Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szarpanie podczas jazdy na rozgrzanym silniku


filipdg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Problemem mojego auta jest to iz podczas jazdy na rozgrzanym silniku, zwłaszcza w gorące dni samochód zaczyna przerywać przy jeździe bez dodawania gazu np z górki czy dojeżdżając do skrzyżowania. po zatrzymaniu potrafi zgasnąć ale bardzo rzadko. Po dodaniu gazu przyspiesza normalnie. Auto pół roku temu miało wymieniany rozrząd, cewki i świece.

Podpięcie pod komputer pokazało błąd sygnału z czujnika położenia wałka rozrządu, czujnik wymieniony, błędu brak a problem nadal występuje.

Może ktoś wspomóc radą jak sobie poradzić i zlikwidować usterkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerywać, czy dusić się przy jednostajnej jeździe? Wszystko wskazuje na stronę zapłonu. Jego elementem jest również czujnik położenia wału. Auto jest kapryśne i nie toleruje tu zamiennika. Drugą rzeczą musi być prawidłowa praca koła zfr.

Przy jednostajnej jeździe bez obciążenia koło jest w pozycji zerowej. Zapłon wtedy jest wyprzedzony tylko do 3 stopni. Większa jego pozycja powoduje zwiększone drgania; niejednostajne i obniżone obroty.

Co wchodziło w skład wymiany rozrżądu i czy został on zweryfikowany po wymianie?

Określenie jednostajnej jazdy jest błędne. Powinno być przy hamowaniu silnikiem lub przy wciśniętym sprzęgle.

Reszta opisu jest spójna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba faktycznie określenie dusić byłoby bardziej odpowiednie. Rozrząd wymieniany razem z.kzfr. Czy.zweryfikowany nie odpowiem bo nie robiłem osobiście o nie wiem jak go ocenić. Co do kąta wyprzedzenia zaplonu badając car scannerem na biegu jalowym wyniósł on jeden stopień ale nie wiem po pierwsze na ile iest to wynik wiarygodny a po drugie jakie ma to odniesienie do jazdy na biegu. Czujnik położenia wału nie był wymieniany przeze mnie i tu moje kolejne pytanie, czy jest możliwość sprawdzenia prawidłowości jego dzialania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy to właśnie ten kąt jest tą przyczyną, ale poza sprawnym układem zasilania w paliwo może mieć duży związek. Wiarygodność pomiaru jest wątpliwa, bo nowe zawory mogą mieć więcej. Najważniejsze - silnik w pełni nagrzany i robisz odczyt Tourqe. Podaj zakres wskazań na wolnych obrotach. W ten sposób poznamy pracę całego zespołu.

Proponowany program podaje dokładnie, chociaż brakuje rozdzielczości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, filipdg napisał:

Podpięcie pod komputer pokazało błąd sygnału z czujnika położenia wałka rozrządu,

czujnik wymieniony, błędu brak a problem nadal występuje.

1/ Istotne aby czujnik był oryginał reno, bo z innymi są same problemy,

2/ Podobnie jak z czujnikiem położenia wału korbowego,

3/ Jeżeli auto ;

      -  gaśnie na ciepłym silniku,

      -  nie trzyma obrotów,

      -  występuje terkotanie lub stałe jednostajne charczenie z okolic rozrządu,

      -  nie przyspiesza płynnie do 3,5 tys obrotów,

4/ To raczej konieczność wymiany elektrozaworu KZFR.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawność pracy czujnika wału, czy też wałka rozrządu można sprawdzić oscyloskopem, ale wcale to nie jest łatwe ze względu na synchronizację. Czynności przygotowawcze to co najmniej pół godziny, a w tym czasie wymieni się trzy czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, filipdg napisał:

X

Niewątpliwie rozrząd jest idealny. Pewnie po przygazowaniu i odpuszczeniu nie było poniżej -1.  Napisz coś o uzupełnianiu płynu chłodzącego.

Obroty przy tym kącie były w granicach 700?

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bylo poniżej jeden. Płyn chłodzący owszem trochę ubyło i nie jest to uszczelka pod glowica przynajmniej tak pokazał tester Co2 ,ale proszę o przybliżenie tematu jaka tu jest zależność bo przyznam szczerze ze spodziewałem się jakiegoś drobnego wycieku który będę musiał zlokalizować ale nie łączyłem tego z pracą silnika i jego gaśnięciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, filipdg napisał:

 Płyn chłodzący owszem trochę ubyło i nie jest to uszczelka pod glowica przynajmniej tak pokazał tester Co2 

Nawet tego nie podejrzewałem. Przegrzany czujnik temperatury płynu obniża łączną dawkę paliwa dla obrotów biegu jałowego. Podstawą jest idealnie odpowietrzony układ, żeby w głowicy nie było bombelków powietrza i nie było możliwości jego przegrzania. Oczywiście udział w tym bierze termostat. Mierzyłeś temperaturę w korku przy postoju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wypowiedzi wnioskuje że ;

   - należy zainteresować się elektrozaworem pochłaniacza par paliwa,

   - na biegu jałowym elektrozawór powinien być zamknięty,

   - nieprawidłowe działanie tego zaworu ( ewentualnie nieszczelności wężyków ), może powodować niestabilność obrotów na biegu jałowym.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

   - na biegu jałowym elektrozawór powinien być zamknitęty

Bardzo słuszna uwaga, bo wpływa na obniżenie składu mieszanki paliwowo- powietrznej, a z tym mamy tu do czynienia.

Ten zawór jest awaryjny i także wpływa na dłuższy czas rozruchu silnika.

1 godzinę temu, filipdg napisał:

10 minut postoju przy rozgrzanym silniku temperatura 98 stopni.

Termostat otwiera przy 90 stopniach. Czasami dochodzi do 93, ale nie tak wysoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewa strona przy podszybiu. Czarny z dwoma rurkami i połączeniem elektrycznym. Jedna z rurek z góry i druga z dołu. Sprawdzamy podsysając powietrze od góry ( od strony przepustnicy ) i od dołu przy wymontowanym. Podssysamy dużą strzykawką. Musi jej tłok mocno sprężynować. Używam takiej dużej 200 ml.

Sprawdź to, ale wygląda na oporny termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!