Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Padł akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

No i stało się coś, czego się nie spodziewałem. 65 tys., auto kupione w zakupie kontrolowanym. Bajka? Dziś w Warszawie stęknął, przy odpalaniu, ale pomyślałem, ze mi się przywidziało. Po dojeździe do mamy do Kielc, zostawiłem na parę godzin, potem odpaliłem i już było ciężko, stanąłem na stacji, żeby kupić fajki i już nie odpalił. Znaczy odpalił, ale na kable, które na szczęście były na stacji. Do hotelu dał radę, jutro w Renault Kielce mają zamontować nowy akumulator, jeśli przyjedzie na czas z Będzina )))) takie to historie z 3 letnim autem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kupiłem akumulator wykonany w technologii EFB, podobno ma lepiej działać z systemem start-stop, pożyjemy zobaczymy. Podobno jeszcze lepsze są AGM ale droższe. 

Oryginalnie w megance są zwykłe akumulatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA mam oryginalny Renault (robiony chyba przez Varte)który ma już ponad 8 lat a auto zrobiło ponad 140tyś km.  Czyli w nowszych autach cześć oszczędności na start stop idzie na zakupy nowych aku <ok>

Edytowane przez tomqu86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdajes sobie sprawę, że zwykły akumulator wytrzyma do 1,5 roku i nie dostaniesz wymiany - zwrotu pieniędzy z gwarancji.

Niektórym mimo to się opłaca.

Z tym niedoładowaniem to są inne progi. Pełne ładowanie również go wykańcza.

 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakres pracy alternatora dla zwykłego Aku jest 13,8-14,4V dla 20 stopni.

Zakres pracy alternatora dla AMG 12-15,5V.

Największy problem zastąpienia występuje latem, bo wtedy wykańcza Aku.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skad macie te akumulatory ze Wam padaja po 1.5 roku czy 2 latach powinien wytrzymac minimum 5. Albo robicie bardzo krptkie dystansy i nie doladowujecie aku albo jakies problemy prado jedzace w au ie w dwoch megankach 2 rok od zakupu aku nie byl wymieniany auta robia 15 tys rocznie i zima tez jezdzone i nie zapowiada sie na wymiane aku tak samo w clio i pyziu 307 akumulatory wiekoae i trzymaja 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co jak czytam wpisy w tym poście to mi się śmiać chce - do systemy SS wkładać zwykły akumulator - życzę powodzenia. 

 

[Cenzura]  następne druciarstwo - kupiło się samochód z SS to trzeba mieć na wymianę akumulatora dedykowanego pod taki system. Najpierw cuda się wyprawia, a potem plącz że gwarancji nie chcą uznać.

Ciekawe Czajkus, w której to Megance IV z SS jest zwykły akumulator - chyba że ktoś na salonie przytulił oryginalny, a w jego miejsce włożył normalny (bo różnica w cenie jest galanta).

Ja w swojej Intense z SS mam taki jak na załączonym zdjęciu - czyli EFB.

20191029_202337.jpg

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pitrek, a założysz się ze mną, że jeśli wstawisz normalny kwasowy do Meganki IV z SS to go szlag trafi szybciej niż ta gwarancja obowiązuje. 

A gwarant (czyli producent aku), po zapoznaniu się w jakim aucie pracował napisze Ci, że uszkodzenie z winy użytkownika (a w nawiasie wpis, że do SS używa się innych akumulatorów i tu podadzą Ci jaki model aku od nich jest dedykowany) - o to mi chodziło z gwarancją.

Zwykły akumulator kwasowy nie jest przystosowany do cykli pracy jakie panują w aucie z SS.

Co będzie po gwarancji na Megankę to mnie nie interesuje za bardzo (mam przedłużoną na 4 lata do końca leasingu), bo po leasingu idzie do sprzedaży, a biorę następny w leasing.

 

Ja mam swój od nowości - czyli 06.2016 (bo wtedy auto wyszło z fabryki, ja kupiłem 12.2016) - auto jeździ głownie po mieście (żona do firmy ma 5km w jedną stronę). Czyli robi małe przeloty i w sumie mógłbym stwierdzić, że jest raczej na deficycie prądowym nonstop. A dział jak trzeba i nic się nie dzieje - z tym że ja raz na jakieś 6 m-cy podłączam go pod prostownik automatyczny (bo żona wtedy stwierdza zazwyczaj, że chyba trzeba bo się SS nie odpala po mieście często). I samochód jeździ z SS cały czas - bo nie chce się żonie ciągle po odpaleniu tego systemu wyłączać (a może wie ktoś czy da się go Clip'em wyłączyć na stałe).

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.10.2019 o 17:48, Pitrek napisał:

Pożyjemy zobaczymy. Ja się testów nie boję :-)

A jak to pełne ładowanie wykańcza akumulator bo nie kumam? Regulator pilnuje napięcia i tyle. Jak się naładuje to prąd spada do bardzo niskiego i tyle. 

Zwykły aku z systemem start-stop padnie w dwa lata. Taki byl oryginalnie w megi. 

U siebie mam ten system wyłączony. Dlatego kupiłem zwykły. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Komarek napisał:

Zwykły aku z systemem start-stop padnie w dwa lata. Taki byl oryginalnie w megi. 

U siebie mam ten system wyłączony. Dlatego kupiłem zwykły. 

Nie oznacza to, że wytrzyma dłużej. Problemem nie jest skrajne rozładowanie, bo zwykły krótkotrwale to wytrzymuje, ale szybkie ładowanie i gwałtowny wzrost temperatury elektrolitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz nic zepsutego, masz po prostu system ESM (Energy Smart Management). Działanie tego systemu polega na odłączaniu ładowania akumulatora podczas gwałtowniejszego przyśpieszania. Spadki poniżej 13 V spowodowane są zasilaniem układów tylko z akumulatora podczas tego przyśpieszania. Natomiast podczas hamowania akumulator jest ładowany większym prądem dla uzupełnienia strat pojemności wynikłych z pracy na samym akumulatorze. Przez większość okresu masz prawidłowe ładowanie 13,5 V wynikające z normalnej jazdy ze stałym obciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!