Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd DTC047195 - obwód czujnika cisnienia przed turbiną


k3848

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem! Mam błąd jak w temacie plus 1525F329 - nieznany kod usterki - odczytane przez MaxiECU po komunikacie "ryzyko uszkodzenia silnika STOP". Szukałem jakichś wskazówek w sieci po numerze tego błędu i, zanim pojadę do jakiegoś mechanika, chciałbym się Was poradzić :) Wiem, że należy sprawdzić wężyki przy czujniku - tylko gdzie ten czujnik się znajduje dokładnie? Podobno może pomóc przeczyszczenie czujnika - czyli można go śmiało "wypiąć"? Czym przeczyścić? Sprężonym powietrzem?

No i jeszcze ten nieznany błąd - czyżby coś z wtryskiem?

Błąd wyskoczył podczas normalnej jazdy w trasie (S7). Kasowanie błędu nie pomaga - wraca. Odczyt wartości ciśnienia z czujnika zmienia się wraz ze wzrostem obrotów silnika (więc chyba działa nie?)

Ilość sadzy w FAP: 13g, przebieg 111k km, auto ma niecałe 9 lat.

Uprzejmie proszę o wskazówki co z tym robić, bo samochód niby jeździ (po wystąpieniu błędu raczej go nie gazowałem więc nie wiem jak się zachowa, a nie chcę ryzykować grubszej awarii).

Edytowane przez k3848
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na załączonym rysunku element 1299. Metalowa rurka wychodzi z kolektora wydechowego i zakończona jest gumową złączką z podpiętym czujnikiem ciśnienia przed turbiną.

Drugi błąd dotyczy niesprawności tempomatu związany z czujnikiem przy sprzęgle lub hamulcu.

S64.PDF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję! :) Jutro popatrzę. Natomiast ten drugi błąd to cuś dziwnego... I chyba nie jest powiązane jedno z drugim?

EDIT: a czy na załączonym obrazku jesteś w stanie wskazać ten czujnik?

Tak czy inaczej chyba ciężko się do niego dostać?

EDIT2: na drugim zdjęciu - to jest to pomarańczowe tak?

k9k.png

Screenshot_2019-07-29 RENAULT MEGANE III 1 5DCI SILNIK K9K836 KOMPLETNY.png

Edytowane przez k3848
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie górne to nowszy silnik, na dolnym zdjęciu element wychodzący z pomarańczowej gumowej rurki. Zaznaczyłem go ramką. Co do tempomatu to przy jakimkolwiek błędzie związanym z usterką układu wtrysku zawsze jest wyłączany.

910653788_Screenshot_2019-07-29RENAULTMEGANEIII15DCISILNIKK9K836KOMPLETNY.thumb.png.d17037e143fd75526efa94b0f2656fde.png.ae26543f508f939b3a7b34230ba653d2.png

 

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto wróciło od mechanika - uznałem, że sobie nie poradzę (co było błędem). Diagnoza: wężyk odczepiony od czujnika... Mechanik wielce zdziwiony :) No bo jak to możliwe? Przecież tam jest zapinka i w ogóle ;) Wspomniałem mu, że na różnych forach ludzie mieli podobny problem ale i tak kręcił głową. Szkoda tylko $$$ wydanych na lawetę... Dzięki @aniewa za wsparcie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!