającym UCH. To jednocześnie oznacza zaniżone napięcie zasilania sterownika silnika ( długi czas rozruchu).

Metoda "szukania złodzieja prądu" jest niewłaściwa i o niczym nie mówi. W jej trakcie nie można przerwać obwodu zasilania akumulatora. Przy tym co zrobiłeś naturalnym jest tak duży prąd, a bywają jeszcze znacznie większe.

Napięcie na akumulatorze zależy od gęstości i temperatury elektrolitu.

Przez brudną instalację jest on źle doładowywany, ale nic więcej o nim nie możemy powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszelkie połączenia stykowe są tak brudne, że występują na nich spadki napięć ( tworzą się oporniki). Nawet dokręcenie śrub nie da pożądanych rezultatów. To wszystko trzeba rozkręcić w, wyczyścić drobnym papierem  ściernym miejsca połączeń, a następnie zakonserwować wazeliną techniczną odcinając dopływ powietrza. Zasilanie UCH z płytki bezpieczników na akumulatorze odchodzi jednym z dwóch cienkich czerwonych przewodów. To samo ma się do przewodów wychodzących od zacisku ujemnego akumulatora. Te czynności trzeba zrobić bardzo dokładnie i potrzeba na to 1-1,5 godziny. Ponadto trzeba naładować akumulator z porządnego, starego prostownika.

Prawidłowe zasilanie UCH jest podstawą do dobrego sterowania regulatorem napięcia w samochodzie, czyli prawidłowym ładowaniem akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może zwyczajnie rozrusznik się zawiesza, daje pomalutku znać, że życie mu się już znudziło? W MI miałem długo dość podobnie. Miesiącami raz na dziesiątki odpaleń nie kręcił w ogóle, jedynie cykanie przekaźnika. Kilka prób i w końcu zaskakiwał, po czym problem jakiś czas nie wracał. Z biegiem czasu nasilało się, aż pewnego dnia rozrusznik zdechł totalnie.

Co do poboru prądu to jest zdecydowanie za dużo. Nie masz czasem wpiętego jakiegoś elma do OBD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, droopy napisał:

 

Co do poboru prądu to jest zdecydowanie za dużo. Nie masz czasem wpiętego jakiegoś elma do OBD?

Elmo ? Ten z ulicy Sezamkowej ? 

A tak poważnie co to jest elmo i obd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie wiesz, to znaczy, że nie tu tkwi problem ;) ELM327 prosty interfejs diagnostyczny, a OBD to gniazdo do diagnostyki komputerowej, gdzie można sobie to podłączyć. Sugestia wzięła się stąd, że sam kiedyś szukałem gdzie mi prąd "zjada". Namęczyłem się, a kompletnie zapomniałem, że właśnie elm siedzi sobie w gnieździe i okazało się, że on cały czas jest zasilany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro zabieram się za Wyczyszczenie całej instalacji z brudu. Ale dzisiaj rano z ciekawości zmierzyłem napięcie na akumulatorze i po 24h postoju rano pokazał 12.25v odpalić odpalił ale trochę zaciągał. 24h godziny i z 12.45 do 12 25 v czyli jednak coś jest na rzeczy.

 

Kolejny test aku 12,75v po krótkiej podróży postawiony pod blok 36h stał sprawdzam 12,13v. W środę zamienię akumulator z moim drugim autem tam jest akurat nowa bateria i zobaczymy jak na nowym aku będzie wyglądają sytuacja.

Edytowane przez gokart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Minęło trochę czasu i nadal temat nie rozwiązany. Latem nie miałem się czasu tym zająć i problem był rzadki więc odpuściłem. Ale od miesiąc bardzo się nasiliło. Dzisiaj np po 2 dniowym postoju rano auto odpaliło za może 20 razem. Wkładam kartę sprzęgło start, kierownica się odblokowuje jedno cyknięcie i cisza nie kręci w końcu zapalił. Jeździłem dwie czy trzy godziny po mieście odpałem z 10 razy auto i żadnych problemów. Akumulator nowy wymieniona jedna uszkodzona cewka i jeden wtryskiwacz. Dzwoniłem do serwisu gdzie zajmują się tylko autami marki reno i mechanik po wysłuchaniu mojej historii mówi. Proszę pana w skrzynce uph jest bezpiecznik który jest niewymienialny trzeba wymienić całą skrzynkę koszt nowej 1300 zł. Już nie wiem gdzie szukać ratunku. 

A może bezpiecznik od alternatora lub od start/stop się przepalił lub bezpiecznik na klemie plusowej. Ale czy wtedy auto by odpalo ? Jakby bezpiecznik któryś z tych był przepalony ?

 

Edytowane przez gokart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, gokart napisał:

Wkładam kartę, sprzęgło start, kierownica się odblokowuje, jedno cyknięcie i cisza nie kręci, w końcu zapalił.

Jeździłem dwie czy trzy godziny po mieście odpalałem z 10 razy auto i żadnych problemów.

Do przeczyszczenia/kontroli ;

   - łącza pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem,

   - szczotki rozrusznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!