Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem po zmianie rozrządu Megane 3 RS


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Chciałem oszczędzić i pojechałem na wymianę rozrządu do mechanika zamiast do ASO.
Teraz mam problem silnik chodzi jakoś dziwnie i odezwał się dwumas, z którym nic się wcześniej nie działo. Wygląda tak jakby przez wibracje silnika dwumas stukał.
Podczas jazdy w okolicach 1800-2000 obrotów szarpie dziwnie, wcześniej też tego nie było.
Mechanik twierdzi, że założył blokadę przy zmianie i to nie wina rozrządu. CLIP nic nie pokazuje.
Jakieś pomysły co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, kesudnik napisał:

Teraz mam problem, silnik chodzi jakoś dziwnie i odezwał się dwumas, z którym nic się wcześniej nie działo.

1/ Przy jakich obrotach silnika odzywa się dwu-mas ?

       - Prawdopodobnie przy niskich obrotach, na biegu jałowym?

2/ Czy auto masz od nowości ?

3/ Przebieg 75000 km, jest aktualny?

4/ Jakiej mocy silnik?

5/ Z którego roku auto?

6/ Na jakim oleju jeździsz i kiedy był zmieniany?

7/ Czy masz instalację LPG?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

 

1/ Przy jakich obrotach silnika odzywa się dwu-mas ?

       - Prawdopodobnie przy niskich obrotach, na biegu jałowym?

 

Tak na luzie po odpaleniu, przy czym nie było tego przed zmianą.

 

Cytat

2/ Czy auto masz od nowości ?

Nie, ale auto z polskiego salonu  pełna historia był na gwarancji do 80k przebiegu.

 

Cytat

3/ Przebieg 75000 km, jest aktualny?

Aktualnie jest 81500.

 

Cytat

4/ Jakiej mocy silnik?

195kW 265KM

 

Cytat

5/ Z którego roku auto?

 

2014, Megane III RS ph3

 

Cytat

6/ Na jakim oleju jeździsz i kiedy był zmieniany?

Elf 5w40 jak dobrze pamiętam, zmieniali w aso jakieś 5-6 tysięcy temu.

 

Cytat

7/ Czy masz instalację LPG?

Nie

 

Czy powinna być jakaś zmiana w pracy silnika na biegu jałowym po odłączeniu elektrozawóru zmiennych faz rozrządu? Bo czy jest podłączony czy nie chodzi tak samo. Jeśli powinna być, to jak sprawidzić ezf?

Edytowane przez kesudnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, kesudnik napisał:

Mechanik twierdzi, że założył blokadę przy zmianie i to nie wina rozrządu.

CLIP nic nie pokazuje.

1/ Przy przestawieniu rozrządu o 1-den ząbek, clip nic nie pokaże a silnik będzie wpadał w drgania,

2/ Niektórzy macherzy zakładają blokady, ale przy demontażu rozrządu;

     -  nie dopilnują aby stary pasek był naciągnięty,

     -  lub wręcz przecinają stary pasek, 

3/ Przed wymianą rozrządu wg,Twojego opisu nie było;

     -  drgań, zgrzytania, rechotu, mulenia, terkotania,

     -  nierównej pracy silnika na biegu jałowym,

     -  kłopotów z rozruchem,

4/ Dlatego też KZFR nie było wymienione przy wymianie rozrządu????

22 godziny temu, kesudnik napisał:

Podczas jazdy w okolicach 1800-2000 obrotów szarpie dziwnie, wcześniej też tego nie było.

 

16 godzin temu, kesudnik napisał:

Tak na luzie ( odzywa się dwu-mas ) po odpaleniu, przy czym nie było tego przed zmianą.

 

4/ Koło dwu - masowe, jest praktycznie niezniszczalne ( w  2,0 Tce /180 KM );

      a/ musiałbyś mocno katować silnik, żeby uszkodzić to koło,

      b/ w praktyce podlega sprawdzeniu dopiero, przy wymianie sprzęgła,

5/ Zalecam, przy 100 % pewności prawidłowego ustawienia rozrządu ;

     a/ kontrola/wymiana czujnika położenia wałka rozrządu ; 

         Jak padnie czujnik położenia wałka rozrządu, wtedy ecu nie podaje sterowania na elektrozawór

          zmiennych faz rozrządu, KZFR nie zmienia faz i stąd praca silnika może być "mułowata'',  drgać

          może silnik na niskich obrotach,

    b/ gdy pada elektrozawór  - to auto traci ducha na wyższych obrotach,

    c/ zużycie elektrozaworu, wpływa na szybsze zużycie KZFR

16 godzin temu, kesudnik napisał:

Elf 5w40 jak dobrze pamiętam, zmieniali w aso jakieś 5-6 tysięcy temu.

