Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pyren- pomoc w interpretacji wyników


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was wszystkich!
Od krótkiego czasu jestem właścicielem Renault Megane III ph1 z 2009 (1.6 16v 110 koni, 106 000 km przebiegu). Do mojej Reni niedawno dołączyłem ELM327 i przez Pyrena sprawdziłem parę parametrów. Nie jestem mechanikiem (bardziej informatykiem :) ) i dlatego mam do Was parę pytań.

Po pierwsze- wypadanie zapłonu i wartość spalania stukowego. O ile wypadanie zapłonu mnie nie dziwi (świece wymienione 3 000km temu, cewki fabryczne) to czy wartości przy spalaniu stukowym są w porządku?

738362252_wypadaniezaplonu.thumb.PNG.4f2e0e22a03da723c61628fafcdf191e.PNG

 

Pytanie numer  dwa- sterowanie przesuwnikiem wałka rozrządu Pyren wskazuje jako nieaktywne. Wzrost obrotów nie ma wpływu na to wskazanie, choć przy dodawaniu gazu zmieniają się napięcia podane pod tym parametrem.  Dobrze rozumiem, że chodzi tutaj o KZFR? Koło na 100% fabryczne, elektrozawór sterowania wymieniony niedawno.

przestawiacz.thumb.PNG.bcaebc84f1c141c8761688daa6ef4d85.PNG

 

Rzecz ostatnia. Pedał gazu, który według Pyrena jest wciśnięty, choć go nie dotykam. Może ktoś sprawdzić u siebie, czy to normalne?

777208845_pedalgazu.thumb.PNG.779e5fd919565b5e822e9441c7758f1d.PNG

 

Pozdrawiam!

Ps. Żadnych błędów ani Pyren ani Torque nie wyświetlają.

Edytowane przez trzecia_bateria
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odnośnie pedału gazu to normalne. Parametry wypadania zapłonu w tym silniku zawsze mają jakieś wartości, ten typ tak ma. Jak u mnie rzeczywiście zaczęły wypadać zapłony to w tym parametrze były wartości trzyliczbowe :) Spalanie stukowe to u mnie jest na każdym cylindrze o połowę mniejsze (102000 km mam przebieg). Dla świętego spokoju skontrolowanym świece na 3 i 4 cylindrze i pozmieniał miejscami cewki żeby sprawdzić czy więcej spalań stykowych dalej będzie na 3 i 4 cylindrze się pojawiać. Co do sterowania wałkiem rozrządu to sprawdzę jutro i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.08.2019 o 19:02, trzecia_bateria napisał:

O ile wypadanie zapłonu mnie nie dziwi (świece wymienione 3 000km temu, cewki fabryczne)

to czy wartości przy spalaniu stukowym są w porządku?

1/ Liczba wypadań zapłonu na 1 i 2 cylindrze jest 0,

2/ Liczba spalań stukowych na 3 i 4 cylindrze jest > 2 krotnie większa niż na ! i 2 cylindrze,

      a/ świece i cewki muszą być suche i czyste,

      b/ odległość elektrod na świecach zmniejszyć do 0,7 mm,

      c/ mimo wszystko wymienić świece na markę beru,

      d/ pozmieniać miejscami cewki a najkorzystniej to ;

             - kupić dwie cewki marki beru i założyć na 3 i 4 cylinder,

Dnia 15.08.2019 o 19:02, trzecia_bateria napisał:

sterowanie przesuwnikiem wałka rozrządu Pyren wskazuje jako nieaktywne

3/ Sprawdzić stan czujnika położenia wałka rozrządu. Są to czujniki chimeryczne,

     Uszkodzony /niesprawny czujnik to; 

       -  zmienna faza nie działa,

      -   ok. 20 % mocy w dół,

     -    brak zrywności / przyspieszeń.

     -    zwiększone zużycie paliwa ,

     -    kłopoty z uruchomieniem silnika,

     -    lub w ogóle nie możliwe uruchomienie silnika ( w zależności od stanu czujnika ).

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie @szmydu i @Andrzej-2010 dziękuje za odzew :) No więc trochę z tym wypadaniem zapłonu zostałem uspokojony. Cewki zamieniłem parami, poprawa była raczej marna, bo pojedyncze wypadnięte zapłony pojawiły się na każdym z cylindrów.  Autko na dniach jedzie do ASO na serwis klimatyzacji, w sumie niegłupim pomysłem byłoby wymienić jeszcze przy okazji świece na zalecane. 
Byłbym jeszcze wdzięczny za sprawdzenie tego sterowania przesuwnikiem wałka rozrządu. Niestety z listy Andrzeja-2010 parę objawów brzmi znajomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!