Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.2 TCE H5F Problem silnika


AndaluzExpat

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam clio 4 wyprodukowanego w sierpniu 2017 i na swiadectwie homologacji mam oznaczenie silnika H5f G4.Co to moze oznaczać?ze jest stary silnik?Jakie oznaczenie powinien miec ten z 2 polowy 2016 roku ten niby poprawiony?

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko również wymienili za free, zapytałem się czy uszkodzenie może mieć jakiś związek z wymianą silnika, powiedzieli mi że nie wiedzą.

 

Na wszystkie akcje serwisowe dostawałem papier i fakturę (Wymiana oleju, świec, akumulatora, klocki, itp) 
Na silnik i łożysko nic nie dostałem bo w ramach gwarancji. 

Niestety nie zapytałem się jaki silnik wsadzili, bo się śpieszyłem - przyjechałem odebrać kluczyki, 5min przed zamknięciem. 
Ktoś wie w jaki sposób mogę sprawdzić jaki silnik tam wpakowali ? Ewentualnie jak samochód był by podpięty pod Clip'a, to czy identyfikator produktu zostanie wyświetlony w apce ? 




 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bloku silnika pewnie gdzieś oznaczenie jest ale dostęp pewnie mizerny żeby je odczytać. W apce tylko numer sterownika silnika odczytasz a to ci nic nie powie. Zadzwoń do serwisu i się dopytaj o oznaczenie silnika jaki ci wsadzili i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 27.10.2019 o 08:23, ABCMegane napisał:

AndaluzExpat, jaki masz typ nowgo silnika?

 

Sprawdziłem z jedną osobą z wtykami w ASO, wg. ich systemu wsadzono:
H5F-S-ACD4 
Kod produktu: 8201588172

Ktoś wie, czy to jest ten sam silnik co był w środku przed awarią ?

 

Edytowane przez AndaluzExpat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 7.10.2019 o 14:30, AndaluzExpat napisał:

Łożysko również wymienili za free, zapytałem się czy uszkodzenie może mieć jakiś związek z wymianą silnika, powiedzieli mi że nie wiedzą.

 

Na wszystkie akcje serwisowe dostawałem papier i fakturę (Wymiana oleju, świec, akumulatora, klocki, itp) 
Na silnik i łożysko nic nie dostałem bo w ramach gwarancji. 

Niestety nie zapytałem się jaki silnik wsadzili, bo się śpieszyłem - przyjechałem odebrać kluczyki, 5min przed zamknięciem. 
Ktoś wie w jaki sposób mogę sprawdzić jaki silnik tam wpakowali ? Ewentualnie jak samochód był by podpięty pod Clip'a, to czy identyfikator produktu zostanie wyświetlony w apce ? 




 

jaką miał Pan gwarancję 4 czy 5 letnią, pisze Pan, że auto miało 4 lata i 4 miesiące

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 12.09.2019 o 15:12, krzychu73 napisał:

Stawiam na uszkodzenie gładzi cylindra.Gdzieś ktoś pisał że auta z instalacją gazową osiągają normalne przebiegi, ma ktoś?

 

Uszkodzenie gładzi cylindrycznej - efekt LSPI czyli nadmierne odkładanie się nagaru na tłokach w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa, ten kto ma instalacje LPG może spać spokojnie.

Kto wymieniał olej co 10~15tys. i nie uprawiał nadmiernej eko-jazdy, lał o czasu do czasu Pb98 też nie będzie miał tego problemu.

Są już na rynku oleje zapobiegające efektowi LSPI.

 

     

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziś zauważyłem takie coś: Na trójce puszczę gaz i zaraz potem dodaję, wówczas wskazówka obrotów zamiast ruszenia do przodu troszeczkę cofnęła i dopiero potem idzie do przodu. Jak to wytłumaczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście pozytywnie widzę downsizing, zastosowano go już wcześniej w silnikach diesla (1,3JTD, 1,4TDI oraz 1,5dCi) i jak widać silniki te nieźle sobie radzą, chodziarz początki nie były kolorowe. Jeździłem benzynowym 2,0 16V F4R 135KM i przesiadłem się na 1,4 turbo 160KM i mam pełną świadomość, że muszę teraz bardziej dbać i pilnować płynów eksploatacyjnych.

