Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Injection fault + STOP Auto nie odpala


marek789

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Megane ii 1.9 dci 120KM. Auto nie kręci rozrusznikiem a podczas zapłonu zapala się STOP + Injectjon Fault. Kody błędów są w załączniku, ktoś jest w stanie podpowiedzieć gdzie szukać usterki? Akumulator w trakcie diagnozy pod prostownikiem. Zaworem egr i czujnikiem temperatury nie przejmować się bo te błędy występowały wcześniej. Co oznaczają błędy ze zdjęcia DF007 i DF013?

15623274372178906925210582809554.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, marek789 napisał:

Zaworem egr i czujnikiem temperatury nie przejmować się, bo te błędy występowały wcześniej.

1/ Kolego, jesteś w dużym błędzie,

2/ Obecne auta;

   -  to nie auta z lat 70 - 80 tych,

   -  obecnie wszystkie elementy oddziałują na siebie, ( w większości przypadków, czujniki muszą być tylko oryginały ),

3/Już raz, jak pamiętam, podpowiadałem Tobie odnośnie skutków niesprawnego egr-u dla 1,5 dci;

4/ Niesprawny egr, wpływa negatywnie na czujnik ciśnienia doładowania a ten na ;

       a/ na wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku,

        b/ na wartości czujnika ciśnienia paliwa, 

        c/ na sygnał do elektrozaworu podciśnienia turbiny,  który następnie decyduje o wychyleniu łopatek kierownicy turbiny,

18 godzin temu, marek789 napisał:

Auto nie kręci rozrusznikiem a podczas zapłonu zapala się STOP + Injectjon Fault.

5/ Jeżeli nie kręci rozrusznikiem to ;

     a/ kontrola/ wymiana czujnika ciśnienia paliwa,

     b/ kontrola /wymiana regulatora ciśnienia wtrysku,

     c/  sprawdź bezpieczniki znajdujące się obok akumulatora,

     d/ sprawdź styki przy ECU, poruszaj nimi, użyj Kontakt 60,

6/ Warto sprawdzić;

     a/ czy w paliwie nie ma dużej ilości wody, syfu w zbiorniku ,

     b/ pęcherzy powietrza w paliwie,

     c/ czy wtryski są lejące ;

          - na przelewach zaworki ,

          - uszkodzone końcówki wtrysków,

          - czy filtr paliwa markowy, prawidłowo założony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010 Racja tłumaczyłeś kiedyś działanie zaworu egr. Jednak w moim przypadku zaworu egr nie ma w silniku. Jest całkowicie usunięty mechanicznie z silnika, brak na niego miejsca. Ten błąd występował od momentu zmiany turbo na 130KM i nie wpływał na pracę jednostki. 

 

Błąd DF013 udało się usunąć, podczas zmieniania zestawu startowego nie zauważyłem że m.in. w nowym sterowniku silnika (z allegro) jest zagięty ... pin. Przywrócenie jego nominalnej pozycji skasowało błąd zasilania czujnika 3. Jednak meganka dalej nie odpala. Prawdopodobnie przez czujnik w rampie gdyż wiązka od sterownika do wtyczki jest cała i nie ma przerw. Zasilanie na czujnik dochodzi 5V a sam czujnik na zapłonie wskazuje wartość ciśnienia na 250Bar gdzie na zapłonie wg serwisówki wartość nie powinna przekraczać 50Bar. Pozostaje zdobyć czujnik i liczyć, że auto odpali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, marek789 napisał:

Prawdopodobnie przez czujnik w rampie gdyż wiązka od sterownika do wtyczki jest cała i nie ma przerw.

A co z błędem DF053?

Warto również skontrolować/przeczyścić regulator ciśnienia wtrysku i jego styki,

13 minut temu, marek789 napisał:

Jednak meganka dalej nie odpala.

Czyli w dalszym ciągu rozrusznik nie kręci?

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Należy odpiąć czujnik ciśnienia paliwa ;

      -  na zgaszonym silniku sprawdzić czy błąd dalej występuje,

       - do rozruchu czujnik ciśnienia musi być podłączony,

2/ Clip oprócz błędu głównego, daje wytyczne do działań szczegółowych,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpiąłem czujnik z pompy, wywala wtedy błąd. Po wpięciu z powrotem błąd znika ze stałego na sporadyczny. Podczas próby rozruchu czujniki wszystkie są wpięte. Zmieniłem dwie listwy z czujnikiem. Auto dalej nie odpala i dalej jest błąd czujnika ciśnienia paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, marek789 napisał:

Zasilanie na czujnik dochodzi 5V a sam czujnik na zapłonie wskazuje wartość ciśnienia na 250 Bar,

gdzie na zapłonie wg serwisówki wartość nie powinna przekraczać 50 Bar.

Pozostaje zdobyć czujnik i liczyć, że auto odpali

Wg, mojej wiedzy ;

  - Przy odpalaniu ciśnienie powinno być minimum ;   230 - 250 barów,

  - Na luzie może być w okolicach  ;                                   200 barów,

  - Przy przyśpieszaniu i dużym obciążeniu ok.;              1350 barów.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marek789 napisał:

@Andrzej-2010 A na samym zapłonie jaka wartość powinna być?

Wartość na postoju może być ok 100 barów. Ciśnienie jakie masz ustawione w sterowniku silnika do uruchomienia wtryskiwacza to 240 barów. Poniżej tej wartości nie ma sygnału do wtryskiwacza i samochód nie odpali. Podczas pracy po obniżeniu zgaśnie.

Ten zawór stawiający paliwo na listwie potrafi się zepsuć i jest podejrzenie w uszkodzoną pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marek789 Na pewno wszystkie żyły masz sprawne ? W swoim 1.9 dCi ( 2004 ) miałem dokładnie tą samą sytuację i dotyczyła tego samego błędu. Do czujnika w listwie CR dochodzą 3 żyły. Zasilające były w porządku, jeden sygnało trzymał się na jednej żyle i raz łączył a raz nie łączył ( jak nie łączył to komputer natychmiast odcina Ci zapłon, wywaja injecton fault + STOP ). U siebie wtyczkę rozwierciłem, zalutowałem wszystkie żyły i śmiga do dzisiaj. Partyzantka ale działa;)

Edytowane przez kamilkulig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!