Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Alternator - taki sam w całej gamie? / czy 1.5 DCI działa z 1.6 K4M?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Znajduje dużo sprzecznych informacji na ten temat a nie znalazłem na forum żadnego wątku który to wyjaśnia.

Pytanie:
Czy Alternator z 1.5 Dci będzie pasował do silnika benzynowego 1.6 K4M? (z silnika 1.4 będzie pasował na 100%).
Mój jest do regeneracji ale mogę kupić na gwarancji używany więc chyba tak zrobie, tylko że jest z innego silnika. Wiem, że trzeba patrzeć na liczbę pinów, ale czy coś jeszcze?

Np. na TEJ AUKCJI jest napisane, że powinien pasować. Na innych stronach już są inne informacje. Wiem, że alternator z K4M Megane II nie pasuje do MIII bo ma inne parametry. 

Z drugiej strony, na niektórych stronach jest napisane, że inny alternator idzie do przed i polifta. 

ps. wiem, że lepiej oddać na regeneracje, ale muszę rano odstawić auto do mechanika i odebrać pod koniec dnia  (nie mam możliwości wyjąć i oddać na regeneracje).

Czy macie jakieś doświadczenia?

Edytowane przez xxlance
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien pasować. Według serwisówki były stosowane w tych silnikach alternatory:

K4J i K4M
BOSCH: 0 124 525 028 - 150 A
VALEO: TG11C011 - 110 A
K9K
BOSCH: 0 124 525 028 -  150 A
VALEO: TG11C011-  110 A

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.
Z tego co widzę na https://www.czesciauto24.pl/renault/megane-ii-bm0-1-cm0-1/16917/10450/alternator - powinny pasować. Wiem, że Bosha ma 2 piny, Valeo 1 pin. Myśle, że tym się trzeba kierować, mam rację?
Różnią się one parametrami:

Prąd ładowania alternatora [A]: Valeo 110/120 lub Bosh 150
Napięcie [V]:  12 lub 14

Czy rzeczywiście te parametry nie mają większego znaczenia? 

Edytowane przez xxlance
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12-14 V to zależy jak sprzedawca opisuje. 12V oznacza, że przystosowany do pracy z instalacją samochodową 12 V a 14 V oznacza, że napięcie wytwarzane przez alternator oscyluje w granicach 14 V. Maksymalny prąd wytwarzany przez alternator oznacza  jego moc i kup alternator o wartości max. amperów jak miał oryginalny altek.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie.

zobacze jaki mam zainstalowany i dam znać.

przy okazji proszę o przeniesienie tematu do działu akumulatory/alternatory.

pozdrawiam! 


@aniewa
Podziele się obserwacją dla potomnych - Oba modele najwyraźniej występowały zamiennie jednak:
BOSH 150A częściej występuje w 1.5 DCI - i ma 2 piny
Valeo 110A w modelach benzynowych.- ma 1 pin

 

Mam jednak dodatkowe pytanie. Okazało się u mnie, że do alternatora idą 2 kableki, ale jeden z jakiegoś powodu jest zaizowlowany taśmą izolacyjną. Czy to oznacza, że moje gniazdo jest 2 pinowe i powinien tam iść Bosh? (nie było żadnego problemu z elektoryką w aucie nigdy).
Upatrzyłem sobie już zregenerowany Valeo ale może warto się zastanowić.

Z góry dziękuje za pomoc.

 

IMG_6690.jpg

IMG_6691.PNG

IMG_6692.PNG

Edytowane przez xxlance
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się chociaż głowy nie nadstawię ale to czy z alternatora wychodził jeden przewód fioletowy czy dwa: biały i fioletowy zależało od wersji UPC. W megane II ph I i scenic II ph I UPC było czarne starszego  i tam wychodziły dwa przewody z alternatora. Tak miałem w scII z altkiem 150 A.

W megane II ph II i scenic II ph II EPC było zmienione na nowsze w kolorze białym i tam  dochodził tylko jeden przewód z alternatora.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem diesla, jeżeli masz megane II ph I i czarne UPC to szukasz alternatora w wyjściem na dwa piny. Jeden to + wzbudzenia a drugi to informacja o stopniu obciążenia alternatora istotna w przypadku zastosowania elektrycznych grzałek w ogrzewaniu kabiny. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O matko... jeszcze dochodzi kwestia grzałki... ;/ teraz to już kompletnie nie wiem - bo nie mam pojęcia czy to mam - gdybym miał, to oznacza, że obecnie mam zły alternator albo drugi przewód powinien być podpięty.
Mój model to tak jak mówisz - Megane II Ph 1, 1.6 benzyna. Z tego co pamietam to mam czarną skrzynkę. Jutro sprawdzę. 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest grzałka, łatwo zlokalizować, wystarczy odczepić plastik osłony tunelu środkowego obok pedału gazu i spojrzeć czy poniżej czytnika kart jest wiązka przewodów podłączona do dużej wtyczki wchodzącej poniżej.  https://www.drive2.ru/l/1781476/

11ae5b8s-960.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!