Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

płyn chłodniczy? termostat?


Quentin88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zauważyłem parę dobrych razy możę z 5... w dłuższych odstępach czasu, że czasami zgaśnie mi na chwile 2 kreska temperatury? 
Czy to sugeruję złą prace termostatu?

 

Dodatkowo mam problem bo po ok 1 miesiacu ok 1k km ubyło i ok 2 cm na zbiorniku plynu chłodniczego, mniej wiecej z poziomu optymalnego na poziom min (sprawdzane na zimnym)

Na ciepłym jest więcej. 
Gdzie szukać przyczyny? już dolać czy jeszcze poczekać... a może to kwestia spadku temp zew powietrza z powiedzmy ok 30 na ok 10 ?

Jeśli dolać to co? wiem ze mam coś różowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

@Quentin88

Najlepiej będzie jak sprawdzisz temperaturę płynu przez złącze diagnostyczne. Chociażby na telefonie dzięki jakiemuś elm327 na bluetooth.

 

Jeżeli termostat jest sprawny, to temperatura będzie rosła do pewnego momentu(80-90c), wtedy termostat się otworzy, a temperatura powinna zauwazalnie spaść. Potem termostat się zamyka i całość się powtarza.

 

Płyny chłodnicze są mieszalne, kolory nie mają znaczenia 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 75 zasiweca sie 2 "kreska" i rośnie do 80 to jest max, potem zaczyna lekko opadac i buja sie delikatnie pomiędzy 74 a 80

Edytowane przez Quentin88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Quentin88No to wszystko jest ok. Przy uszkodzonym termostacie (zawsze otwartym) temperatura by powoli rosła ale nie byłoby tego spadku po osiągnięciu temperatury otwarcia.

 

A co wyszło z płynem chłodzącym? Dalej masz ubytki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może być tak uszkodzenie termostatu że po osignieciu 80 otwiera duży obieg, a potem zapomina go zamknąc/domknąć?

narazie dolane, czekamy... miesiac dwa czas pokaże czy to nie był jednorazowy wybryk po zmianie rozrządu czy jakaś nieszczelność.

Edytowane przez Quentin88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wtedy po pierwszym otwarciu nie wracaloby ci z powrotem do 80 stopni.

 

Skoro miałeś ubytek po wymianie rozrządu, może po prostu układ nie był odpowietrzony. Podczas jazdy się odpowietrzyl a poziom spadł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!