Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o weryfikację ogłoszenia


micha1964

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

 

Zgłaszam się z prośbą o ocenę poniższego ogłoszenia:

 

https://www.olx.pl/oferta/renault-megane-iii-grandtour-1-5-dci-110-km-salon-polska-CID5-IDBzGvX.html#b567f7dbfc

 

Szukam ogólnie auta (kompakt w kombi) max do 30 tys (najlepiej do 25). Auto użytkowane głównie na krótkich trasach (ok 60 km w jedną stronę jakieś dwa razy w tygodniu), sporadycznie po mieście. Czy 1.5 dCi da radę w takich warunkach? 

 

z góry dzięki za odp i wszelkie sugestie odnośnie zakupu.

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na dci to bieda edyszyn strasznie , brak navigacji , klimatronika , koła na stalówkach , siedzenia najtańsze jakie możliwe w megance i zapewne grzałki powietrza co w zimę przydaje sie strasznie , w tej cenie , to tylko fakt ze duży znaczek i soczewkowe lampy z przodu ale warto może byłoby się rozejrzeć bardziej  i w tej cenie trafić na mega wypasiona wersje.

na takie przebiegi to raczej ok jeżeli chodzi o dci aczkolwiek nie zastanawiałeś się nad pb ? tylko ze w tym roczniku to już tylko 1.2 TCE i 1.6 SCE nie mylić z tym 1.6 16v ze starszych roczników to już nie ten sam silnik jeżeli chodzi o jakość , dynamikę jak i spalanie.

 

jeżeli chodzi o dany model z oferty  , to fotek mało i robione tak na szybko , trzeba byłoby bliżej się przyjrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisał kolega wyżej, bieda straszliwa z wyposażeniem. W tej cenie i przebiegami jakie planujesz, to poszukaj może jednak benzyny z LPG (np 1.6 16v). Wyjdzie Cię taniej i odejdą Ci problemy z wtryskami, dwumasą, DPF i podobnymi bolączkami diesli użytkowanych na krótkich trasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.11.2019 o 14:57, MichalVTS napisał:

Jak napisał kolega wyżej, bieda straszliwa z wyposażeniem. W tej cenie i przebiegami jakie planujesz, to poszukaj może jednak benzyny z LPG (np 1.6 16v). Wyjdzie Cię taniej i odejdą Ci problemy z wtryskami, dwumasą, DPF i podobnymi bolączkami diesli użytkowanych na krótkich trasach.

60 km w jedna stronę to nie jest mało, pewnie też nie po mieście w korkach wiec moim zdanie diesel ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak koledzy wyżej pisali bieda edyszon. Według mnie poszukał bym czegoś starszego 2010 za 20k ale z silnikiem 1.9 albo 2.0 dCi lub benzyna 1.6 2.0 

1.6 trochę słaby silnik do tak ciężkiego auta a 2.0 w benzynie super jeździ tylko sporo pali ale silnik trwaly. Ja sam szukałem i skoczyło się na 2.0 dCi ale nie w kraju bo tu ciężko od handlarza o coś bez przygód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.11.2019 o 14:57, MichalVTS napisał:

Jak napisał kolega wyżej, bieda straszliwa z wyposażeniem. W tej cenie i przebiegami jakie planujesz, to poszukaj może jednak benzyny z LPG (np 1.6 16v). Wyjdzie Cię taniej i odejdą Ci problemy z wtryskami, dwumasą, DPF i podobnymi bolączkami diesli użytkowanych na krótkich trasach.

 

