Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie załącza się wentylator chłodnicy.


Rekomendowane odpowiedzi

Scenic 1 1998 2.0 benzyna

Nie załącza się wentylator chłodnicy.

Sprawdziłem:

  • zmostkowałem piny pod przekaźnikami - działa zarówno pierwszy bieg jak i drugi, więc wiatrak sprawny.
  • sprawdziłem WSZYSTKIE bezpieczniki pod multimetrem - wszystkie sprawne.
  • nie załącza się przy włączeniu klimy
  • sprawdziłem przekaźniki - sprawne na 100%. Prąd do przekaźników dochodzi. Tam, gdzie ma być plus nawet bez zapłonu.

Wygląda na to, że jakiś czujnik nie podaje sygnału do przekaźników. Tylko gdzie go szukać?

Edytowane przez stawikendo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączałeś czujnik cieczy na włączonym zapłonie? Masz odejście 3 pin. jeden z nich to bimetaliczny włącznik wentylatora. Wyższy bieg jest podawany z ecu, ale musi działać niższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, stawikendo napisał:
  • zmostkowałem piny pod przekaźnikami
  • działa zarówno pierwszy bieg jak i drugi,
  • więc wiatrak sprawny.

Czujnik płynu chłodniczego włącza wentylator przez przekaźniki ;

   - przekaźniki są sterowane przez ecu, na podstawie wskazań czujnika temperatury cieczy,

          - sprawdzić połączenie czujnika temperatury silnika do sterownika, czy nie zwiera do masy,

          - przeczyścić styki ecu,

         - sprawdzić łącza masowe.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Czujnik płynu chłodniczego włącza wentylator przez przekaźniki ;

   - przekaźniki są sterowane przez ecu, na podstawie wskazań czujnika temperatury cieczy,

          - sprawdzić połączenie czujnika temperatury silnika do sterownika, czy nie zwiera do masy,

          - przeczyścić styki ecu,

         - sprawdzić łącza masowe.

@Andrzej-2010 Jak odpiąłem kostkę od czujnika temperatury, to jeden z dwóch pinów zwierał z masą, myślałem ze tak ma być, bo to czujnik jak na zdj.

czujnik-temperatury-1-83_3555.jpg.1f4708fab469b75e0c0cff08a6edaa9a.jpg

Styki ecu przeczyszczę przy następnej okazji.

O jakie dokładnie łącza masowe chodzi? Gdzie się znajdują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj kod silnika bo coś tu nie pasuje, piszesz że, rok 1998 więc to powinien być scenic ph1 a nie ph2. Są całkowicie inne schematy dla zasilania wentylatora tego silnika.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, aniewa napisał:

Podaj kod silnika bo coś tu nie pasuje, piszesz że, rok 1998 więc to powinien być scenic ph1 a nie ph2. Są całkowicie inne schematy dla zasilania wentylatora tego silnika.

Może być, że ph1, samochód nie mój tylko w weekendy go widzę, jutro jak dam radę zobaczę dowód

@aniewa a masz może oba schematy? Lub wiesz gdzie znaleźć?

Sprawdziłem "opornicę wentylatora" i jest sprawna. Zostały 2 czujniki w termostacie. Jak ich sprawdzić? Wyjąłem kostki z obu i nie są zaśniedziałe. W jednym z czujników (2pinowy) jeden pin to masa, drugi nie wiadomo. Gdy zmostkuję kostkę, nic się nie dzieje. Drugi z czujników (3 pinowy) daje temperaturę na blat, bo gdy go odłącze to wskazówka spada.

Przejrzałem wszystkie schematy, i według każdego nie pojawia się sygnał do przekaźnika, czyli jakiś czujnik nawalił. Myślę, że to nie ten 2pinowy, bo potrzeba min. 3 pinów, żeby dawał sygnał na pierwszy lub drugi przekaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik trzypinowy dwoma pinami zasila wskazówkę na wyświetlaczu, trzeci pin po zadziałaniu bimetalu zaświeca kontrolkę przegrzania silnika.

Czujnik dwupinowy podaje dane do sterownika silnika a tan z kolei zasila według potrzeb dwa przekaźniki wentylatora. 