 

6/ Koniecznie ;

     a/ zmień olej na minimum ; VALVOLINE SynPower 5W40 lub lepszy np; 0W40,

     b/ stan oleju w misce musi być na  ' max ', nie może być ponad max, ani poniżej, 

     c/  filtr oleju i paliwa musi być markowy; mann, knecht, purflux,

     d/ jeżeli jest dużo jazd po mieście i na krótkich odcinkach, to wymiany oleju powinny być

          robione przy ok, 7000 km przebiegu,

     e/ nie zaszkodzi wymienić świece, filtr powietrza,

     f/  zapewnić aby świece i cewki były ; suche, czyste,

     g/ cewki muszą być bez żadnych;  rys, uszkodzeń, nadpaleń,

     h/ tankować na sprawdzonych stacjach.

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kolego masz inklinację do mechaniki, to sam w I-wszej kolejności możesz/zalecam ;

 1/ realizację pkt.6 ;

      a/ olej elf to olej z najniższej półki, szybko traci swoje parametry,

           Olej oprócz smarowania  m/innymi również ;

             - chłodzi, 

            -  chroni silnik przed korozją, 

             -  usuwa/zmywa/ rozpuszcza wszelkie zanieczyszczenia,

             -  chroni przed nadmiernym zużyciem, 

             - musi odznaczać się jak najmniejszym spadkiem lepkości oleju przy rosnącej jego temperaturze,

      b/ silnik masz wysilony ( 265 KM ) a w nim takie odpowiedzialne elementy jak;

             - wał korbowy, korbowody, tłoki, łożyska , elementy układu rozrządu,
             - popychacze hydrauliczne,

             - elektrozawór,

             - turbina,

           Które pracują w ekstremalnych warunkach i wymagają intensywnego/dobrego smarowania,

      c/ filtr oleju, paliwa; markowy - bardzo ważny element,

 2/ kontrola czujników; ich stanu, czystości styków;

     a/ elektrozaworu KZFR,

     b/ czujnika położenia wałka,

     c/ czujnika położenia wału,

3/przeczyszczenie ( Kontakt 60 );

    a/ map sensora oraz zapewnienie szczelności jego montażu,

    b/ przepustnicy i wymiana oringów,

    c/łączy elektrycznych, złączki, wtyczki, szczególnie przy ECU,

Dnia 29.06.2019 o 15:26, kesudnik napisał:

Mechanik twierdzi, że założył blokadę przy zmianie i to nie wina rozrządu. CLIP nic nie pokazuje.

Założenie blokady nie daje 100 % pewności prawidłowego ustawienia rozrządu;

  - dałeś auto do wymiany rozrządu do niego,

  - to poproś go, aby to sprawdził oraz aby pomógł usunąć usterkę,

  - w końcu zainkasował kasę, to niech wykaże się odpowiedzialnością za swoją robotę,

  - mam nadzieje, że masz fakturę za usługę.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Założenie blokady nie daje 100 % pewności prawidłowego ustawienia rozrządu;

boże... aż mi się nie chce komentować. A co wg ciebie daje 100% pewność ? O_o jak nie blokada, może znaki markerem O_O ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, onomatopeja napisał:

boże... aż mi się nie chce komentować.

II przykazanie ; " Nie będziesz wzywał Imienia Pana Boga twego nadaremno ''

A tak w ogóle ;

  -  to za bardzo głowa Ci się nagrzała,

 -  czytaj ze zrozumieniem cały tekst,

 -  nie wyrywaj zdań z kontekstu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, kesudnik napisał:

Byłem dzisiaj u innego mechanika rozrząd był źle ustawiony.

Czyli aby mieć 100% pewności prawidłowego ustawienia rozrządu, to oprócz;

 - blokady,

 - clipa,

 -  trzeba być kumatym fachowcem, 

 -  " Samo życie, "

 -  mechanik na aut!

 -   nie startowałeś do niego?

 -  opisz sytuacje w dziale; Dealerzy, serwisy, warsztaty

Czy wiadomo o ile rozrząd był przestawiony?

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra niestety po testach dalej coś nie tak.

 

Drugi mechanik poprawił mi ustawienie rozrządu i zmienił kzfr.

Auto jeździ raczej normalnie, nie szarpie ma przyśpieszenie.

Na biegu jałowym w zwykłym trybie jest ok, w trybie RS czasem słychać terkotanie dwumasy . Słychać je dużo łagodniej i ciszej niż wcześniej no i nie zawsze, stuka zwłaszcza na zimnym, jak włączę i wyłączę tryb RS z 2 razy to przestaje.

 

Elektrozawór został stary, myślałem o poduszkach silnika, ewentualnie czy przestawienie rozrządu przez poprzedniego mechanika mogło wywołać taki skutek/coś uszkodzić?

Może to rzeczywiście dwumas?

Edytowane przez kesudnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!