Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III ENERGY LIFE Grandtour 2016r diesel 1.5 DCI 95KM (1461cm3/70kW)


empire13

Rekomendowane odpowiedzi

Ad1. Pytasz na forum Megane czy to udany model? Chyba retorycznie?

Ad2. Ceny napraw są zróżnicowane w zależności gdzie i na jakich częściach będziesz serwisował. Renault nie lubi zamienników więc należy stosować części OE

jak najczęściej. Ponadto mechanik musi znać się na Renault.

Ad3. Mówią że jak Renault nauczyło się robić dobre diesle to musiało je uśmiercić, bo ekologia. Jak będziesz jeździł Eko to pewnie coś się sypnie, ponadto diesel nie lubi krótkich tras.

Ad4. To jest super rozwiązanie i nie należy się go bać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź

1. Miałem na myśli tę wersję w tym wyposażeniu, z tym silnikiem o tej mocy i pojemności. Każdemu producentowi zdarzają się lepsze i gorsze wersje ;)

3. Do pracy mam 50km więc chyba ok. Czyli mam jeździć nie eko? Dziwne ale ok :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wersji to zależy od Twoich upodobań, ten silnik był łączony z pięciobiegową skrzynią co powoduje że auto jest dość męczące na trasie.

Wersja 110 KM będzie bardziej dynamiczna ma 6 bieg i jest chyba najczęściej stosowana jeżeli chodzi o silniki diesla.

 

Silniki dci serii Energy zawierają wszystkie cechy Eco więc uprawianie nimi tzw. ecodrivingu jest dalece niewskazane.

Trzeba je traktować jak nowoczesnego diesla:

- nie "pałować" na zimnym

- nie kręcić na czerwone pole (o ile takie występuje)

- zmieniać olej co 15 tyś km. tylko spełniający normy 

- przegonić raz w miesiącu 

...

 

i cieszyć się bezawaryjnością!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Lionel2000 napisał:

 

- nie kręcić na czerwone pole (o ile takie występuje)

 

 

Akurat pole jest żółte :P

Z tymi słowami akurat się nie zgodzę, bo jedno wyklucza drugie. Jazda po dziadkowemu nie jest wskazana to fakt, ale jeśli się co jakiś czas da w przysłowiową pi**e do końca (na rozgrzanym silniku oczywiście) to krzywdy auto mieć nie będzie a przynajmniej pajęczyny z tłumika wylecą. 

 

Jeździć dynamicznie! 

 

:D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.11.2019 o 13:39, Lionel2000 napisał:

Co do wersji to zależy od Twoich upodobań, ten silnik był łączony z pięciobiegową skrzynią co powoduje że auto jest dość męczące na trasie.

Wersja 110 KM będzie bardziej dynamiczna ma 6 bieg i jest chyba najczęściej stosowana jeżeli chodzi o silniki diesla.

 

Silniki dci serii Energy zawierają wszystkie cechy Eco więc uprawianie nimi tzw. ecodrivingu jest dalece niewskazane.

Trzeba je traktować jak nowoczesnego diesla:

- nie "pałować" na zimnym

- nie kręcić na czerwone pole (o ile takie występuje)

- zmieniać olej co 15 tyś km. tylko spełniający normy 

- przegonić raz w miesiącu 

...

 

i cieszyć się bezawaryjnością!

Akurat kupowany przeze mnie egzemplarz ma 6-biegową skrzynię. To chyba dobrze?

Nigdy nie uprawiałem ecodrivingu. Nawet nie jestem do końca pewny na czym on polega. Nigdy się nie przejmowałem zużyciem paliwa (przy LPG to i tak małe koszty a jedyny samochód benzynowy jaki miałem to C3 1,4 a on dość mało palił).

Co do niepałowania na zimnym to się będę musiał podszkolić na temat grzania diesla na zimnie na parkingu. Kiedy ruszać, jak długo spokojnie itp. Na ten moment to dla mnie czarna magia ;)

Mam zamiar olej wymieniać co 10-15 tyś. W każdym aucie wymieniałem częściej od zaleceń producenta.

