Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bąbelki w przewodach paliwowych


n1gdy

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 8.02.2020 o 16:44, n1gdy napisał:

Dzisiaj w salonie renault rano wymieniono mi filtr paliwa na oryginalny. Jeżdżę cały dzień dzisiaj i nie słyszę wogóle objaw pęcherzyków powietrza idących wcześniej do pompy także potwierdzam usunięcie usterki. W tym przypadku wymiana na oryginalny filtr paliwa załatwiła wszystko. :D:D

W końcu mam spokój z męczącym od dawna mnie tematem. :D

U mnie podobnie - bawiłem się w wymianę oringów (chyba najlepszy rozmiar to 9,5 x 2,0 z VICONu, bo NBR wg fachowców ze sklepu z oringami po pewnym czasie straci swoje właściwości w kontakcie z olejem napędowym), tak jak koledzy sugerowali ale niewiele to pomogło - pęcherzyki nadal szły przewodem do pompy CR. Problem rozwiązałem dopiero wymieniając filtr na KNECHT/Mahle KL485/5D (z tego co pamiętam on szedł też na pierwszy montaż). Problem pęcherzyków miałem na filtrze brandowanym przez Renault i produkowanym przez UFI (Made in China). Wnioski możecie sami wyciągnąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 4 tygodnie później...

Również u mnie są bąble pomiędzy filtrem paliwa a pompą. Wymieniałem ostatnio filtr paliwa na Purflux, bąbli było mniej, ale były. Wyjąłem reflektor znad filtra, poruszałem złączką węża idącego do pompy i widać wyraźnie, że jak go docisnę do filtra to bąble znikają. Poza tym złączka lata po kroćcu filtra jak chce. Mogę ją swobodnie przesuwać ręką góra dół - tak mniej więcej 1 cm, ale złączka jest zaczepiona na filtrze. W każdym razie wina jest po stronie złączki.

Chyba na filtr wsadzę sam wężyk 10mm z opaską i dam nypel z opaskami żeby połączyć 2 węże, bo bym rozciął stary wąż gdzieś w połowie i tą część od strony pompy bym zachował i dołożył nową część od strony filtra. 

Jak myślicie? Ten nypel i opaski by zdały egzamin? Wymieniłem ostatnio wtryski na nowe i nie uśmiecha mi się katować ich bąblami powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, filolog napisał(a):

ogę ją swobodnie przesuwać ręką góra dół - tak mniej więcej 1 cm

Przy właściwie zaciśniętej złączce czyli do usłyszenia kliknięcia nie będzie żadnego ruchu góra-dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację @aniewa. Właśnie to sprawdziłem i okazuje się, że takie małe  czarne "żabki" po bokach złączki, które odpowiadają za trzymanie i kliknięcie po podłączeniu, są zmęczone życiem i odkształciły się nieco na zewnątrz. Powoduje to słabe trzymanie wtyczki na kroćcu filtra i "bąblowanie".

Wgiąłem te "żabki" kilkakrotnie cienkim śrubokrętem do wewnątrz złączki i jest poprawa. Trochę lepiej się "zaklikało", ale wiadomo, że jest to tylko rozwiązanie doraźne. Złączka i tak wymaga wymiany. W każdym razie nie ma żadnych bąbli!! Testowane dłuższą chwilę, nawet na wysokich obrotach silnika. ZERO bąbli.

Jak sądzisz?  Czy wymyślona przeze mnie operacja pod kryptonimem "nypel i opaski" miałaby rację bytu? Są do kupienia nowe przewody, ale czarne, gdzie nie ma jak podejrzeć bąbli. Wolałbym zachować przezroczystość.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, filolog napisał(a):

Są do kupienia nowe przewody, ale czarne, gdzie nie ma jak podejrzeć bąbli.

Ja mam takie i bardzo sobie chwalę, nawet nie korci mnie by zajrzeć pod maskę pod kątem występowania bąbli, bo ich po prostu nie widać :D. Dzięki temu od kilku lat śpię dużo spokojniej, w starym SC II z przeźroczystymi przewodami co jakiś czas szukałem tych nieszczęsnych bąbli.

Co do wężyków i opasek to tylko czarny, gruby do paliwa, przeźroczystych raczej porządnie nie uszczelnisz zwykłą opaską.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tysiące silników ma założone czarne przewody i nikt z użytkowników nie narzeka na niewłaściwą pracę wtryskiwaczy. Założysz nowy przewód i na 10 lat zapomnisz o bąbelkach w paliwie. Swoją drogą instrukcja przewiduje niewielką ilość pęcherzyków powietrza w rurkach i podaje, że to jest dopuszczalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!