Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrycznie składane lusterka.


Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym wolał w kompie zmienić. Bo czujnik jak oszukam to wycieraczki nie będą działać.

 

takie przeprogramowanie kompa (nie samego czujnika) jak u mnie nie ma wplywu na dzialanie czujnika deszczu - swiatla mam wlaczane z automata, a czujnik deszczu dziala jak nalezy.

 

[ Dodano: 2007-03-01, 22:05 ]

yyyyy... a nie latwiej zostawic pokretlo na "2" (czyli zalaczone mijania). i tak jak sie zgasi silnik i wyjdzie z auta to swiatla gasna. co tu kombinowac? wsiadasz, odpalasz, swiatla sie zapalaja. gasisz, wysiadasz, gasna. ja tak mam i nie pamietam kiedy ostatnio ruszylem to pokretlo... :mrgreen:

 

jeden bool tego rozwiazania - otwierasz auto centralnym i swiatla sie zapalaja. jesli jest zima, to moze braknac pary przy wlaczonych swiatlach, wtedy trzeba manetke przekrecic, auto odpalic i swiatla wlaczyc;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak źle i tak nie dobrze. Konstruktorzy nie wysilili się. Lusterka powinny się same chować, i światła zapalać. M II rozpieszcza właścicieli.

 

A trzeba wyczaić jak włącza się opcję świateł dziennych. W Volvach, i PSA w manetce się coś kombinuje. Czuje że w instrukcji po norwesku jest o tym cała strona. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie. mnie swiatla zapalaja sie dopiero PO zapaleniu silnika, nawet jak dam zaplon (bieg+hebel) to swiatla nadal czekaja zgaszone. dopiero gdy ruszy alternator swiatla sie zapalaja, gasna po zgaszeniu silnika a nastepnie otworzeniu drzwi kierowcy (po samym zgaszeniu swiatla nadal pala, tak jak reszta elektryki) takze o aku sie nie boje i nigdy mu pary nie braklo, zawsze od kopa tak samo szybko odpala, tylko swiece sie roznie grzeje zaleznie od temp w nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie swiatla zapalaja sie dopiero PO zapaleniu silnika

A u mnie jest tak jak pisał cienisław Mam takie auto jak DrNO tylko 5d (nawet kolor ten sam :mrgreen: ) rok 2002, więc jak to jest z tymi światłami??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby auta takie same a inne, sprzeczac sie nie bede bo nie ma o co;-) ja z mojego przeprogramowania kompa jestem zadowolony - dziala i nie musze juz o niczym pamietac, chociaz czasami sie sam lapie jak za dlugo stoje gdzies z wlaczonym silnikiem to zapodaje postojowki, a jak ruszam, daje manetke na 2;-) potem jak ide na drugi dzien do auta, najlepiej jak jest sniego, otwieram z pilota, zaczynam odsniezac wyjeta z bagaznika szczota i zastanawiac - znowu zostawilem na wlaczonych swiatlach? po chwili dociera do mnie - znowu zostawiles manetke na 2...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

grejt!!! ja sie tym zajme przez weekend! :)

 

a zaraz zweryfikuje ale wyglada rzeczowo! :)

 

dobra... wiec tak:

 

schematy kazdy widzi, kabelki do podpiecia przekaznika sa opisane na schematach. w przekazniku cewke zwieramy jakims napieciem tylko przy zalaczonym aucie:

1. zasilanie komutowane (to co sie pojawia po otwarciu auta)

2. autor tekstu zaproponowal zasilanie od przelacznika swiatel, jako ze zawsze jezdzi z zalaczonymi swiatlami (pewnie wersja z czujnikiem)

 

mnie nie podoba sie jedno. umiejscowienie nowego przekaznika :/ w projekcie jest miedzy manetka a silnikiem lusterka. takie rozwiazanie eliminuje mozliwosc rozlozenia lusterek przy wylaczonych swiatlach... ani nie mozna zlozyc lusterek w czasie jazdy. ja bym przekaznik umiescil przed manetka. wtedy mamy automatyczne i w razie potrzeby (ciasna uliczka) reczne skladanie z manetki.

 

mozliwe ze w weekend bede cos kombinowal, bo mam zamiar zalozyc oswietlenie na nogi. to akurat by bylo przy okazji. :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no to tak... kminilem dwa dni i od razu powiemz e nie zrobilem. nadal lusterka skladaja sie u mnie recznie. problem jest taki ze po prostu nie ma skad wziac sterowania do przekaznikow (trzeba dwa wsadzic).

 

po konsultacjach z dwoma elektrykami jestem w kropce :/

 

dowiedzialem sie ze jest fajna rzecz taka jak fotokomorka handsfree. ona dostaje zasilanie pare sekund po zamknieciu auta, traci moment po otwarciu. to czyni ja jako genialne zrodlo sterowania przekaznikami, ale... drugi elektryk powiedzial ze nie do konca jest to szczesliwe miejsce bo (tu zaznaczyl ze nie jest pewien) podpinanie czegos w ten uklad moze sie wiazac z wadliwa praca ukladu hands free :/ jednak po swietach jak wroce do kraju, sprobuje wykorzystac zasilanie fotokomorek do sterowania przekaznikami. do fotokomorek dochodza trzy kable: +, masa, sygnal. sadze ze jesli "sygnal" zostawi sie w spokoju, to wszystko nadal bedzie dzialac jak nalezy.

 

kolejnym problemem jest dostanie sie do tych kabl :/ niestety ale trzeba zerwac boczek drzwi. ten, aby ulatwic zadanie, jest na zatrzaskach ORAZ klejony. podobno po odkreceniu wszystkich srub, trzeba zdzierac na zywca z blachy... znajomy mechanik zawsze sie trzymal od tapicerek z daleka i podobno prawie zawsze cos sie uwali :/ sprawdze, moze dostane sie do tych kabelkow po wyciagnieciu zamykanego schowka z drzwi...

post-13-1175615333_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!