Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z silnikiem w megane II 1.6 16V 2003


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy mógłby ktoś opisać gdzie znajduje się ów elektrozawór kzfr? Może mógłby ktoś zrobić zdjęcie?

 

Elektrozawór od KZFR znajduje się obok korka wlewu oleju silnikowego (koło skrajnej cewki od strony pasażera). Jest on montowany pionowo od góry, przykręcony do silnika jedną śrubką 10-tką. Od góry ma gniazdo, do którego wpina się wtyczkę z 2 pinami. Wystarczy tę wtyczkę wypiąć z zaworu (oczywiście bez wyjmowania samego zaworu :mrgreen:) i wtedy komputer zgłosi błąd, ale przynajmniej silnik nie powinien gasnąć, jeśli to wina tego zaworu. Nie zaszkodzi spróbować. Załączam też zdjęcie tego zaworu, tak dla ułatwienia.

post-50016-0-93613400-1355259863_thumb.jpg

Edytowane przez leelook
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

airbites - a czy Ty też masz problem z gaśnięciem silnika przy wysprzęglaniu podczas jazdy? Elektrozawór steruje KZFR, więc jeśli samo KZFR jest OK, to uszkodzony zawór źle steruje przestawianiem KZFR (lub nie steruje wcale). U mnie po odpięciu zaworu można było zauważyć znaczny spadek mocy przy wyższych obrotach. Jeśli u Ciebie nie odczuwasz spadku mocy, to może cały czas silnik pracuje bez przestawiania faz rozrządu, a co za tym idzie ma o kilka/kilkanaście KM mniej? A może sam zawór masz OK, tylko problem leży w KZFR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek_07-co non stop był aktywny?

 

leelook -nie, ale jak temp spada poniżej 0 stopni to odpali na 2 sekundy i zgaśnie i za drugim razem odpali i jest ok, dwa razy zdarzyło ze odpalił i pracował jak traktor na 2 sekundy i zgasł. Przy odpiętym wtyczki z elektrozaworu lepiej reaguje na dodanie gazu od niskich do wysokich obrotach i mniej spalał paliwo. A po podłączeniu trzeba głębiej gazu dodać żeby szybciej reagował.

 

Dodam że jak rozłączyłem wtyczkę to podczas przyspieszenia nie ma takie dźwięku jakby coś ścierało metal o metal, a po podłączeniu powróciło takie ścieranie metal o metal. I dodam że podczas przyspieszenia auto szarpie(przy gazie do dechy) i po 3,5 tys. obr gwałtownie rusza i mniej szarpie. Nie wiem czy to normalnie w tym silniku te szarpanie. Jak jestem pod górką i na 5 biegu przy 50 km/h lepiej reaguje na gaz czyli utrzymuje stałą prędkość ok. 50 km/h pod górkę bez zmiany położenia gazu i jak droga wyprostuje to auto zwalnia i trzeba dodać gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

airbites - a KZFR dawno temu było wymieniane? Bo jeśli gaśnie od razu po uruchomieniu a oprócz tego słyszysz dziwne grzechotanie z silnika to słynne koło zmiennych faz rozrządu może daje o sobie znać?

Jak jestem pod górką i na 5 biegu przy 50 km/h lepiej reaguje na gaz czyli utrzymuje stałą prędkość ok. 50 km/h pod górkę bez zmiany położenia gazu

50 km/h na 5. biegu i to jeszcze pod górkę? Biedny silnik... Mam nadzieję, że nie jeździsz tak na co dzień :mrgreen:

Edytowane przez leelook
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgaśnie do razu tylko kilka sekund popracuje i zgaśnie ale tylko jak temp spada poniżej 0 stopni ale raz lub dwa razy na miesiąc. Latem czy wiosna czy jesienią jest okej. KZFR był chyba wymieniony przy około 90 tys. km czyli 3 lata temu na gwrancji. nie ma grzechotanie, pracuje równo.

 

Nie na co dzień tak jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja tez mam pytanie odnosnie tego zaworu auto rano jak jest zimne odpala normalnie i po ok 3 sekundach gasnie i tak w kólko jak przytrzymam na wyzszych obrotach i sie troche podgrzeje to nie ma problemu juz potem chodzi normalnie dzisiaj rano po nocy odłaczyłem ten zawór auto odpaliło normalne i nie gasło czy to oznacza ze jest uszkodzony koła nie słychać jest cichutko przy odpalanie a nie chciałbym wydać 500 na zawór bez sensu .

 

Regulamin pkt. 5.7. Tak ciężko wstawić kropkę, tudzież przecinek i zbudować normalne zdania :notacrook: - Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tomar - z tego, co piszesz, to u Ciebie objawy są nieco inne i ciężko mi powiedzieć, czy to wina zaworu, czy nie samego KZFR. U mnie było tak, że odpalał zawsze za pierwszym razem i na jałowych obrotach nie gasł. Dopiero ruszenie i wkręcenie na obroty powyżej około 2000 obr/min i zejście do jałowych powodowało gaśnięcie silnika. I co ciekawe - tylko podczas jazdy. Przegazowanie na postoju i powrót do jałowych nie powodowało gaśnięcia. Ja wiem, że u mnie KZFR było wymieniane rok wcześniej, a więc małe było prawdopodobieństwo jego uszkodzenia, więc szukałem przyczyny gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlaczego KFZR. Przy odpalaniu nic nie słchać jest całkowicie cicho. Wczoraj wyjąłem ten zawór i po podłaczeniu do akumulatora cewka słychać ze działa , chyba ze w nim sie cos innego psuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co mi mechanik mówił, to ten zawór może się z czasem przycierać i w niesprzyjających warunkach (zimny i gęsty olej, zanieczyszczenia w oleju) może nie działać poprawne, tzn. raz zadziała, raz nie, co powoduje nieprawidłowe przestawianie faz rozrządu. Jedyna rada, to podpięcie pod CLIPa, tam powinno być widać podczas pracy silnika, czy ten zawór poprawnie pracuje. Tak przynajmniej u mnie sprawdzono i zasugerowano, że ten zawór może być przyczyną. Możesz też spróbować poszukać używanego i wymienić. Tak zrobił jeden z innych użytkowników forum, który do mnie napisał, że ma taki sam problem jak ja. Nie chciał wydawać 400 zł na nowy zawór, więc znalazł gdzieś na szrocie i wymienił, co naprawiło problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam podobny problem do opisanych w tym temacie, więc poproszę o pomoc. Rano, przy ruszaniu przez ok. 2 minuty silnik się "muli". Obroty są ok, nic nie grzechocze, silnik nie gaśnie. Na 1,2,3 biegu po dodaniu gazu zwyczajnie nie chce jechać. Później gdy już jest rozgrzany, to pracuje normalnie. Poproszę o podpowiedź co mogę sama sprawdzić i w jaki sposób. Z racji, że mój kobiecy mózg wolniej ogarnia niektóre techniczne tematy, fajnie by było gdyby było w miarę jasno napisane co mam po kolei robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak macie taki problem jak opisuje "ryszard33" udajcie się do servisu i niech wgrają nowe oprogramowanie do komputera. Miałem tak samo. Gasł przy wrzucaniu na luz. Mój numer VIN był w ich bazie zarejestrowany do wymiany oprogramowania. Zrobili to za darmo. Jak ręką odjął. Nie wymieniajcie żadnych podzespołów, szkoda kasy. Tylko program!!

Edytowane przez TTTOMASSS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!