A czy Kolega jest pewien tego co pisze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien, bo jednak kolega szuka samochodu, który będzie miał już trochę km najechane, więc ryzyko związane z usterką wtrysków czy dwumasy w dieslu, który kupi raczej z dużym przebiegiem, będzie wysokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym aucie jak na posiadany przez kolegę budżet dla mnie brakuje tylko klimatronika (dwustrefowy jest super jak na fotelu pasażera jest maruda) oraz elektryki z tyłu. Narzekaniu na brak nawigacji w tym modelu się dziwię. W czasach gdy najlepsze mapy z informacjami o korkach i ostrzeganie o radarach ma się w telefonie do tego za darmo, fabryczna nawigacja w tym samochodzie to nie jest coś niezbędnego, a nawet wprost przeciwnie: Jak masz nawigację fabryczną, to nie ma podstawki pod kubek i w trasie pozostaje chyba jedynie grzanie jajek kawą.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie da radę. Michał, ja mam przejechane 350k km i nie wymieniałem i nie wygląda bym szybko wymieniał sprzęgła. A jeżeli nawet, to koszt wcale nie jest jakiś astronomiczny, dowód? Proszę link: https://allegro.pl/oferta/kolo-dwumasowe-sprzeglo-renault-scenic-iii-1-5-dci-7841154969 Nie wymieniałem też wtrysków, ani DPF ani żadnych innych kosztownych części. Samochód jest niezwykle tani w eksploatacji tym bardziej, że ja od początku wymiany filtrów i oleju robię co 30k km. Nie będę wywoływał jałowej dyskusji na temat LPG dodam tylko swoją opinię, gdy miałem go kiedyś w Seat Ibiza 1.6 (AKL) i był to najbardziej usterkowy punkt w samochodzie. Trzeba Ci jeszcze wiedzieć, że ten silnik jest baaardzo ekonomiczny, ja jeżdżę dość szybko i spalanie nie przekracza 5,2l/100km (w miejskich korkach też mało pali)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LPG nie ma się co bać - ja w poprzednim aucie (Volvo V40 1.8 99r) założyłem przy 295 tyś, przy 370 tyś sprzedałem auto - do czasu sprzedaży jedyne co padło to czujnik temperatury w obiegu wody (fizycznie ukręcił się przewód - nowy czujnik 20 zł, naprawiłem sam). Strojone zaraz po montażu i potem dostrajanie po 1 tyś km - potem gazownika nie widział. Teraz służy u nowego właściciela. Ale wymiany oleju jak i filtrów robiłem co 12 tyś. Przy LPG podstawa to montaż u kumatego gazownika (na tym nie ma co oszczędzać) i wymiana filtrów na czas, a niestety jazda na LPG była tańsza niż na ON.

@omegaJeśli do lpg podchodziłeś tak jak do wymian filtrów i oleju (co 30kkm) to może problemy z LPG miałeś przez to?

@micha1964 1.5dci (ja mam 106KM) się naprawdę fajnie odpycha, daje więcej frajdy niż wolnossąca benzyna - na takie użytkowanie jak piszesz będzie ok. Jednak ja na kilkuletnie auto z 1.5 dci z nieznanego źródła bym się nie zdecydował. Jeśli nie musi cię wciskać w fotel to jednak wolnossąca benzyna + LPG u dobrego gazownika może być lepszym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że tyle użytkowników, ile opinii, czyli tak samo jeśli czyta się opinie o 1.5dci w internecie - jedni jeżdżą i nic się nie dzieje, a inni mają problemy :)

 

Co do wyposażenia, to dla mnie sprawa drugorzędna, aby było audio z bluetooth i działająca klima. Jutro rano jadę obejrzeć to autko i dam znać jak wypadło na żywo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@micha1964 To nie tak. Jak czytam forum (moje auto mam zbyt krótko by wypowiadać się na temat awaryjności) to użytkownicy 1.5dci (w MIII) dzielą się raczej na "takich co nie mają problemów" i na "takich co na te problemy czekają/boją się ich". Z rekonesansu na forum i nie tylko wynika, że nie jest to zły silnik (w MIII), ale jego historia robi swoje (przed 2007 rokiem ten silnik to była porażka). Ja prewencyjnie wymieniłem po zakupie panewki (240 tyś) - podobno niepotrzebnie bo stare były jeszcze ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podobnie jak kolega Luktal tez panewki wymieniłem i też chyba niepotrzebnie, ale to pikuś, jak się umie wbić gwoździa w ścianę to i te panewki da radę. W ASO Renault kosztują ok 200zł. Z tym gazem to nie sprawa dbania, to jakaś porażka była, kiedyś opisywałem przypadek na forum. Teraz walczę z przerzutką tylną w rowerze i to jest dopiero wyzwanie, nie mogę sobie poradzić i jutro jadę na serwis rowerowy. Niech robią co chcą bo padłem przy niej. Idę pić piwo pozdrowienia kumple!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacper, to nie jest tak, że piszą głupoty, ot każda sroczka swój ogon chwali. Przykładowo, przy krótkich miejskich przejazdach, na pewno benzyna się lepiej sprawdzi, jak więcej tras do diesel. Przebieg faktycznie jakiś mały, to handlarz? Ja mało jeżdżę, bo ani do pracy ani jakoś specjalnie nigdzie a się siakoś wykręciło już tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!