Do sprawdzenia połączenie tego czujnika ze sterownikiem silnika. Nie wiem tylko jaki masz sterownik silnika by znaleźć odpowiedni schemat.

Popatrzą jeszcze na schematy i coś podrzucę.

Skrzynka bezpieczników pod maską to taka jak na zdjęciu poniżej (przek J i K do wentylatora) czy z dwoma rzędami przekaźników?

image.thumb.png.872bc91263ad00e5237855ade6aef80a.png

 

Edytowane przez aniewa
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, aniewa napisał:

Czujnik trzypinowy dwoma zasila pinami zasila wskazówkę na wyświetlaczu, trzeci pin po zadziałaniu bimetalu zaświeca kontrolkę przegrzania silnika.

Czujnik dwupinowy podaje dane do sterownika silnika a tan z kolei zasila według potrzeb dwa przekaźniki wentylatora. 

Do sprawdzenia połączenie tego czujnika ze sterownikiem silnika. Nie wiem tylko jaki masz sterownik silnika by znaleźć odpowiedni schemat.

Popatrzą jeszcze na schematy i coś podrzucę.

Skrzynka bezpieczników pod maską to taka jak na zdjęciu poniżej (przek J i K do wentylatora) czy z dwoma rzędami przekaźników?

image.thumb.png.872bc91263ad00e5237855ade6aef80a.png

 

Skrzynka wygląda tak:

 

post-25073-1295775134.jpg

(zdjęcie niemoje, ale skrzynka 1:1)

Na otomoto widze, że jest jeszcze jeden czujnik - w chłodnicy. Nie widziałem go nigdy pod maską bo skraplacz klimatyzacji zasłaniał.

Jesli dobrze rozumiem, gdy odepnę wtyczkę, wentylator powinien się odpalić.

renault-megane-scenic-chlodnica-wody-osobowe-skarzysko-kamienna-sprzedam-435479457.thumb.jpg.27fbf837353c7c62b2e677dbea78a239.jpg

 

Edytowane przez stawikendo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie brak tego czujnika przy chłodnicy komplikował sprawę. Jeżeli masz tam czujnik to sprawa jest wyjaśniona. Zamieszczam schemat zasilania wentylatora dla silnika 2.0 F3R 8 zaworowego.

image.thumb.png.be4e5542233f5655f32ad740c2457d04.png

248- czujnik temperatury w chłodnicy

206- czujnik ciśnienia klimatyzacji

335- przekaźnik małej prędkości

234- przekaźnik dużej prędkości

321- rezystor wentylatora

262- silnik wentylatora

597- skrzynka bezpieczników pod maską

Cewki przekaźników wentylatora zasilane są poprzez bezpiecznik 5 A w kabinie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, aniewa napisał:

Właśnie brak tego czujnika przy chłodnicy komplikował sprawę. Jeżeli masz tam czujnik to sprawa jest wyjaśniona. Zamieszczam schemat zasilania wentylatora dla silnika 2.0 F3R 8 zaworowego.

image.thumb.png.be4e5542233f5655f32ad740c2457d04.png

248- czujnik temperatury w chłodnicy

206- czujnik ciśnienia klimatyzacji

335- przekaźnik małej prędkości

234- przekaźnik dużej prędkości

321- rezystor wentylatora

262- silnik wentylatora

597- skrzynka bezpieczników pod maską

Cewki przekaźników wentylatora zasilane są poprzez bezpiecznik 5 A w kabinie.

DZIAŁA! Problemem była kostka do czujnika w chłodnicy. Według schematu jeden pin powinien mieć +12V, a nie było go. Bezpiecznik w kabinie był cały, więc podłączyłem ten pin z kostki pod jakiś obwód po stacyjce i zabezpieczyłem 7,5A. Potem zwarłem ten pin z pozostałymi dwoma (po kolei) to załączał się kolejno pierwszy i drugi przekaźnik. Podłączyłem wszystkie, odłączyłem poprzednią prowizorkę, zagrzałem silnik i wentylator odpalił się, gdy wskazówka dobiła ponad środkową kreskę, czyli działa. Dziękuję bardzo za schemat, który mega mi pomógł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!