Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.2 TCE H5F Problem silnika


AndaluzExpat

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam clio 4 wyprodukowanego w sierpniu 2017 i na swiadectwie homologacji mam oznaczenie silnika H5f G4.Co to moze oznaczać?ze jest stary silnik?Jakie oznaczenie powinien miec ten z 2 polowy 2016 roku ten niby poprawiony?

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko również wymienili za free, zapytałem się czy uszkodzenie może mieć jakiś związek z wymianą silnika, powiedzieli mi że nie wiedzą.

 

Na wszystkie akcje serwisowe dostawałem papier i fakturę (Wymiana oleju, świec, akumulatora, klocki, itp) 
Na silnik i łożysko nic nie dostałem bo w ramach gwarancji. 

Niestety nie zapytałem się jaki silnik wsadzili, bo się śpieszyłem - przyjechałem odebrać kluczyki, 5min przed zamknięciem. 
Ktoś wie w jaki sposób mogę sprawdzić jaki silnik tam wpakowali ? Ewentualnie jak samochód był by podpięty pod Clip'a, to czy identyfikator produktu zostanie wyświetlony w apce ? 




 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bloku silnika pewnie gdzieś oznaczenie jest ale dostęp pewnie mizerny żeby je odczytać. W apce tylko numer sterownika silnika odczytasz a to ci nic nie powie. Zadzwoń do serwisu i się dopytaj o oznaczenie silnika jaki ci wsadzili i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 27.10.2019 o 08:23, ABCMegane napisał:

AndaluzExpat, jaki masz typ nowgo silnika?

 

Sprawdziłem z jedną osobą z wtykami w ASO, wg. ich systemu wsadzono:
H5F-S-ACD4 
Kod produktu: 8201588172

Ktoś wie, czy to jest ten sam silnik co był w środku przed awarią ?

 

Edytowane przez AndaluzExpat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 7.10.2019 o 14:30, AndaluzExpat napisał:

Łożysko również wymienili za free, zapytałem się czy uszkodzenie może mieć jakiś związek z wymianą silnika, powiedzieli mi że nie wiedzą.

 

Na wszystkie akcje serwisowe dostawałem papier i fakturę (Wymiana oleju, świec, akumulatora, klocki, itp) 
Na silnik i łożysko nic nie dostałem bo w ramach gwarancji. 

Niestety nie zapytałem się jaki silnik wsadzili, bo się śpieszyłem - przyjechałem odebrać kluczyki, 5min przed zamknięciem. 
Ktoś wie w jaki sposób mogę sprawdzić jaki silnik tam wpakowali ? Ewentualnie jak samochód był by podpięty pod Clip'a, to czy identyfikator produktu zostanie wyświetlony w apce ? 




 

jaką miał Pan gwarancję 4 czy 5 letnią, pisze Pan, że auto miało 4 lata i 4 miesiące

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 12.09.2019 o 15:12, krzychu73 napisał:

Stawiam na uszkodzenie gładzi cylindra.Gdzieś ktoś pisał że auta z instalacją gazową osiągają normalne przebiegi, ma ktoś?

 

Uszkodzenie gładzi cylindrycznej - efekt LSPI czyli nadmierne odkładanie się nagaru na tłokach w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa, ten kto ma instalacje LPG może spać spokojnie.

Kto wymieniał olej co 10~15tys. i nie uprawiał nadmiernej eko-jazdy, lał o czasu do czasu Pb98 też nie będzie miał tego problemu.

Są już na rynku oleje zapobiegające efektowi LSPI.

 

     

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziś zauważyłem takie coś: Na trójce puszczę gaz i zaraz potem dodaję, wówczas wskazówka obrotów zamiast ruszenia do przodu troszeczkę cofnęła i dopiero potem idzie do przodu. Jak to wytłumaczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście pozytywnie widzę downsizing, zastosowano go już wcześniej w silnikach diesla (1,3JTD, 1,4TDI oraz 1,5dCi) i jak widać silniki te nieźle sobie radzą, chodziarz początki nie były kolorowe. Jeździłem benzynowym 2,0 16V F4R 135KM i przesiadłem się na 1,4 turbo 160KM i mam pełną świadomość, że muszę teraz bardziej dbać i pilnować płynów eksploatacyjnych.

