Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z silnikiem w megane II 1.6 16V 2003


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie chodzi o czujnik położenia wału czy wałka rozrządu bo już się pogubiłem :D

 

Dodano: 09 lis 2011 - 14:19

Witam! wczoraj wymieniłem wszystkie cewki(miałem niezłego mixa, 2 były beru, jedna denso i jedna była oryg. renault) i świece na ngk. Problem z muleniem zimnego silnika zniknął, auto przyspiesza teraz elegancko nie ma mowy o żadnym dławieniu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam ponownie

 

Wróciłem wczoraj z serwisu po wymianie 4 nowych cewek Beru razem ze świecami, gdyż koledzy wyżej pisali, że problem rozwiązali w ten sposób.

Nadal to samo, samochód po uruchomieniu na zimnym silniku po kilku godzinach nadal dławi i jest mułowaty przez minutę po czym znów wszystko wraca do normy.

Zauważyłem też, gdy silnik samochodu jest już rozgrzany na postoju, nie równo pracuje, lekko trzęsie w kabinie.

Jeździłem po mechanikach, serwisach, nikt nie wie co to może być. Myślałem o czujniku temperatury silnika, sonda lambda, przepustnica ale raczej powinno pokazać na kompie?

Jakieś porady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik położenia wałka rozrządu-koło wlewu oleju

Kolego nie wprowadzaj w błąd. Czujnik położenia wałka rozrządu jest z drugiej strony silnika a nie przy korku wlewu oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam koledzy ponownie

 

Samochód zaworze we wtorek do mechanika, podejrzewają co to może być, ale samochód muszę zostawić im na dzień żeby mieli pewność sprawdzenia auta na zimnym i ciepłym silniku.

Chciałem zapytać o jedną rzecz jeszcze, mianowicie po uruchomieniu silnika gdy pierwszy raz ruszam do przodu , słychać stuki i jest to słyszalne przez chwilę.

Dalej już tych stuków w ogóle nie słychać , mogę się zatrzymać i ruszyć i nic, jeżeli ponownie uruchomię silnik i ruszę to znowu przy ruszeniu jest to słyszalne.

Dla dokładności przy 12-13km/h pojawia się stukanie na 3-4 sekundy odczuwalne na pedale gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam podobny problem. Megane 2004 1.6 16V 113KM auto dusi mi sie w czasie jazdy i muli, dopiero na 4 biegu ma jakies przyspieszenie. W zeszlym roku w lipcu wymienilem rozrzad na nowy wraz z kolem zmiennych faz rozrzadu, przepustnice powietrza, czujnik polozenia walu korbowego, 2 cewki oraz wszytskie swiece + oleje i filtry. Miesiac temu wymienilem czujnik polozenia walka rozrzadu poniewaz pokazywal mi blad na diagnostyce i strasznie go dusilo zwlaszcza na zimnym silniku. Po wymiane czujnika mialem wrazenie ze wszytsko chodzi juz poprawnie, nie dusil sie przez jakis czas ale nadal wydawalo mi sie, ze nie ma takiej mocy i przyspieszenia jak powinien i od jakis 2 tygodni znów mi sie dusi,coraz czesciej. Jade, daje gaz i go przydusza (szaarpnie raz, dwa) nagle troche jakby hamuje zaraz dostaje mocy za chwile znowu przydusi.Przy duzycg predkosciach 120-140 dzieje sie podobnie, czuje ze troche go przydusza.Ze wzgledu na wymieniowe czesci stawaiam na ta sonde lambda. Powiedzicie mi ile jest tych sond w megane 2 i która sonda moze odpowiadac ze te objawy? Stawiam na ta sonda od mieszanki paliwowo-powietrznej.Czy to jest ta sonda za czy przed kolektorem?

Jeszcze pytanko z innej kategori.Pytanie dla posiadaczy 1.6 16V 113KM. Ile obrotów ma wasz silnik przy 100km/h?Mój ma równe 3000obr/min i wydaje mi sie ze to duzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest ta sonda za czy przed kolektorem?

Nie ma sond za i przed kolektorem w megancie II. Jest jedna przed katalizatorem główna i za katalizatorem do "testowania" kata. I jeszcze jedna ważna rzecz na clipie można na żywo obejrzeć działanie każdej z sond Lambda. I od tego bym zaczął.

 

Ile obrotów ma wasz silnik przy 100km/h?Mój ma równe 3000obr/min i wydaje mi sie ze to duzo
A na którym z biegów?? Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zapytać o jedną rzecz jeszcze, mianowicie po uruchomieniu silnika gdy pierwszy raz ruszam do przodu , słychać stuki i jest to słyszalne przez chwilę.

Dalej już tych stuków w ogóle nie słychać , mogę się zatrzymać i ruszyć i nic, jeżeli ponownie uruchomię silnik i ruszę to znowu przy ruszeniu jest to słyszalne.

Dla dokładności przy 12-13km/h pojawia się stukanie na 3-4 sekundy odczuwalne na pedale gazu.

 

 

Mam w Scenicu identyczny objaw i sie zastanawiałem co jest uwalone, żaden mechanik nie potrafi mi odpowiedzieć czemu tak sie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

 

Chciałem się poradzić, mianowice o dławienie na zimnym silniku mojej megi przez ok 5 min. Wymieniłem wszystkie cewki na beru ze świecami,podstawowe filtry, czyszczona przepustnica z adaptacją.

Auto zawiozłem wczoraj do mechanika, po czyszczeniu przepustnicy znaleźli że jest uszkodzony czujnik map sensor przy katalizatorze ssącym i dostaje lewego powietrza. Czy może to być ta przyczyna? Obawiam się czy oni go przypadkiem nie uszkodzili przy wyciąganiu bo jest wyłamany z jednej strony. Powiedzieli że ten czujnik tak sobie leżał wyłamany. Nowy siemens 600 zł, zamiennik 250 zł. Czy na kompie pokazałoby że jest uszkodzony?bo przed jego wyciągnięciem map sensora podłączali pod kompa i nic nie pokazało, czyścili też przepustnicę z nagaru...a dzisiaj telefon że map sensor jest walnięty:(

Zamówili mi zamiennik jutro ma przyjść, podepną i zobaczą na zimnym silniku czy go dławi. Dodam że ostatnie tygodnie ciepła jak były odpalałem go na zimnym i przy jeżdzie wogóle go nie dławiło, spadek temp, wilgotno ijuż auto daje sie weznaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Megane II 1.6 16V 2004

 

Dziś po raz pierwszy miałem podobny problem jak koledzy wyżej, z rana po wejściu do samochodzu ruszyłem w trasę, przez pierwszą minutę przy próbie dodania gazu na biegach 1, 2, 3 auto dusiło się, nie ciągnęlo jak zwykle, po minucie problem ustał. Odpala normalnie(raz zakręci), przy zakupie jakiś miesiąc temu wymieniłem rozrząd z pompą wody, napinacz paska osprzętu, pasek osprzętu, wszystkie świece, oleje filtry. Nie wyświtla sie żaden błąd, samochód pracuje równo, i cicho nie ma żadnych problemów z obrotami, jedyna rzecz, że mam trzy orginalne cewki i jedną dokładaną innej firmy.

Edytowane przez wojtas6112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!