Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam przy jakiej temperaturze załącza wam się wenttlator chłodnicy?Podpiołem kompa pod auto próbowałem go rozgrzać do temperatury powyżej 90C ale nie dalem rady na postoju,cały czas trzyma w granicaxh 85 89C ,na desce pokolazuje cały czas połowę skali.Megi 1.9 dci 2011r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, zaczął mi już mocno głośno pracować wentylator chłodnicy silnika, ostatnio pan na CPN wyskoczył jak oparzony myśląc, że wylądował odrzutowiec. Ten wentylator na klimie zawsze głośno pracował, ale teraz już coś ewidentnie jest nie tak. Działają 2 biegi, bo po włączeniu klimy najpierw na kilkanaście sek. załącza się pierwszy bieg a za chwilkę drugi. Nawet da się go kupić po względnej cenie patrz: https://allegro.pl/oferta/valeo-wentylator-chlodnicy-696376-8348349124 Pytanie: Wygląda na oko na łatwy do wymiany, czy może ktoś się podzielić doświadczeniami? filmikiem? Czy żeby odpiąć tę kostkę potrzeba jakiejś magicznej wiedzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest tak łatwo. Na pewno chłodnicę wody trzeba wymontować. Być może skraplacz odchylisz bez demontażu. A jeżeli okaże się że wentylator mocowany jest od strony silnika, to wyjmowanie całego pasa wraz z nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W SC III z silnikiem 1,5 dci wymieniałem kompletny wentylator pod blokiem nie demontując niczego. Odkręcasz cztery śruby mocujące wentylator na klucz 7. Śruby umieszczone są w rogach obudowy. O ile do śrub jest jako taki dostęp to samo wyjęcie wentylatora jest stosunkowo trudne bo przeszkadzają rury wszelkiej maści umieszczone w komorze silnika. Na pewno da się to zrobić. Można odkręcić mocowanie rury ciśnieniowej doładowania, poodsuwać co się da, zdjąć umocowany do obudowy przekaźnik wentylatora, wypiąć wtyczkę od rezystora i to chyba wszystko. Robiłem to trzy lata temu i nie bardzo pamiętam szczegółów ale na pewno da się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dzięki Aniewa, no właśnie tak na chłopski rozum chciałbym sam to zrobić (@lufa być może w 1.9 jest inaczej) bo zobaczyłem, że ameryki nie ma. W zasadzie to nie wiem tylko jak tę wtyczkę elektryczną rozpiąć, bo w takowych bywają różne zapadki, clipy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.08.2019 o 11:49, zloty1t napisał:

Witam przy jakiej temperaturze załącza wam się wenttlator chłodnicy?

W 1,9dci pierwszy bieg wentylatora załącza się gdy temperatura płynu przekroczy 99 stopni. Drugi bieg przy 102 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he, zrobiłem tak, że podjechałem do ASO i bardzo sympatyczny mechanik powiedział mi, jak wyjąć tę wtyczkę (nawet mi ją rozpiął) Na niej jest taka jakby plastikowa sprężyna, którą należy wcisnąć i przytrzymać i wtedy lewo-prawo-góra-dół i z czuciem odciągamy wtyczkę. I tak powyższą tajemną wiedzą dzielę się z Wami.  ps. Swoją drogą to jak ktoś zada tu pytanie co jest lepsze BMW czy Mercedes to forum aż się gotuje, a na konkretne pytanie już gorzej, no ale to jak w życiu orłów mniej niż gołębi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo odpięcie wtyczki to mały pikuś przy wymianie wiatraka i trudno się rozpisywać nad metodologią tej czynności skoro przynajmniej od 20 lat jest stosowane takie rozwiązanie. Ale dobrze że pan z  serwisu pokazał fizycznie jak odblokować standardową zapadkę we wtyczce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniewa, ja kilka lat pracowałem na stanowisku mechanika samochodowego i nie mam jak to się mówi dwóch lewych rąk, ale... to było 30 lat temu. Od ponad 20 lat jestem programistą i kiedyś zwyczajnie takich szybko-złączek nie było. Niedawno jedną urwałem przy wymianie filtra paliwa, bo tam też takowe są i później był płacz i zgrzytanie zębami. Może dlatego jestem tak przewrażliwiony na te wtyczki hehe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dałem radę. Wentylator wychodzi dołem w zasadzie to tylko rurę intercoolera trzeba ze wspornika i z góry odpiąć no i oczywiście kupę spineczek przewodów. Tylko tak, cała robota w diabły, bo jest dokładnie ten sam dźwięk. Wyjąłem VALEO włożyłem VALEO tylko nowe i nic lepiej :( uff  Jak ktoś z forumowiczów potrzebuje po jakieś stłuczce czy awarii oddam stary za darmo. Widać jeszcze długo pochodzi.  Aha, opornik występuje razem z wentylatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Dnia 26.08.2019 o 19:40, omega napisał:

Koledzy, zaczął mi już mocno głośno pracować wentylator chłodnicy silnika, ostatnio pan na CPN wyskoczył jak oparzony myśląc, że wylądował odrzutowiec. Ten wentylator na klimie zawsze głośno pracował, ale teraz już coś ewidentnie jest nie tak. Działają 2 biegi, bo po włączeniu klimy najpierw na kilkanaście sek. załącza się pierwszy bieg a za chwilkę drugi. Nawet da się go kupić po względnej cenie patrz: https://allegro.pl/oferta/valeo-wentylator-chlodnicy-696376-8348349124 Pytanie: Wygląda na oko na łatwy do wymiany, czy może ktoś się podzielić doświadczeniami? filmikiem? Czy żeby odpiąć tę kostkę potrzeba jakiejś magicznej wiedzy?

  Witam . Mam pytanko . Czy wentylator musi pracować  od samego startu silnika zimnego ? Dodam że nie pracuje na pełnych obrotach tylko czuć że dmucha sobie na motor 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!