Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.4 16v szarpie po wymianie silnika


mazi1984

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

problem jak w temacie. Zerwany pasek roozrzdu i po wymianie silnika. Auto zaczyna świrować przy dodawaniu gazu. Na światłach falują obroty. Przyspieszanie raz dobre a raz czuć, że zamula. Podłączenie kompa dało usterkę : sterowanie przepustnicy. Podstawienie drugiej daje takie same objawy. A przy przyspieszaniu czuć na każdym biegu takie szarpnięcia jakby przerwa w mocy . Auto jakby chciało a nie mogło.

Pomożecie ? Cewki, świece itp w porządku. Olej, filtr nowe. Nasuwa się sterownik przepustnicy... Sam nie wiem.

Pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś powiedział, że to przepustnica?. Sterowanie to również jej połączenie ze sterownikiem.

Niełączący przewód w odwzorowaniu położenia przepustnicy. Odcinek 10 cm od połączenia jest narażony na drgania i wysoką temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mazi1984 napisał:

Przyspieszanie raz dobre a raz czuć, że zamula.

Podłączenie kompa dało usterkę : sterowanie przepustnicy.

Podstawienie drugiej daje takie same objawy.

A przy przyspieszaniu czuć na każdym biegu takie szarpnięcia jakby przerwa w mocy .

Auto jakby chciało a nie mogło.

1/ Proponuje przeczyścić styki - Kontakt 60 ;

      a/ potencjometru pedału gazu,

      b/ wtyczki i gniazda przepustnicy,

      c/ styki map sensora,

2/ Przeczyścić map sensor oraz zapewnić szczelność jego montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, mazi1984 napisał:

X

Oczywiście połączenia jako pierwsze jak wspomina Andrzej. Jeden z kolegów na forum w 2,0 wymienił kilka przepustnic i żadna nie działała. Wszystkie były używki. Później nauczył się je regenerować. Bardzo był zadowolony z samochodu kupionego jako uszkodzony za grosze ale trwało to pół roku.

Mechanik zarabiający na regenerowanych przepustnicach? - takich jest wielu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styki zrobione. Brak przetarc, czy jakichkolwiek oznak na problem przy tych elementach. Oringi ok, bo i przepustnica nowa. Dziś w trasie esp/asr defekt i muł. Traktor pod maską. A jak to sob mechanicy już niedostępni :( czekam do pon i podpięcia pod kompa. Walka trwa, ale wygram ja na bank! Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszą oznaką obniżonego napięcia przy pracy silnika jest ten błąd, jeśli nie jest to związane bezpośrednio z tym modułem. Przeciążenie elektryczne któregoś obwodu to zwiększone obciążenie silnika przez alternator. Napięcie możesz sprawdzić na akumulatorze w trakcie pracy silnika?

Szarpanie może mieć związek z przeciążeniem alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, mazi1984 napisał:

Styki zrobione.

1/ Czy przeczyściłeś map sensor oraz zapewniona została szczelność jego montażu???

16 godzin temu, mazi1984 napisał:

Traktor pod maską.

 

Dnia 30.08.2019 o 17:05, mazi1984 napisał:

Cewki, świece itp w porządku.

2/ Najczęściej powodem problemów ;

       -  z falowanie obrotów,

       -  z szarpanie silnika,

       -  spadkiem mocy,

       -  wyższym zużyciem paliwa,

3/ Są cewki oraz zużyte/ niewłaściwie dobrane świece zapłonowe;

       -   muszą być czyste i suche,

       -   odstęp elektrod świecy powinna być 0,7 mm,

4/ Warto też przeczyścić styki sterownika ecu.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.08.2019 o 17:05, mazi1984 napisał:

Zerwany pasek roozrzdu i po wymianie silnika.

Auto zaczyna świrować przy dodawaniu gazu.

Na światłach falują obroty. Przyspieszanie raz dobre a raz czuć, że zamula.

A przy przyspieszaniu czuć na każdym biegu takie szarpnięcia jakby przerwa w mocy .

Auto jakby chciało a nie mogło.

Szkoda słów !!!

W takim stanie został założony wąż do silnika po przekładce??

Zmień czym prędzej mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, mazi1984 napisał:

Czy ten element na końcu za przepustnicą przy swoim rozwarciu może coś paskudzic w tym temacie czy to stricte wylot

To jest tylko wlot powietrza i na pewno nie jest przyczyną problemów. Okręć jakąś taśmą i załóż z powrotem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione wcześniej. Tak już się doszukalem czy to ma związek z problemami. Cewka wymieniona-padła i jest lepiej. Przepustnica pojechała na gwarancję. Będę wiedział za jakiś czas (14dni) mam postawiona starą co delikatnie falowala na niskich. Walka trwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!