Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czyszczenie układu turbiny i nie tylko


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!,

Po zakupie auta od siostry wymieniłem olej i filtr oleju , filtry paliwa , powietrza , klimy, odmę/ przeczyszczone wężyki od skrzyni korbowej/ , zawór odmy. Auto sprawdzane Clipem – według zapewnień wszystko ok – scanów nie mam. Od jakiegoś czasu jest problem z „włączaniem” turo – idzie powyżej 2000 obrotów, podwyższone spalanie. Byłem u mechanika, który zdjął rurę idącą od intercoolera i stwierdził że jest za dużo oleju/ stanu zaolejenia rury nie sprawdzałem po kupnie , jak i po wymianie oleju / i trzeba przeczyścić układ turbiny. Postanowiłem zrobić przy okazji : czyszczenie klapy gaszącej, przepływomierza , wymontowanie i ewentualne czyszczenie egr i turbiny. Na forum było w zaleceniach żeby wymienić rurkę zasilania olejem i powrotną od turbo? - które to rurki?, czy trzeba wymieniać przy tej operacji oringi , uszczelki ?, jak tak to które – nie mogę się tego doszukać.

Ktoś pisał też żeby przeczyścić rurkę idącą od egr ? , czy wymieniać  przy tym obejmę zaznaczoną strzałką?

Przy demontażu klapy gaszącej i przepływomierza  wymieniać oringi?

Czy jeszcze coś trzeba by było posprawdzać - mam zamiar auto poddać chip tuningowi do 160 KM.

 

 

foto 2.png

Edytowane przez bilion11
uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamten temat zakończyłem na chwilę obecną - brak scanów z Clipa !!!!. Najbliższy człowiek z Clipem jest w Ostrowie Wielkp. Jeżdżę czasami W kierunku Kołobrzegu to może przejazdem umówię się w Kaczorach albo w Szczecinie

Prosiłbym o pomoc w obecnym temacie. Z Renault nie mam doświadczenia i nie za bardzo ogarniam te wszystkie  schematy/ trochę to  zagmatwane- na obecną chwilę/.  Jeździłem Toyotami i muszę się dokładnie w tym połapać. Myślę że wcześniej uda mi się to wszystko doprowadzić do porządku niż skończy się moja cierpliwość:D.

Edytowane przez bilion11
poprawienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bilion11 napisał:

Na forum było w zaleceniach, żeby wymienić rurkę zasilania olejem i powrotną od turbo? - które to rurki?,

W temacie;  Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005

  -   o tym napisałem, ale dotyczy to aut używanych;

  -   które są kupowane na rynku wtórnym i w większości mają wg; handlarza przebieg ok; 200.000 km,

  -   a w rzeczywistości > 300.000 km,

  -   i ta magistrala olejowa przeważnie jest zapchana nagarem olejowym,

  -  a więc o znacznie obniżonej zdolności smarowania i chłodzenia turbiny,

Ty masz auto po siostrze i z pewnością przebieg jest rzeczywisty - a więc nie jest duży,

Bardzo istotne;

  - co ile km olej był zmieniany,

  - i jaki charakter jazd przeważał,

2045950703_Turbosprarka19dci130KM.thumb.png.44d13c43fe294ac11e52414e1e399a7f.png

 

5 godzin temu, bilion11 napisał:

czy trzeba wymieniać przy tej operacji oringi , uszczelki ?,

Wszystkie oringi i uszczelki należy wymieniać na oryginały;

 - odporne na wysoką temperaturę i olejoodporne,

- wszystkie, które się pojawią przy demontażu,  

5 godzin temu, bilion11 napisał:

Ktoś pisał też żeby przeczyścić rurkę idącą od egr ? ,

Jak dostaniesz się do egr to zobaczysz ;

  - jak będzie zapchany sadzą i grudkami spieczonego oleju,

  - podobnie będzie z kierownicami turbiny.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

Auto praktycznie cały czas jeździło po Wiesbaden ,dopiero w ostatnim półtora roku siostra jeździła na dłuższych trasach / raz w tygodniu 100 km w jedną stronę w poniedziałek i powrót w piątek? Olej wymieniany tak jak to Niemcy co dwa lata!!!  Także oceń czy te rurki będą do wymiany? i jak mógłbyś podać na diagramie które to są byłbym wdzięczny.  Chcę kupić wszystkie części do następnego czwartku i postawić auto  do roboty.

