Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Injection fault + STOP Auto nie odpala


marek789

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Megane ii 1.9 dci 120KM. Auto nie kręci rozrusznikiem a podczas zapłonu zapala się STOP + Injectjon Fault. Kody błędów są w załączniku, ktoś jest w stanie podpowiedzieć gdzie szukać usterki? Akumulator w trakcie diagnozy pod prostownikiem. Zaworem egr i czujnikiem temperatury nie przejmować się bo te błędy występowały wcześniej. Co oznaczają błędy ze zdjęcia DF007 i DF013?

15623274372178906925210582809554.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, marek789 napisał:

Zaworem egr i czujnikiem temperatury nie przejmować się, bo te błędy występowały wcześniej.

1/ Kolego, jesteś w dużym błędzie,

2/ Obecne auta;

   -  to nie auta z lat 70 - 80 tych,

   -  obecnie wszystkie elementy oddziałują na siebie, ( w większości przypadków, czujniki muszą być tylko oryginały ),

3/Już raz, jak pamiętam, podpowiadałem Tobie odnośnie skutków niesprawnego egr-u dla 1,5 dci;

4/ Niesprawny egr, wpływa negatywnie na czujnik ciśnienia doładowania a ten na ;

       a/ na wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku,

        b/ na wartości czujnika ciśnienia paliwa, 

        c/ na sygnał do elektrozaworu podciśnienia turbiny,  który następnie decyduje o wychyleniu łopatek kierownicy turbiny,

18 godzin temu, marek789 napisał:

Auto nie kręci rozrusznikiem a podczas zapłonu zapala się STOP + Injectjon Fault.

5/ Jeżeli nie kręci rozrusznikiem to ;

     a/ kontrola/ wymiana czujnika ciśnienia paliwa,

     b/ kontrola /wymiana regulatora ciśnienia wtrysku,

     c/  sprawdź bezpieczniki znajdujące się obok akumulatora,

     d/ sprawdź styki przy ECU, poruszaj nimi, użyj Kontakt 60,

6/ Warto sprawdzić;

     a/ czy w paliwie nie ma dużej ilości wody, syfu w zbiorniku ,

     b/ pęcherzy powietrza w paliwie,

     c/ czy wtryski są lejące ;

          - na przelewach zaworki ,

          - uszkodzone końcówki wtrysków,

          - czy filtr paliwa markowy, prawidłowo założony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010 Racja tłumaczyłeś kiedyś działanie zaworu egr. Jednak w moim przypadku zaworu egr nie ma w silniku. Jest całkowicie usunięty mechanicznie z silnika, brak na niego miejsca. Ten błąd występował od momentu zmiany turbo na 130KM i nie wpływał na pracę jednostki. 

 

Błąd DF013 udało się usunąć, podczas zmieniania zestawu startowego nie zauważyłem że m.in. w nowym sterowniku silnika (z allegro) jest zagięty ... pin. Przywrócenie jego nominalnej pozycji skasowało błąd zasilania czujnika 3. Jednak meganka dalej nie odpala. Prawdopodobnie przez czujnik w rampie gdyż wiązka od sterownika do wtyczki jest cała i nie ma przerw. Zasilanie na czujnik dochodzi 5V a sam czujnik na zapłonie wskazuje wartość ciśnienia na 250Bar gdzie na zapłonie wg serwisówki wartość nie powinna przekraczać 50Bar. Pozostaje zdobyć czujnik i liczyć, że auto odpali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, marek789 napisał:

Prawdopodobnie przez czujnik w rampie gdyż wiązka od sterownika do wtyczki jest cała i nie ma przerw.

A co z błędem DF053?

Warto również skontrolować/przeczyścić regulator ciśnienia wtrysku i jego styki,

13 minut temu, marek789 napisał:

Jednak meganka dalej nie odpala.

Czyli w dalszym ciągu rozrusznik nie kręci?

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Należy odpiąć czujnik ciśnienia paliwa ;

      -  na zgaszonym silniku sprawdzić czy błąd dalej występuje,

       - do rozruchu czujnik ciśnienia musi być podłączony,

2/ Clip oprócz błędu głównego, daje wytyczne do działań szczegółowych,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpiąłem czujnik z pompy, wywala wtedy błąd. Po wpięciu z powrotem błąd znika ze stałego na sporadyczny. Podczas próby rozruchu czujniki wszystkie są wpięte. Zmieniłem dwie listwy z czujnikiem. Auto dalej nie odpala i dalej jest błąd czujnika ciśnienia paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, marek789 napisał:

Zasilanie na czujnik dochodzi 5V a sam czujnik na zapłonie wskazuje wartość ciśnienia na 250 Bar,

gdzie na zapłonie wg serwisówki wartość nie powinna przekraczać 50 Bar.

Pozostaje zdobyć czujnik i liczyć, że auto odpali

Wg, mojej wiedzy ;

  - Przy odpalaniu ciśnienie powinno być minimum ;   230 - 250 barów,

  - Na luzie może być w okolicach  ;                                   200 barów,

  - Przy przyśpieszaniu i dużym obciążeniu ok.;              1350 barów.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marek789 napisał:

@Andrzej-2010 A na samym zapłonie jaka wartość powinna być?

Wartość na postoju może być ok 100 barów. Ciśnienie jakie masz ustawione w sterowniku silnika do uruchomienia wtryskiwacza to 240 barów. Poniżej tej wartości nie ma sygnału do wtryskiwacza i samochód nie odpali. Podczas pracy po obniżeniu zgaśnie.

Ten zawór stawiający paliwo na listwie potrafi się zepsuć i jest podejrzenie w uszkodzoną pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marek789 Na pewno wszystkie żyły masz sprawne ? W swoim 1.9 dCi ( 2004 ) miałem dokładnie tą samą sytuację i dotyczyła tego samego błędu. Do czujnika w listwie CR dochodzą 3 żyły. Zasilające były w porządku, jeden sygnało trzymał się na jednej żyle i raz łączył a raz nie łączył ( jak nie łączył to komputer natychmiast odcina Ci zapłon, wywaja injecton fault + STOP ). U siebie wtyczkę rozwierciłem, zalutowałem wszystkie żyły i śmiga do dzisiaj. Partyzantka ale działa;)

Edytowane przez kamilkulig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!