Znam sporo klinów, którzy jeżdżą 1,2TCe i sobie chwalą, a co do problemów 1,2TCe H5F i efektu LSPI mamy obecnie na warsztacie jednego delikwenta z rynku Niemieckiego, wymiany oleju co 30tys. nagar na denkach tłoka i porysowane tuleje cylindryczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to kolegę oświeci.

 

 

 

 

Nikogo nie zamierzam przekonywać do częstszej wymiany oleju w instrukcjach serwisowych jest wyraźnie zapisane, że producent zaleca skrócenie interwału olejowego o połowę.

Kto chce możne sobie jeździć na olejach longlife nawet 50tys., a my chętnie później wyremontujemy lub wymienimy taki silnik :-)

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o moim poprzednim Sceniku i silniku 2,0 16V F4R, a nie o TCe, w 2,0 16V F4R i 1,6 16V K4M padanie KZFR było normą, uszczelniacze zaworowe również, niezależnie o częstotliwości wymiany oleju o czym wszyscy dobrze wiedzą.

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pitrek, wszyscy tu jesteśmy trochę fanatykami motoryzacji, po Bogu, Ojczyźnie i zonie kochamy samochody. Jeżeli ktoś ma taką potrzebę wymiany oleju co 15k km czy nawet co 10k km proszę bardzo. Myslę, że nie powinniśmy takich osób krytykować. Ja od nowości wymieniam co 30k km Nie robiłem nawet wymiany po tzw. docieraniu. Zgadzam się z Tobą, że jak konstrukcja do d..y to i chuchanie i dmuchanie nie pomoże. Natomiast skomentowałem, bo nie zgadzam się z Tobą, że to zabieg tani. Ja przy 360k km zaoszczędziłem już cienko licząc 3 000zł (jeżdżę na możliwie drogich olejach) Nie schyliłbyś się po taką kwotę leżąca na chodniku? Myślę, że byłbyś bardzo zadowolony. Oczywiście, powiedzą inni lepiej częściej i tańszy olej czy jeszcze inaczej, ale ja robię jak robię.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu mam jeszcze jeden fajny przykład, zdjęcia dwóch pokryw rozrządu jedna mocno zabrudzona z dużą ilością nagaru i wyraźnym śladem wytarcia po rozciągniętym łańcuchu, druga czysta bez nagaru.

Silniki miały przejechane w granicach 160tys.km, silnik od tej brudnej pokrywy miał od nowości olej zmieniany co 28~31tys. gdyż takie są wpisy w książce, silnik od drugiej jasnej pokrywy nie wiemy dokładnie jakie były interwały wymiany, można się tylko domyślać, być może był to jakiś super olej longlife, albo częstsze wymiany, a może płukanki.

Mam takich fotek sporo i to każdego z silników benzynowych czy diesla, nie mam jeszcze elektryków :-) 

 

2.jpg

 

Kilka postów wyżej wrzuciłem fotki silnika naszego forumowego kolegi @MichalVTS , który widać dbał o olej, z tego co pamiętam wymieniany był co około ~15tys. a robił u nas rozrząd dla świętego spokoju przed zagazowaniem auta.

 

Zbyt dużo wydziałem w naszym warsztacie i nie trzeba mnie przekonywać o dbałości o płyny, wiele osób twierdzi, że nie trzeba wymieniać płynu chłodzącego czy płynu hamulcowego, przekonuje się dopiero wtedy jak dochodzi do wymiany pompy ABS lub pada wysprzęglik w skrzyni i trzeba płacić nie mało.   

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!