Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skontroluj układ wtrysku paliwa


Michal860111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam man problem z megane3 1.5 dci 110KM mianowicie wywala mi komunikat na desce Skontroluj układ wtrysku paliwa + klucz serwisowy po diagnostyce komputerowej błąd zapisany zła jakość oleju. Olej wymieniony na nowy zgodnie ze specyfikacją błąd nadal wywala nie ma reguły raz jest raz go nie ma raz się zapali i pali się np. 2 dni a raz gaśnie po przejechaniu 5 km później robię następne 20-30 i znowu wywala nie ma reguły wtryski wymienione na nowe i zero efektu jak było tak jest pomocy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Michal860111 napisał:

Olej wymieniony na nowy zgodnie ze specyfikacją błąd nadal wywala nie ma reguły raz jest raz go nie ma raz się zapali i pali się

Czy skasowałeś inspekcje przeglądu i zaplanowałeś następny przegląd??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście skasowana inspekcja zaplanowany nowy przegląd już nie mam pojęcia co to może być wtryski nowe a ten błąd dalej wyskakuje skontroluj układ wtrysku paliwa a na komputerze za jakość oleju o co mu chodzi 

Dodam jeszcze że po tygodniu jazdy ok 80 km dziennie w rym trybie gdzie zapala się i gaśnie ten komunikat wywalalo mi komunikat Ryzyko awarii silnika i na kompie błąd z DPF przytkany filtr cząstek stałych. Po potraktowaniu go środkiem DPF cylinder ciśnienie wraca do normy ale komunikat skontroluj układ wtrysku paliwa pojawia się nadal. Nie chce tak jeździć bo podejrzewam że wtedy gdy wywala komunikat o układzie wtrysku nie następuje regeneracja DPF i nie załącza się dodatkowy 5 wtrysk bo auto chodzi w trybie awaryjnym nie mam pojęcia co z tym zrobić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy podpiąć pod clipa, bo przyczyn może być b.dużo,

Najczęściej to;

  - uszkodzone świece żarowe,

 -  zapchany filtr powietrza,

 -  zapchany filtr paliwa,

 -  brak dobrego łącza elektrycznego, zaśniedziałych stykach,

 -  zabrudzeniu przepływomierza, map sensora i układu dolotowego,

 -  brudnym, syfiastym paliwie,

 -  nieszczelnościami w układzie dolotowym;

       - dziurą w rurach do turbo, 

      -  obecność zwierzątka gryzącego, 

      -  rozszczelniony intercooler,

 -  brakiem dobrego odpowietrzania zbiornika paliwa ,

 -  zabrudzeniu/uszkodzeniu czujnika położenia wału korbowego,

 -  uszkodzenia czujniku temperatury płynu chłodzącego,

 -  zapchany egr;

      - jeżeli było dużo jazd po mieście lub jazd na krótkich dystansach to przegonić wielokrotnie furę na wysokich obrotach,

     - przeczyścić egr,

 - zapchany Fap;

       - uszkodzone wężyki przy fapie,

      -  uszkodzone czujniki ciśnienia, temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym robisz diagnostykę? Jedyny parametr olejowy to stopień rozrzedzenia, jak przekroczy 10 % to wówczas pokazuje błąd. Stopień rozrzedzenia jest ściśle powiązany z częstotliwością wypalania filtra. Na pewno skasowałeś inspekcję olejową? 

Podłącz clipa będzie najpewniejsze diagnoza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnostykę przeprowadza elektryk podpina coś jak clip ale co to aż tak die nie znsm działa tona zasadzie interfejsu. Olej wymieniony i po wymianie też ten sam błąd więc nie powinien być rozrzedzony a inspekcja kasowana napewno jeszcze dzisiaj podjadę do innego elektryka na diagnostykę zobaczę co powie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj na diagnostyce inspekcja skasowana a stopień rozrzedzenia oleju był na poziomie 0,2 %  po wyjeździe zrobiłem jakieś 40 km i narazie błąd nie wyskoczył jednak niepokoi mnie fakt że z odczytu Filtra cząstek stałych wynika że ostatnie wypalenie miało miejsce ponad 8000 km temu jest to wogle możliwe?  Tym bardziej że ostatnio po odczycie błędów wykazało przypchany filtr DPF. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli inspekcja skasowana prawidłowo. Co do filtra to musisz poddać go szczegółowej diagnostyce bo raczej niemożliwe jest przejechanie 8 kkm bez wypalania. Sprawdzić stopień zapełnienia filtra w gramach, ciśnienie różnicowe. Przy jakim przebiegu odbyła się ostatnia udana regeneracja. Z którego roku masz auto i jaki wyznacznik silnika bo może nie masz piątego wtryskiwacza i warunki do wypalania będą trochę trudniejsze do spełnienia.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest z 2010 roku 110 KM 5 wtrysk jest bo wiem gdzie go szukać i jak wygląda i fizycznie jest w tym samochodzie na 1000 % wczoraj na diagnostyce wyszło że na filtrze jest około 5,6 czy 5,8 grama a na filtrze jest tylko czujnik Ciśnienia z jedną rurka do czujnika Ciśnienia przed filtrem wiem że niektóre miały dwie rurki no i czujnik temperatury. W poniedziałek jestem umówiony na szczegółowa diagnostykę zobaczę co jeszcze tam się dwie.

