Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje silnika przy obrotach około 3800


Mateusz_lf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem posiadaczem renault Megane grandtour 1.6 benzyna z 2015 od jakiś 2 miesięcy.

 Zauważyłem że silnik w mojej Reni przy obrotach około 3800 generuje dużo hałasu i przenosi wibracje na cały samochód. Po przekroczeniu tego pułapu auto (czyli koło 4000) auto zachowuje się normalnie czyli jest trochę głośno ale nie drży. Zastanawiam się czy ten typ tak ma czy oddawać do ASO bo gwarancje mam do września. Silnik ma przejechane około 46000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Mateusz_lf napisał:

silnik w mojej Reni przy obrotach około 3800 generuje dużo hałasu i przenosi wibracje na cały samochód.

Poduszki silnika i skrzyni do kontroli/wymiany.

Poczytaj o rezonansie drgań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie zrobię, zadałem pytanie na tym forum żeby się dowiedzieć czy to jest normalne zjawisko w tych silnikach (powtarzalne u innych użytkowników) czy też nie i muszę coś z tym zrobić. Dzięki za odp. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za odp. Pozdrawiam

 

Witam odebrałem parę dni temu moja megane z ASO i sprawdzili ponoć wszystko co trzeba i oczywiście jest w porządku. Twierdzą że ten typ tak ma, nie wiem czy to próba zbycia czy prawda ale nie jest to jakoś bardzo uciążliwe w codziennym uzytkowaniu, więc temat zamykam. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Cześć. Mam dokładnie ten sam problem: ten sam silnik, ten sam rocznik, ten sam model, wibracje o najwyżej amplitudzie przy 3800 obr/min. ASO olało temat 3-krotnie (gwarancja 5 lat). Wożę się z tym problem już 3 lata, nikt nie jest w stanie mi pomóc. Przy złożonych tylnych siedzeniach mam wrażenie że jest to rezonans rury wydechowej ale będąc pod samochodem na kanale hałas wydaje się dobiegać z silnika / sprzęgła / skrzyni biegów. Czy udało Ci się rozwiązać problem ? Moim "rozwiązaniem" jest jeżdżenie do 126km/h bo powyżej zęby bolą (przy 145km/h jest znacznie ciszej ale trudno jechać z taką prędkością cały czas nawet na autostradzie, a każdorazowe przejście przez magiczne 3800 powoduje że żona mi się budzi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Serio przy 40kkm przebiegu (od takiego przebiegu mam ten samochód i wtedy zauważyłem ten problem) może paść poduszka ? W Oplu bez problemu 200kkm bez padu poduszki. Jakiej firmy najlepiej brać zamienniki tych części do Megane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ja też ten temat olałem i jeżdżę tak żeby omijać ten zakres obrotów. Wydaje mi się ze ten typ tak ma bo przejechałem od momentu założenia tematu ponad 15000 km

i nie zauważyłem żeby się nasiliły te wibracje i hałas można próbować coś z tym robić ale wydaje mi się że nie warto jak miałem kie Cerato 1.6 105KM benzyna z 2004r to podobne zjawisko zachodziło tylko w zakresie obrotów bliżej 3500 przejechałem ponad 200000 km i nigdy się nic nie zdarzyło. Nie wiem jak bardzo głośno jest u ciebie ale u mnie nie ma to bardzo wielkiego wpływu na komfort o ile postaram się przy rozpędzaniu szybko przechodzić przez ten zakres. Gorzej jest przy odpuszczaniu gazu na autostradzie:) i jak prędkość powoli spada to jest trochę głośno ale do przeżycia.

To tylko moja teoria i mogę się mylić, mechanikiem nie jestem.

Jak by ktoś znalazł rozwiązanie tego problemu to chętnie bym je usłyszał.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!