Przegonić? - Że dłuższa trasa czy że pałowanie na maxa?

 

 

22 godziny temu, Megane11289 napisał:

 

Akurat pole jest żółte :P

Z tymi słowami akurat się nie zgodzę, bo jedno wyklucza drugie. Jazda po dziadkowemu nie jest wskazana to fakt, ale jeśli się co jakiś czas da w przysłowiową pi**e do końca (na rozgrzanym silniku oczywiście) to krzywdy auto mieć nie będzie a przynajmniej pajęczyny z tłumika wylecą. 

 

Jeździć dynamicznie! 

 

:D

Pozdrawiam

 

Dynamicznie to ja zawsze jeździłem. Tyle że to było na Pb lub Pb+LPG.

Jeździć i prawidłowo eksploatować dieslem będę musiał się nauczyć. 

 

 

 

Dzięki za opinie i cenne informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, empire13 napisał:

Jeździć i prawidłowo eksploatować dieslem będę musiał się nauczyć. 

 

Kolego czego Ty chcesz się uczyć? Bez przesady. 

Po prostu delikatnie z gazem, gdy auto zimne. Po odpaleniu po nocy niech sobie pochodzi chwilę na wolnych zanim ruszysz a jak osiągnie temperaturę roboczą to jeździć jak chłop, gazu się nie bać i tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.11.2019 o 21:48, Megane11289 napisał:

 

Kolego czego Ty chcesz się uczyć? Bez przesady. 

Po prostu delikatnie z gazem, gdy auto zimne. Po odpaleniu po nocy niech sobie pochodzi chwilę na wolnych zanim ruszysz a jak osiągnie temperaturę roboczą to jeździć jak chłop, gazu się nie bać i tyle :)

 

A bo ja bajek się nasłuchałem o złych dieslach i teraz mam stany lękowe :]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, empire13 napisał:

 

A bo ja bajek się nasłuchałem o złych dieslach i teraz mam stany lękowe :]

 

 

A no trzeba było tak od początku :)

Dla pocieszenia napisze Ci tylko, że ja miałem tak samo...lekkie obawy.... 

Bierz dieselka i niczym się nie przejmuj. Jak będzie się miało coś zepsuć to czy to diesel czy benzyna to i tak koszta. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiony we wtorek, odebrany w czwartek. 
Tak więc od kilku dni śmigam ładną meganką w dieselku.

Tylko do manuala nie mogę się przyzwyczaić. Trzy lata jeżdżenia automatem zrobiły swoje.

Ale z autka jestem zadowolony. Oby obyło się bez większych kłopotów. Na 10 lat musi starczyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. 

Nie wiem na ile administracja tego forum jest sroga i pozwala na małe OT.

W temacie diesle i megane jestem lama i mam 2 pytania:

1. Jak to jest z tymi fazami megane? Widzę tu oznaczenia PHII, PHIII? To jest wersja liftingu czy czegoś innego? Którą fazę ma moja meganka?

2. Przy turbinach kiedyś słyszałem że należy odczekać z wyłączeniem silnika. Chodziło o smarowanie turbiny czy coś w tym stylu. Jak jest przy tych silnikach? Dość istotne zwłaszcza że auto posiada funkcję auto-stop (którą póki co za każdym razem wyłączam bo nie znalazłem jeszcze opcji wyłączenia na stałe). 


 

Edytowane przez empire13
poprawiony błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ty masz model PHlll. Czyli trzecią faze modelu. 

2. Tak dokładnie, chodzi o ostudzenie turbinki po jeździe np po autostradzie. Ogólnie to przed każdą jazdą lepiej chwilę poczekać jak i po jeździe też. Minutka Cię nie zbawi a dla turbinki na pewno będzie lepiej jak sobie " odetchnie" :)

 

Co do start-stopu to ja dzięki Koledze Aniewa wyłączyłem to za pomocą interfejsu diagnostycznego :) jest na forum temat o wyłączeniu tego ustrojstwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!