Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z poduszkami airbag


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Posiadam Megane III ph1 1.9 dCi z 2009r, wyświetla się kluczyk "service" oraz kontrolka airbag, dodatkowo wyświetla się informacja poduszka pasażera wyłączona oraz skontroluj poduszkę powietrzną.

Podpinając komputer i program DDT4ALL, widzi błędy, czujnik zajętości fotela kierowcy oraz wyłącznik airbag, w obydwóch błędach jako powód pisze niewłaściwa rezystancja.

Czujnik oraz wyłącznik zostały sprawdzone multimetrem, rezystancje odpowiednio 100 i 400 ohm, przewody czujnika zlutowane na krótko pomijając kostkę, zmierzyłem instalację i na wejściu do kontrolera airbag (tej czarnej skrzynki) opór się zgadza.

Przez pewien czas przy kasowaniu błędów DDT4ALL kontrolka airbag pasażera robiła się zielona, czyli poduszka się aktywowała, po wyjęciu i włożeniu karty problem wraca.

Brakuje mi pomysłów już gdzie szukać usterki, może ktoś coś podpowie albo miał podobną sytuacje?

Pozdrawiam, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam zwarcie. Samo się zrobiło czy po jakiejś ingerencji w aucie?

1 godzinę temu, pepe0224 napisał:

Przez pewien czas przy kasowaniu błędów DDT4ALL kontrolka airbag pasażera robiła się zielona, czyli poduszka się aktywowała, po wyjęciu i włożeniu karty problem wraca.

Po jakim czasie? Czy od razu po włożeniu karty czyli w trakcie testu systemów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie po montażu instalacji gazowej podczas którego jedynym wkręconym bezpośrednio w auto wkrętem naruszono jeden z obwodów. Konieczne było znalezienie tego miejsca i naprawa instalacji.

Nie odpowiedziałeś na pytanie

14 minut temu, pbet napisał:

Samo się zrobiło czy po jakiejś ingerencji w aucie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu już Ci nie pomogę. Podzieliłem się doświadczeniem. Z moim problemem mechanik pracujący kiedyś w ASO sobie nie poradził i narażał mnie na niepotrzebne koszty przez kilka wizyt. ASO rozwiązało problem w kilka godzin za jedną wizytą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Okej, mała aktualizacja:

Okazało się że sterownik airbag widzi złe opory, zakupiłem drugi i dałem do magika w celu zrobienia z dwóch jednego, stwierdził że wyczyścił crash date jednak ja widzę w komputerze że było uderzenie. Poprzednie błędy zostały wyeliminowane, rezystancja widziana teraz przez "nowy" sterownik jest OK. 

Jednak pojawił się nowy błąd którego nie mogę wyczyścić DDT4ALL wywala błąd.

Driver frontal stage 2 deployment control 32770 [0x8002] [1b] circuit resistance above threshold.

Co to może być? Źle wyczyszczona crash data czy jednak coś innego?

Pozdrawiam, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat ogarnięty! :) U mnie problemem był uszkodzony moduł Airbag, błąd z poprzedniego posta wywaliło ponieważ w plastikowej obudowie "nowego"  sterownika poduszek powietrznych jest masa która była lekko zabrudzona. Z racji tego że naprawiłem swoją usterkę, dociągnę temat do końca dla następnych osób.

90% problemów "skontroluj poduszkę powietrzną" dotyczy tego rezystora na szynie pod fotelem kierowcy, zanim zaczniecie coś ciąć, lutować na krótko ja polecam zainwestować w interfejs, może być DDT4ALL bo jest prosty w obsłudze.

W DDT4ALL po podłączeniu ze sterownikiem poduszek widzimy błędy, jeżeli brzmi on rezystancja za wysoka / za niska, wchodzimy w zakładkę "Configuration: sensors" gdzie wyświetlą nam się nasze czujniki airbag wraz z oporami w OHM, dla czujnika pozycji fotela kierowcy oraz dla wyłącznika poduszki pasażera powinno być to albo 100 Ohm, albo 400 Ohm.

Jeżeli widzimy wartości inne niż podane, to nie rzucajmy się do kupna nowego czujnika na szynę, lutowania wtyczki fotela na krótko jak niektórzy radzą, tylko polecam kupić rezystor 100 Ohm, uciąć czujnik na szynie i wlutować go w wiązkę. Rezystor nie ma +/- więc obojętnie jak go wlutujesz, pamiętaj tylko żeby zawsze ODŁĄCZYĆ AKUMULATOR.

Po wlutowaniu sprawdzić czy błąd jest czy zniknął i sprawdzić co widać przez interfejs. Można zostawić ten rezystor, można wymienić, zależy kto co potrzebuje.

Jeżeli dalej wyświetla się ten błąd to można: 

-odciąć kabelki od wtyczki fotela i sobie lutować (tylko te dwa, po co więcej) 

-zdjąć tunel środkowy i dobrać się do modułu airbag tak jak ja to zrobiłem, na wejściu szerokiej kostki do modułu miałem 100 Ohm (sprawdzane multimetrem) więc uszkodzenie wiązki odpadało, dodatkowo czujnik z szyny również działał poprawnie. Wyłącznik poduszki pasażera również na wejściu do modułu (wchodzi tą małą wtyczką) miał 100 Ohm więc tylko potwierdziłem że wiązka jest na 100% cała. 

Moduł poduszek odkręcamy na wyłączonym akumulatorze ponieważ jak wyżej pisałem na jeden ze szpilek jest masa, to nic że masa jest też w wiązce i jest przykręcona obok, moduł ma swoją. Jak mamy nowy albo "nowy" moduł przed podłączeniem akumulatora dokręcamy go!

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Cześć,

delikatnie odświeżę temat ponieważ problem i u mnie się pojawił, ale skoro z diagnostą nie da się rozmawiać jak z człowiekiem to przywalił się o kontrolkę.

Poszperałem w sieci i znalazłem jedną z opcji, która pasowała w sumie do mojego samochodu - chińskie radio w miejscu wyświetlacza. Okazuje się, że tam majfrend przygotował kawałek wiązki, ale nie opisał po co.

Diagnostyka modułu poduszek jest dziwnie zrobiona, bo okazuje się, że musi być oryginalny wyświetlacz, który posiada kontrolki bezpieczeństwa. Bez tego będzie zwracał i akurat 4 kabelki, które dodał majfrend do radia idealnie pasują czyli można mieć i radio i brak błędu. Przyznam, że przekopałbym pół samochodu i na to nie wpadł. Ponieważ ktoś podzielił się tą informacją dzielę się i ja - może komuś się przyda.

Przy okazji lekkim offtopem odnośnie słynnej żółtej Megane zniszczonej w Krakowie - tam z tego co widziałem na filmiku właściciel również zostawił oryginalny daszek (wersja z nawigacją była) ale radio aftermarketowe zostało zamontowane pod kratkami nawiewu - przygotowana instalacja, ale utwierdziło mnie w przekonaniu, że może być to powód (musiałem zamówić wyświetlacz, bo swojego już nie miałem).

obraz_2023-09-22_164618101.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!