Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto długo odpala


Wojtek.AK6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Auto długo odpala - jak w załączonym pliku. Głównie jak auto jest zimne, jak jest zagrzane jest lepiej ale jak wczoraj paliłem na zagrzanym silniku to nie było już różnicy.

Auto ma 106 kkm przebiegu i od 32 kkm ma gaz STAG ( ostatni sewwis na 96 kkm ).

W celu rozwiązania problemu (piszę po kolei jak były wykonywane czynności):

- zrobiłem taki test: odpiłem akumulator na 3h potem zrobiłem 20-30 km tylko na benzynie co trwało pewnie z 2 tyg bo auto jeździ na krótkich dystansach, 

- mechanik podpiął się pod komputer wszystko ok, brak błędów, temperatura płynu chłodniczego na zimnym i zagrzanym silniku OK,

- wymieniono świece (stare miały już 60 kkm) oraz wyczyszczono przepustnicę (była brudna ale mechanik powiedział że nie najgorsza),

- wymieniono wszystkie cewki zapłonowe na nowe (2 były oblepione olejem, 1 była całkowicie wylana że aż świeca była cała brudna od oleju),

- sprawdziłem pompkę paliwa tzn podniosłem siedzenie z tyłu i przyłożyłem ucho, jak się włoży kartę do stacyjki to pompka pod pompuje i się wyłącza.  Jak auto jest odpalone to czy na lpg czy na benzynie pompka pracuje tzn lekko sobie szumi,

- odpaliłem auto na gazie i też długo pali nawet dłużej.

 

Wszystkie te czynności nic nie dały jest jak było.

Po za wymienionym problemem nie ma żadnych innych.

 

Mechanik mówi że trzeba przepustnicę wymienić.

Co wy na to? Jak to załatwić?

 

Edytowane przez Wojtek.AK6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Wojtek.AK6 napisał:

Mechanik mówi że trzeba przepustnicę wymienić.

Co wy na to? Jak to załatwić?

 

 

Jeśli mi podasz jaki jest kąt przesunięcia zapłonu na gorącym silniku (benzyna) i na wolnych obrotach, oraz jego dryf, to poznamy przypuszczalną przyczynę ciężkiego rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Wojtek.AK6 napisał:

- wymieniono świece (stare miały już 60 kkm) oraz wyczyszczono przepustnicę

1/ Przy jeździe na gazie proponuje wymianę świec co 30 kkm oraz zmniejszenie odstępu elektrod na 0,7 mm,

2/ Wyczyszczono przepustnicę, a czy wymieniono oringi?

2 godziny temu, Wojtek.AK6 napisał:

- mechanik podpiął się pod komputer ; 

    -  wszystko ok, brak błędów,

    - temperatura płynu chłodniczego na zimnym i zagrzanym silniku OK,

3/Proponuje wymianę czujnika położenia wału na oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oringów nie wymieniono.

Czujnik położenia wału jest na 99% oryginalny (auto kupiłem z przebiegiem 74 tyś i mam faktury z napraw od pierwszego właściciela, czujnika położenia wału nie wymieniano).

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, lukasz243243 napisał:

wyczyszczenie czujnika położenia wału oraz wałka rozrządu. 

Widać to po dryfie kąta przesunięcia zapłonu przy sprawnym układzie zapłonowym, który to również można sprawdzić oscyloskopem. Synchronizatorem jest wtedy czujnik wału.

To wszystko to już wyższa szkoła jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Wymieniłem:

- oring przy przepustnicy i nic,

- czujnik wału korbowego i nic,

 

Pojawiła się nowa wada. Auto w czasie jazdy nie wchodzi na obroty dławi go pod gazem jest pusto a potem znowu jest moc i tak cały czas. Tak przy 3 tys obr już się robią dziury w mocy. To wszystko dzieje się tylko na benzynie nie na LPG. 

Zrobiliśmy test. Wypieliśmy wężyk paliwowy pod maska z listwy i podstawiliśmy słoik. Włożyliśmy kartę i pompa kręci słychać ale do słoika nic się nie nalało. Dopiero jak się naciśnie START to zaczęło się lać do słoika (nie było żadnego dużego ciśnienia - tak swobodnie).

 

Zrobiłem jeszcze test odpalania na LPG w trybie awaryjnym i odpala dobrze. Na benzynie już nie zawsze odpala, wcześniej kręcił długo ale odpalał.

 

Co wy na to? Pompa paliwa padła?

 

Ch6yba takie coś będę musiał kupić :D

https://sklepmotonet.eu/partscatalogue/0-580-200-025-bosch-zespol-zasilajacy,11-0~1580~1200~1025-0030-01382--BOS0580200025.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!