Edytowane przez bilion11
uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie !!!! Mam pewną wątpliwość . Według tego co znalazłem to  przewód zasilający  to  7701478921 http://www.catcar.info/renault/?lang=en&l=c3Q9PTUwfHxzdHM9PXsiMTAiOiJNb2RlbCIsIjIwIjoiTVx1MDBlOWdhbmUgSUlJIiwiMzAiOiJCWjBKIiwiNDAiOiJNYW51YWwiLCI1MCI6IjEyIENhcmJ1cmF0aW9uIFwvIE9pbCBwdW1wIn18fG5vcHJzPT0xNDk1fHxicmFuZD09UmVuYXVsdHx8bm9wcj09MTQ5NXx8dHlwZT09QlowSnx8Y2F0X2lkPT1NfHxpbWc9PXx8Z3JwX2lkPT0xMnx8c3ViR3JwX2lkPT0xMEo%3D

a przewód powrotny składa się z dwóch części 8200790190 i  8200790186 . W/g katalogu to ten zasilający podany przez Ciebie ma inny kształt  . Po prostu nie chciałbym kupić czegoś co nie będzie pasowało.

Edytowane przez bilion11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, bilion11 napisał:

i jak mógłbyś podać na diagramie które to są, byłbym wdzięczny.

1/ Nie mam obecnie możliwości zaznaczyć na zdjęciu które to są, dlatego;

      -  podałem odnośniki przewodów olejowych jako przykłady,

      -  tak jak pisałem powyżej, to wg; przebiegu, te przewody olejowe powinny być OK,

Dnia 14.11.2019 o 13:02, bilion11 napisał:

Byłem u mechanika, który zdjął rurę idącą od intercoolera i stwierdził, że jest za dużo oleju

2/Jaki był stan zaworu odmy olejowej??

    a/ czy było dużo oleju w zbiorniku odmy? 

    b/ czy były drożne kanały odpływowe oleju do miski olejowej?

Dnia 14.11.2019 o 13:02, bilion11 napisał:

Od jakiegoś czasu jest problem z „włączaniem” turo – idzie powyżej 2000 obrotów, podwyższone spalanie.

Dnia 14.11.2019 o 13:02, bilion11 napisał:

Postanowiłem zrobić przy okazji : czyszczenie klapy gaszącej, przepływomierza, wymontowanie i ewentualne czyszczenie egr i turbiny.

3/Jest to bardzo ambitny plan ale wg; mnie niekonieczny;

     a/ w I kroku sprawdź stan, drożność i szczelność wężyków przy elektrozaworze podciśnienia turbiny,

     b/ przeczyść map sensor i zadbaj o jego szczelność,

     c/ przeczyść przepływomierz i egr,

     d/ zadbaj o szczelność przewodów dolotowych,

 4/Jeżeli ;

    a/ klapa gasząca jest sucha i czysta - to jest OK,

    b/ jeżeli kierownicę turbiny chodzą lekko i płynnie - to turbina też powinna być OK.

    

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Nie mam obecnie możliwości zaznaczyć na zdjęciu które to są, dlatego;

      -  podałem odnośniki przewodów olejowych jako przykłady,

      -  tak jak pisałem powyżej, to wg; przebiegu, te przewody olejowe powinny być OK

Przewód zasilający turbiny zamówiłem , ten odpływowy przeczyszczę

 

54 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

2/Jaki był stan zaworu odmy olejowej??

    a/ czy było dużo oleju w zbiorniku odmy? 

    b/ czy były drożne kanały odpływowe oleju do miski olejowej?

Zawór odmy wymieniłem -membrana była jeszcze cała ale nie chciałem czekać aż szlag ją trafi,  odmę też wymieniłem , kanały zostały przeczyszczone- nie pytałem mechanika

 

57 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

/Jest to bardzo ambitny plan ale wg; mnie niekonieczny;

     a/ w I kroku sprawdź stan, drożność i szczelność wężyków przy elektrozaworze podciśnienia turbiny,

     b/ przeczyść map sensor i zadbaj o jego szczelność,

     c/ przeczyść przepływomierz i egr,

     d/ zadbaj o szczelność przewodów dolotowych,

 4/Jeżeli ;

    a/ klapa gasząca jest sucha i czysta - to jest OK,

    b/ jeżeli kierownicę turbiny chodzą lekko i płynnie - to turbina też powinna być OK.

Wężyki drożne i całe, map sensor przeczyściłem - wymieniłem oring na nowy/wymiar oringu jakby ktoś szukał 7,59x2,62/.

 EGR i przepływomierz będą czyszczone. Nie ma możliwości zamówienia oringu przepływomierza/ w ASO czekanie ok. 1 miesiąca - może znacie wymiary byłbym wdzięczny-  w Zielonej Górze jest zakład który dorabia oringi .

Klapę gaszącą sprawdzę - a co jeśli jest mokra?

A jak sprawdzić jak chodzą kierownice turbiny?- miałem kupić strzykawkę i kawałek igielitowej rurki , nałożyć na gruszę i sprawdzić - w ten sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!