Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaślepienie egr 1.5dci K9K 836 110 koni


F85

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, F85 napisał:

czy koś zaślepiał egr w silnika z tytułu?

Warto skorzystać z metody kolegi kacper69, ( Megi3v2 GT/1.5dci /81KW ) który obrócił egr o 120 stopni, 

Nic się nie "pali" wszystko działa OK, zawór się otwiera i zamyka, tylko spalin nie puszcza,

1,5 dCi zaślepienie EGR .

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety kacper 69 miał auto z silnikiem 63kw , a nie tak jak ja 81kw czyli 110 koni.U mnie obrócenie o 120 stopni nie przejdzie, do egr idą wężę.Blaszek zaślepiających też nie ma allegro.Czy nikt na forum nie zaślepiał egr w 1.5dci 110 koni z fapem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co zaślepiać? Ten egr jest praktycznie bezawaryjny, ja swój po przebiegu160 kkm wyjmowałem i był prawie czysty. Lekko przetarłem i założyłem z powrotem. W tym silniku moim zdaniem egr powinien pracować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, F85 napisał:

Niestety kacper 69 miał auto z silnikiem 63kw , a nie tak jak ja 81kw czyli 110 koni.

Warto abyś umieścił zdjęcie egr w Twoim aucie bo możliwe, że mówimy o różnych elementach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.11.2019 o 12:11, Andrzej-2010 napisał:

Warto skorzystać z metody kolegi kacper69, ( Megi3v2 GT/1.5dci /81KW ) który obrócił egr o 120 stopni

Wiesz na pewno, że jak kolega @kacper69  Megi3v2 GT/1.5dci /81KW ) link do jego porady podałeś wcześniej miał na myśli silnik k9k 836 110 KM. Założony temat dotyczy tego silnika . Zastanawiam się czy nie obrócić swojego egr o 120 stopni. Na razie mi nie sprawia kłopotów ale jeżeli jest taka możliwość to może warto spróbować. Fakt, wcześniej go czyściłem ale nie zwracałem uwagi na to czy można go zamontować inaczej by nie mieć tej turbodziury o której wspomina @F85. Jeżeli możesz to potwierdź czy ten egr można obrócić o 120 stopni by go zaślepić w bezinwazyjny sposób.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem,to zrobić jednak się nie da ,ponieważ od egr odchodzą węże z chłodziwem.Zaślepek na allegro też nie ma,jedyny sposób kupić 2 zawór podłączyć do kostki,ale to druciarstwo trochę.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dwa wężyki z chłodziwem nie przeszkadzają, możesz śmiało luzować opaski. Woda praktycznie nie wycieknie. Ciekawy patent z tym obróceniem o 120 stopni, dobrze by było gdyby ktoś to potwierdził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze raz potwierdzam, tą metodę obrotu zaworu o 120 stopni zrobiłem w megane 3 dci 1.5 z 2009 roku.

Silnik miał 63 KW, to było chyba 85 KM.

Kilka lat temu wrzuciłem na forum nawet fotki "przed i po" .

Obecnie mam już inne auto, więc w mojej stopce jest informacja o innym silniku, co może powodować nieporozumienia.

Mój zawór EGR wyglądał tak, jak na tej przykładowej aukcji.

Widać, że da się go obrócić 

https://allegro.pl/oferta/zawor-egr-laguna-kangoo-megane-scenic-clio-1-9dci-7246464107

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
57 minut temu, Ralf__12 napisał:

Tylko że komputer bada w czasie pracy przepływ powietrza na egr

Nie bada takiego parametru. Porównuje tylko czy faktyczny stopień otwarcia zaworu jest taki  jak zadany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy nie bada. Po krótkiej chwili błędu nie ma. Ale niektóre 1.6HDi w C5 po dłuższej pracy z zaślepionym zaworem wyrzucają błąd ilości powietrza. Jak się zachowa to w 1.5Dci to wiem tylko tyle że po dwóch otwarciach zaworu błędu nie ma :). Ale skłaniam się ku temu że taki błąd mógłby się pojawić bo gdy egr normalnie po uruchomieniu otwiera się na około 8% to gdy nie widzi spadku ilości powietrza na przepływomierzu to otwierał się na 40%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Temat u mnie rozwiązany. EGR został odłączony softwerowo w warsztacie. Samo wyciągnięcie wtyczki i wstawienie zaślepki nie załatwia sprawy, komputer przy załączeniu robi test działania układów i miedzy innymi otwiera i zamyka EGR sprawdzając stopień otwarcia i zamknięcia i jeżeli nie będzie podpięta wtyczka lub się nie domknie to wyskoczy błąd, to samo jeżeli nie otworzy się to wyskoczy błąd bo komputer zdiagnozuje jako zapchany układ EGR z czujnika podciśnieniowego badającego przepływ w tym układzie. U mnie EGR jest szczelny a uszkodzeniu uległ czujnik położenia zaworu więc nie trzeba było zakładać zaślepki, wystarczyło elektroniczne odłączyć go z układu żeby komputer nim nie sterował i nie badał.

Jeżeli ktoś potrzebuje to mogę dać na priv namiary na specjalistę od takiej modyfikacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile zapłaciłeś za wyprogramowanie? Cena nowego zaworu jest dość wysoka. Ale używany kosztują 100-150zl był sens wyprogramowywać?

Jak można było wrzucić używkę? Tym bardziej, że jak piszesz, że uszkodził się czujnik położenia zaworu który w sumie jest w plastikowej obudowie zaworu. Prawdopodobnie udało by się ją wymienić bez wyciągania zaworu. Żeby nie było nie zaglądam do portfela zrobiłeś co uważałeś za słuszne:)

Edytowane przez aniewa
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!