Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Padł akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

radosny masz dobry akumulator zamontowany (60Ah). Mam takie auto jak ty i mam identyczny też exide. Większe aku mogły być montowane w innych wersjach wyposażeniowych. Ten 60Ah spokojnie wystarcza o ile nie dołożyłeś jakiegoś ekstra wyposażenia elektrycznego.

Ja mam zamontowany dodatkowy zestaw audio z mocnym - prądożernym wzmacniaczem i nie ma żadnych problemów. Ponadto przy krótszych przebiegach dziennych aku 60Ah będzie rzadziej niedoładowany niż 70Ah. Aku mam od nowości, a auto jest z 2016 roku i działa bardzo dobrze, nigdy nie było problemu z odpaleniem na wet w mroźne zimy po 3-4 dniach stania na mrozie. Ja mam krótkie przebiegi dzienne i aku nie jest w stanie się w tym czasie podładować, dlatego 2-3 razy w roku doładowuje go automatyczną ładowarką.

Polecam Ci doładować ten akumulator który masz - jeśli bez demontażu z auta, to jakąś "inteligentną" ładowarką, których mnóstwo na rynku. Lepiej jednak wymontować go z auta i naładować nieco wyższym niż 14,4V napięciem bo wtedy naładujesz go na 100%. Takie ładowanie powinny trwać kilkanaście godzin, a jeśli ładowarka pokaże, że już naładowała, a minęło kilka godzin (5-8) to najlepiej powtórzyć ładowanie. Ładowarki działają bezpiecznie by nie uszkodzić akumulatora, nie wygotować elektrolitu, a to powoduje, że przy zwykłym ładowaniu nie są w stanie do 100% doładować aku czy go odsiarczyć (zregenerować). W dobrym sklepie/serwisie po takim ładowaniu będziesz mógł wykonać test akumulatora specjalnym testerem. 

Takie podładowanie prawie nic nie będzie cię kosztowało, a zweryfikuje ostatecznie stan aku. Oryginalne (z pierwszego montażu) akumulatory są dużo lepsze niż odpowedniki aftermarket i szkoda się ich pozbywać zbyt wcześnie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie montowałem nic extra. Komunikat z kontrolą start stop pojawił się po 200km jazdy i nocowaniu autka pod chmurką w górach świętokrzyskich (od roku parkuje regularnie w garażu). Co do pojemności to właśnie z serwisu renault dostałem wycenę wymiany aku i tam wpisali 70ah... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeżeli napięcie na podpiętym prostowniku nie przekracza 16 V to można zaryzykować ładowanie z podpiętymi klemami.

Ja zawsze demontuję akumulator bo i tak auto stoi pod chmurką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...

Czy M4 2020 trzeba wykonać adaptacje aku po  tym jak sie go wyciągnie w celu ładowania ?

Jakoś długo czekam na odpalenie auta od momentu naciśnięcia przycisku START  i często nie działa start stop - wyskakuje optymalizacja akumulatora .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie trzeba. Ja nie wymieniałem ale odlaczalem na dłuższy czas i nic się nie działo. 

BTW u mnie nadal fabryczny akumulator, szósty rok 121 kkm nalotu. Ostatnio nawet rzadziej wyłączam SS żeby go szybciej wykończyć i przejść do testów zwykłego kwasiaka 😝

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest solidny, bezproblemowy samochód. Nie wykonuje się tak jak kiedyś adaptacji szyb itp. Zegarek u mnie ustawił się z powrotem sam, nawet średnia się nie skasowała.

Ja również 6 rok. już 3 x doładowywałem aku, ale nie że padł, tylko profilaktycznie. Niemniej, nie spowodowało to że podczas rozruchu napięcie spada do poziomu 11,3 V. Może jeszcze lato objeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!