Znam sporo klinów, którzy jeżdżą 1,2TCe i sobie chwalą, a co do problemów 1,2TCe H5F i efektu LSPI mamy obecnie na warsztacie jednego delikwenta z rynku Niemieckiego, wymiany oleju co 30tys. nagar na denkach tłoka i porysowane tuleje cylindryczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to kolegę oświeci.

 

 

 

 

Nikogo nie zamierzam przekonywać do częstszej wymiany oleju w instrukcjach serwisowych jest wyraźnie zapisane, że producent zaleca skrócenie interwału olejowego o połowę.

Kto chce możne sobie jeździć na olejach longlife nawet 50tys., a my chętnie później wyremontujemy lub wymienimy taki silnik :-)

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o moim poprzednim Sceniku i silniku 2,0 16V F4R, a nie o TCe, w 2,0 16V F4R i 1,6 16V K4M padanie KZFR było normą, uszczelniacze zaworowe również, niezależnie o częstotliwości wymiany oleju o czym wszyscy dobrze wiedzą.

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pitrek, wszyscy tu jesteśmy trochę fanatykami motoryzacji, po Bogu, Ojczyźnie i zonie kochamy samochody. Jeżeli ktoś ma taką potrzebę wymiany oleju co 15k km czy nawet co 10k km proszę bardzo. Myslę, że nie powinniśmy takich osób krytykować. Ja od nowości wymieniam co 30k km Nie robiłem nawet wymiany po tzw. docieraniu. Zgadzam się z Tobą, że jak konstrukcja do d..y to i chuchanie i dmuchanie nie pomoże. Natomiast skomentowałem, bo nie zgadzam się z Tobą, że to zabieg tani. Ja przy 360k km zaoszczędziłem już cienko licząc 3 000zł (jeżdżę na możliwie drogich olejach) Nie schyliłbyś się po taką kwotę leżąca na chodniku? Myślę, że byłbyś bardzo zadowolony. Oczywiście, powiedzą inni lepiej częściej i tańszy olej czy jeszcze inaczej, ale ja robię jak robię.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu mam jeszcze jeden fajny przykład, zdjęcia dwóch pokryw rozrządu jedna mocno zabrudzona z dużą ilością nagaru i wyraźnym śladem wytarcia po rozciągniętym łańcuchu, druga czysta bez nagaru.

Silniki miały przejechane w granicach 160tys.km, silnik od tej brudnej pokrywy miał od nowości olej zmieniany co 28~31tys. gdyż takie są wpisy w książce, silnik od drugiej jasnej pokrywy nie wiemy dokładnie jakie były interwały wymiany, można się tylko domyślać, być może był to jakiś super olej longlife, albo częstsze wymiany, a może płukanki.

Mam takich fotek sporo i to każdego z silników benzynowych czy diesla, nie mam jeszcze elektryków :-) 

 

2.jpg

 

Kilka postów wyżej wrzuciłem fotki silnika naszego forumowego kolegi @MichalVTS , który widać dbał o olej, z tego co pamiętam wymieniany był co około ~15tys. a robił u nas rozrząd dla świętego spokoju przed zagazowaniem auta.

 

Zbyt dużo wydziałem w naszym warsztacie i nie trzeba mnie przekonywać o dbałości o płyny, wiele osób twierdzi, że nie trzeba wymieniać płynu chłodzącego czy płynu hamulcowego, przekonuje się dopiero wtedy jak dochodzi do wymiany pompy ABS lub pada wysprzęglik w skrzyni i trzeba płacić nie mało.   

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!