Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dziś jechałem trasą prawie 700km. W czasie podróży stała się dziwna rzecz. Climatronik nastawiony na auto 22 st. i nagle po kilku godzinach zrobiło się ciepło w kabinie. Zauważyłem , że głośniej chodziła klimatyzacja jakby została zatkana czymś. Przeszedłem na sterowanie ręczne i wszystkie biegi wentylatora działają, tylko są zdławione poprzez jakąś zamkniętą klapę. Żaden kierunek  nawiewu nie działał w 100%. Przy włączonym 4 biegu wentylatora powietrze leciało jak na 1, a huk wewnątrz była straszny. Po przerwie około 15 minut (auto zamknięte) wszystko wróciło do normy.  Aż tu nagle znienacka zaczął chodzić głośniej wentylator, znowu zdławiony jakąś klapą. Próbowałem wszystkich ustawień i odmykania, zamykania zewnętrznego obiegu. Nic nie poprawia działania oprócz przerwy 15 mint. Co to jest? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie zamarza parownik i powietrze z nadmuchu przez niego nie przechodzi. Po postoju lód puszcza i klima działa normalnie do czasu ponownego zamarznięcia. Do sprawdzenia poziom napełnienia układu lub ewentualnie  czujnik temperatury parownika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo to objaw nieszczelnej klimatyzacji masz mało czynnika i zamarza ci parownik i nie przepuszcza nawiewu ,powinieneś słyszeć syczenie z kratek i po załączeniu klimy moze wylatywać ci szron temperatura jest wtedy nawet na minusie i zamarza parownik po dobiciu wszystko wróci do normy ale masz gdzieś nieszczelnosć pewnie na chłodnicy to przypadłość meganki 3 i scenica oraz wielu innych marek chińszczyzna ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za gadanie. Jak się ma za mało czynnika to klimatyzacja nie jest wstanie schłodzić powietrza i nie ma opcji, żeby coś zamarzło, tym predzej to nie jest powodem tego, że z nawiewów nie leci prawie powietrze. Powodem może być po prostu zamarznięta nagrzewnica. U mnie szumi z nawiewow lekko A powietrze z nawiewów mam później 5⁰ , więc szum z nawiewów nie jest wyznacznikiem małej ilości czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale przy malej ilości czynnika w naszych samochodach szumi bardzo głośno teraz mam wymieniana chłodnicę układ pełny i tez delikatnie szumi ale jest to bardzo delikatnie w porównaniu z prawie pustym układem i na 100% zamarza parownik to potwierdziło już parę osób z forum wydaje się ze wtedy z jednej kratki leci dużo chłodniejsze powietrze niż z tej obok może taki jest urok zastosowanego zaworu rozprężnego w naszych samochodach? po odmrożeniu parownika przez jakiś czas dmucha zimnym by  zamrozić parownik  i nie przepuszczać powietrza przez bryłę lodu ja miałem temp. poniżej 0 stopni i byłem w szoku jak klima chłodzi normalnie para się wydostawała szron ale uciecha była krótka bo po jakimś czasie wentylator szumił a prawie nic nie leciało ze środkowych kratek wiec twoja teoria na chłopski rozum jest dobra ze teoretycznie przy malej ilości czynnika nie może zamarznać a jednak zamarza i mała ilość czynnika jest tutaj przyczyna na 100% teraz jak podłącze pyclipa pokazuje mi temperaturę parownika na poziomie od 0,5 stopnia do 2 stopni i chłodzi wyśmienicie ale temperatura parownika jest ten stopień czy 2-3 niższa niż wylatujacą z kratek bo musi pokonać jakiś tam dystans i juz powietrze minimalnie się ociepli. Kolego renia08 nagrzewnica nie zamarza przez nią leci płyn chłodniczy który jak wiemy zamarza w dużo wyższej temp. Zamarza parownik .

Kolego renia08 poczytaj ten temat i tam jest wpis forumowicza mariuszekf i tam jest opisane dlaczego zamarza parownik

Edytowane przez Gość
dopisanie paru zdan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie szumi. Różnicy temperatur nie mam z nawiewów. Na termometrze z nawiewów wychodzi powietrze o temperaturze dokładnie 4.7⁰. Na początku jak robiłem klimatyzację u innego fachmana to po około 2Tyg zaczeło szumiec z nawiewów i lewa strona chłodziła słabiej. Teraz szumi, a po 30 km na ustawieniu 22 stopnie nie idzie wysiedzieć w aucie taki mam mróz w samochodzie. Dodam też, że gdy w układzie jest mało czynnika to klimatyzacja nie jest wstanie schłodzić powietrza do takich temperatur. Więc moje auto obala mity. 

Znowu zrobię edit, i napiszę taką ciekawostkę, przy wyłączonej klimatyzacji i ustawieniu takich samych temperatur lewo i prawo, z nawiewów nie leci powietrze o jednakowej temperaturze, urok klimatyzacji dwustrefowych. Pocieszyłeś mnie też odpowiedzą o fakcie, że nawet przy pełnej klime szumi z nawiewów, chciałem tą informację o tym fakcie usłyszeć w moim temacie ale nikt kompletnie nie odpowiedział. Dodam na koniec, że przy wyższych temperaturach na zewnątrz szum z kratek jest bardziej słyszalny, ponieważ sprężarka i gaz w układzie dostają po tyłku. Układ mam szczelny całkowicie, wszystkie łączenia mam bez wycieków, a jedyny jaki był to wentyl, który został wymieniony. Sprężarka, żeby puszczała to już musi być w stanie agonalnym, rozbierałem nadkole do sprawdzenia przewodu który się za nim znajduje i od razu oglądałem sprężarke. Wygląda jak nowa po 11 latach.

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Muszę się przyznać, że od zakupu 2,5 roku temu nie dotykałem klimy. Klima działała wiec nic nie ruszałem. W Megance 2 przestawała chłodzić wiec wtrdy sie dobijało klime. Najpierw sprawdzę szczelność i nabiję klimę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Byłem w serwisie zajmującym się klimatyzacją.  Wzieli samochód i podłączyli pod maszynę. 

gazu odzyskano 220/485

oleju odzyskano 0.07/0,1 

 

załadowano 485 gazu R134A z czynnikiem UV.

i 0,01 oleju

Pani kazała przejechać około 200km i przyjechać na "prześwietlenie" w cenie aby sprawdzić czy nie ma uszkodzenia.

skasowali mnie :

100 podłączenie maszyny

110 za 265 gazu i 0,03 oleju.

Zobaczymy czy to było przyczyną

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętasz jakie ciśnienie podawała sprężarka na HP i LP, po nabiciu gazem. Aby znaleźć nieszczelności trzeba zrobić ciśnienie azotem, bo gaz ucieka w ciśnieniu. A proznia robi podcisnienienie, czyli oring może puszczać w jedną stronę, a w druga może być ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!