Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto długo odpala


Wojtek.AK6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Auto długo odpala - jak w załączonym pliku. Głównie jak auto jest zimne, jak jest zagrzane jest lepiej ale jak wczoraj paliłem na zagrzanym silniku to nie było już różnicy.

Auto ma 106 kkm przebiegu i od 32 kkm ma gaz STAG ( ostatni sewwis na 96 kkm ).

W celu rozwiązania problemu (piszę po kolei jak były wykonywane czynności):

- zrobiłem taki test: odpiłem akumulator na 3h potem zrobiłem 20-30 km tylko na benzynie co trwało pewnie z 2 tyg bo auto jeździ na krótkich dystansach, 

- mechanik podpiął się pod komputer wszystko ok, brak błędów, temperatura płynu chłodniczego na zimnym i zagrzanym silniku OK,

- wymieniono świece (stare miały już 60 kkm) oraz wyczyszczono przepustnicę (była brudna ale mechanik powiedział że nie najgorsza),

- wymieniono wszystkie cewki zapłonowe na nowe (2 były oblepione olejem, 1 była całkowicie wylana że aż świeca była cała brudna od oleju),

- sprawdziłem pompkę paliwa tzn podniosłem siedzenie z tyłu i przyłożyłem ucho, jak się włoży kartę do stacyjki to pompka pod pompuje i się wyłącza.  Jak auto jest odpalone to czy na lpg czy na benzynie pompka pracuje tzn lekko sobie szumi,

- odpaliłem auto na gazie i też długo pali nawet dłużej.

 

Wszystkie te czynności nic nie dały jest jak było.

Po za wymienionym problemem nie ma żadnych innych.

 

Mechanik mówi że trzeba przepustnicę wymienić.

Co wy na to? Jak to załatwić?

 

Edytowane przez Wojtek.AK6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Wojtek.AK6 napisał:

Mechanik mówi że trzeba przepustnicę wymienić.

Co wy na to? Jak to załatwić?

 

 

Jeśli mi podasz jaki jest kąt przesunięcia zapłonu na gorącym silniku (benzyna) i na wolnych obrotach, oraz jego dryf, to poznamy przypuszczalną przyczynę ciężkiego rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Wojtek.AK6 napisał:

- wymieniono świece (stare miały już 60 kkm) oraz wyczyszczono przepustnicę

1/ Przy jeździe na gazie proponuje wymianę świec co 30 kkm oraz zmniejszenie odstępu elektrod na 0,7 mm,

2/ Wyczyszczono przepustnicę, a czy wymieniono oringi?

2 godziny temu, Wojtek.AK6 napisał:

- mechanik podpiął się pod komputer ; 

    -  wszystko ok, brak błędów,

    - temperatura płynu chłodniczego na zimnym i zagrzanym silniku OK,

3/Proponuje wymianę czujnika położenia wału na oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oringów nie wymieniono.

Czujnik położenia wału jest na 99% oryginalny (auto kupiłem z przebiegiem 74 tyś i mam faktury z napraw od pierwszego właściciela, czujnika położenia wału nie wymieniano).

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, lukasz243243 napisał:

wyczyszczenie czujnika położenia wału oraz wałka rozrządu. 

Widać to po dryfie kąta przesunięcia zapłonu przy sprawnym układzie zapłonowym, który to również można sprawdzić oscyloskopem. Synchronizatorem jest wtedy czujnik wału.

To wszystko to już wyższa szkoła jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Wymieniłem:

- oring przy przepustnicy i nic,

- czujnik wału korbowego i nic,

 

Pojawiła się nowa wada. Auto w czasie jazdy nie wchodzi na obroty dławi go pod gazem jest pusto a potem znowu jest moc i tak cały czas. Tak przy 3 tys obr już się robią dziury w mocy. To wszystko dzieje się tylko na benzynie nie na LPG. 

Zrobiliśmy test. Wypieliśmy wężyk paliwowy pod maska z listwy i podstawiliśmy słoik. Włożyliśmy kartę i pompa kręci słychać ale do słoika nic się nie nalało. Dopiero jak się naciśnie START to zaczęło się lać do słoika (nie było żadnego dużego ciśnienia - tak swobodnie).

 

Zrobiłem jeszcze test odpalania na LPG w trybie awaryjnym i odpala dobrze. Na benzynie już nie zawsze odpala, wcześniej kręcił długo ale odpalał.

 

Co wy na to? Pompa paliwa padła?

 

Ch6yba takie coś będę musiał kupić :D

https://sklepmotonet.eu/partscatalogue/0-580-200-025-bosch-zespol-zasilajacy,11-0~1580~1200~1025-0030-01382--BOS0580200025.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!