Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samochód źle się prowadzi przy prędkościach autostradowych


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z autem jak podałem w temacie.

Jeśli  pogoda jest bezwietrzna, da się jechać w miarę komfortowo do 130km, między 130-150 jazda wymaga dużego skupienia, pojazd pływa, trzeba mocno trzymać kierownicę. Z prędkością 170 przejechałem parę minut i byłem cały spocony :)

Przy wietrze nawet niewielkim sytuacja jest podobna ale już przy niższych prędkościach - wtedy nie da się jechać nawet z prędkością 130 ( w tym samym czasie mijają mnie samochody typu toyta yaris ze sporo większą prędkością ). Moment wyprzedzania tira też jest stresujący - wrażenie jakbym jechał samochodem z papieru podatnym na każdy podmuch.

Kiedyś jeździłem hondą civic VI 1.4 sedan i w ogóle nie miałem takich problemów nawet przy 190kmh. Później w fordzie focusie też nie miałem co narzekać.

Mam nadzieję, że to jakaś usterka w częściach zawieszenia/kierownicy a nie że ten model tak po prostu ma.

Na corocznych badaniach tech wszystko niby było w porządku, zwrócono mi tylko uwagę, że luzy na kierownicy są trochę zbyt duże i za jakiś czas trzeba będzie to naprawić.

Pół roku temu byłem na przeglądzie w ASO w Konstancinie i niby pojazd jest sprawny (powymieniali tylko wszystko to co zgodnie z harmonogramem należało wymienić).

Może ktoś z Was miał takie problemy i może coś podpowiedzieć ? Albo przekazać swoje wrażenia z jazdy tym modelem z prędkościami autostradowymi przy małym wietrze.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, archie007 napisał:

Na corocznych badaniach tech wszystko niby było w porządku,

zwrócono mi tylko uwagę,

że luzy na kierownicy są trochę zbyt duże i za jakiś czas trzeba będzie to naprawić.

Luzy na kierownicy zostały zlikwidowane?

Czy koła są wyrównoważone dynamicznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy jeszcze nie, zresztą ja ich nie czuję, tak powiedzieli na stacji diagnostycznej, choć tydzień wcześniej w tej samej firmie w ASO po przeglądzie nikt nie wspominał o luzach, więc pewnie są faktycznie nieznaczące (albo na przeglądach w ASO nie badają tego). Zrobię to, ale wątpię czy rozwiąże problem. Rok wcześniej na badaniach nie mówili o luzach, a po autostradzie też tak jeździł, tyle że głównie jeździłem po mieście, więc olałem problem aż do teraz.

 

Co do kół, są wyważane jak zwykle gdy oddaję do wymiany zimowe/letnie.

Ostatnio jak kupowałem nowe opony w sklepie internetowym, zorientowałem się, że mam inne niż przyjęte za standardowe dla tego modelu. Ja mam 205/55 R16, a sklep dla tego modelu proponował 195/65 R15. Choć też wątpię czy ma to jakieś znaczenie.

Zrobię te luzy i sprawdzę zbieżność, może w warsztacie znajdą coś jeszcze.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, archie007 napisał:

Zrobię te luzy i sprawdzę zbieżność, może w warsztacie znajdą coś jeszcze.

Zła zbieżność, to opony byłyby ścinane po bokach,

Ile km zrobiłeś na tych oponach?

1 godzinę temu, archie007 napisał:

Co do kół, są wyważane jak zwykle gdy oddaję do wymiany zimowe/letnie.

Koła będą nie wyrównoważone dynamicznie jeżeli ;

   - opony byłyby zużywane nadmiernie po bokach,

  -  mogły pogubić ciężarki,

  -  może masz uszkodzoną obręcz,

 -   jeździsz po krawężnikach,

 -   inną oponę masz na jednym kole a inną na drugim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy on gdzieś pisał, że ma bicie na kierownicy? Optymalizację (wyważanie dynamiczne) wykonuje się, gdy standardowe wyważanie nie eliminuje bicia. Jak chcesz radzić, to radź mądrze. Bo jak zwykle wyskakujesz z milionem zaleceń, które nie mają nic wspólnego z istotą problemu. Tylko narazisz kolegę na niepotrzebne koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Jottar napisał:

A czy on gdzieś pisał, że ma bicie na kierownicy?

Idąc tym tokiem myślenia - to czy on pisał, że nie ma bicia na kierownicy?

Szereg istotnych elementów usterek nie jest zauważanych przez właścicieli aut,

Mając z klientami do czynienia na co dzień, coś o tym wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, archie007 napisał:

Ja mam 205/55 R16, a sklep dla tego modelu proponował 195/65 R15. Choć też wątpię czy ma to jakieś znaczenie.

To nie ma znaczenia. Meganki wychodziły w zależności od wersji R16 Alu albo R15 stal+kołpaki. Ja osobiście mam 205/55 R16 na Alu na lato, a 195/65 R15 na stalówkach na zimę.

Ja bym sprawdził geometrię.

Edytowane przez Jottar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!