Jeszcze mam pytanie z trochę innej beczki jestem po wymianie kompletu wtryskiwaczy i dziwi mnie ze przed wymiana średnie spalanie było w granicach 5,5 a teraz jest 6,5 nawet 6,8 wiem że trzeba je zakodowac i to też jest zrobione ale czy jeszcze trzeba je jakoś kalibrawac adoptować?  Proszę o podpowiedz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapoznaj się z tematem ; Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

3 godziny temu, Michal860111 napisał:

jestem po wymianie kompletu wtryskiwaczy i dziwi mnie ze;

  - przed wymiana średnie spalanie było w granicach 5,5

  - a teraz jest 6,5 nawet 6,8

Masz niesprawny fap lub jeden z wyżej wymienionych czynników

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odpowiedź  Michal860111 ;  Delikatne szarpania silnikiem ,

1/ Powodem błędu był stopień rozrzedzenia oleju ponad 10 %,

      - po skasowania inspekcji jest w granicach 0,2 do 0,5 i błąd się nie pojawia,

2/ Wtryskiwacze wymienione, bo auto nie równo pracowało, zwłaszcza na zimnym silniku ;

      -  trzęsło na wolnych obrotach ,"'

3/ Wymiana wtrysków przy przebiegu ok.130.000 km, gdy ;

     -  te wtryski są b. udane i trwałe,

     -  to trochę przesada i naciąganie klienta,

    -  przy takiej usterce, ostatecznie należało je poddać czyszczeniu ultradźwiękami,

Dnia 31.05.2019 o 08:52, Michal860111 napisał:

W poniedziałek jestem umówiony na szczegółowa diagnostykę zobaczę co jeszcze tam się dowiem.

Pokaż wydruk z diagnostyki fap-a,

Kiedy było ostatnie pełne wypalenie fap-a?

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam wydruku z diagnostyki wynikało że ostatnie wypalenie miało miejsce ok 8 godzin pracy silnika temu. Zdecydowałem się jednak na wymuszona próbę wypalenia DPFu ponieważ miałem podejrzenie że 5 wtrysk nie działa prawidłowo jednak wypalenie przebiegło pomyślnie. Zawartość sadzy po była na poziomie 1,2 grama. Co do wtryskowy wymieniłem wszystkie ponieważ z testu wynikło że na dwóch wtryskiwaczach jest problem z cewka uszkodzone raz pracowały dobrze a odczytu do czasu była przerwa w prac.

Temat uważam za zamknięty od wymiany wtryskow i diagnostyce DPF zrobiłem około 4000 ka problem nie występuje. Za jakiś czas podjadę na clipa aby sprawdzić stopień rozrzedzenia oleju zobaczymy co pokarze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Michal860111 napisał:

Zawartość sadzy po, była na poziomie 1,2 grama.

Czyli nie doszło do pełnego wypalenia sadzy,

 

Dnia 30.05.2019 o 13:33, Andrzej-2010 napisał:

  - jeżeli było dużo jazd po mieście lub jazd na krótkich dystansach to przegonić wielokrotnie furę na wysokich obrotach,

 

Wszystko wskazuje na to że ;

 - masz b.dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach ( < 50 km ),

-  należy auto często/wielokrotnie przeganiać na wysokich obrotach silnika na dystansie > 50- 100 km,

-  ograniczyć ilość jazd po mieście,

-  stosować paliwo ze sprawdzonych stacji,

Jak wykonasz te zalecenia, to można będzie przejść do następnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!